הם עוד היו בשיאם: 20 השחקנים היקרים ביותר כשפרשו ממשחק

אריאן רובן, פיליפ לאם
אריאן רובן, פיליפ לאם | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

הפציעות והגילאים לא סלחניים, אך לא מעט כוכבים תלו את הנעליים למרות ששיחקו היטב. בספרד קיבצו את הרשימה עם שמות גדולים כמו רובן, לאם, נדבד וגוטי. מי במקום הראשון?

(גודל טקסט)

לא מעט שחקנים גדולים נאלצו להודיע על פרישה על אף שהציגו כדורגל מצוין. הגיל או הפציעות אינם סלחניים. ב"מארקה" הספרדי הציגו, בהתבססות על האתר המומחה לשווי השחקנים "Transfermarkt" את 20 השחקנים שהיו היקרים ביותר ברגע שהודיעו על פרישה. ויש לא מעט שמות גדולים שניתן רק להתגעגע אליהם.

בתחתית הדירוג נמצאים שחקנים ששווי השוק שלהם היה 3.5 מיליון יורו. מדובר בחלוץ רוי מקאיי שפרש מפיינורד בגיל 35, המגן הפורטוגלי מיגל שתלה את הנעליים בגיל מוקדם יחסית (32) ובצ'אבי אלונסו שעזב את באיירן מינכן בגיל 35 לאחר שלוש אליפויות. קצת מעליהם מדורגים ג'ובאני ואן ברונוקוסט (המגן פרש בגיל 35 כששוי השוק היה 3.75 מיליון יורו), והשוער פרנסיסקו מולינה (3.85 מיליון יורו). הקשר פלאביו קונססאו, יוהאן מלקוד ודרקו קובאצ'ביץ' שכיכב בריאל סוסיאדד, יובנטוס ואולימפיאקוס, היו שווים ארבעה מיליון יורו. כמוהם גם ז'ורז'ה אנדרדה שפרש כבר בגיל 30 בשל פציעה קשה וחוסה מאריה גוטי, שהעביר כמעט את כל הקריירה במדי ריאל מדריד.

גם לאריאן רובן שפרש הקיץ אחרי הצלחות בלתי רגילות בבאיירן – שווי שוק זהה. השוער אוליבר קאן שפרש בגיל 39 היה שוו ארבעה וחצי מיליון יורו. פדרו פאולטה חלוץ פ.ס.ז' (4.75 מיליון יורו) מוקדימו ולפניו נמצא סבסטיאן דייסלר, הקשר הגרמני שסבל מפציעות ומדיכאונות ופרש כבר בגיל 27 כששווי השוק שלו עמד על חמישה מיליון יורו. סטיב מקמנמן פרש בגיל 33 ב-2005 כשחקן מנצ'סטר סיטי (שווי 5.8 מיליון יורו).


זידאן עם רונאלדו ורונאלדיניו (Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images)

ואז מגיע הטופ5. לואיס פיגו פרש במדי אינטר בשווי שמונה מיליון יורו בקיץ 2009 והחמיץ את עונת הטרבל. פאבל נדבד שפרש בגיל 36, היה שווה תשעה מיליון יורו. ווילי סניול שתלה את נעליו בגיל 31 היה שווה 9.5 מיליון יורו. פיליפ להאם, שזכה עם באיירן בטרבל ועם נבחרת גרמניה במונדיאל, מדורג שני עם שווי 11 מיליון יורו, כשפרש בגיל 33.

ובמקום הראשון נמצא אגדת הכדורגל זינדין זידאן. קשר ריאל מדריד לשעבר ומאמן הבלאנקוס בהווה היה שווה 12.5 מיליון יורו כשסיים את הקריירה אחרי טורניר נפלא בגרמניה, ולצערו עשה זאת בטעם מר במיוחד אחרי שהורחק בגמר נגד איטליה לאחר שנגח במרקו מטראצי, וצרפת הפסידה. זידאן פרש בגיל 34 על אף שהייתה לו שנה נוספת בחוזה בריאל מדריד. בדיוק בתאריך הזה, אגב (25 באפריל), הוא בישר על כך לעיתונאים איי שם ב-2006. עולם הכדורגל מתגעגע. לא רק אליו כמובן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי