מירוץ רותח, יורדת מפתיעה וצ'אנס לדאבור: תמונת מצב

בונדסליגה חוזרת
בונדסליגה חוזרת | בונדסליגה

אחרי יותר מחודשיים, הבונדסליגה תשוב בסוף השבוע עם המחזור ה-26. מי הרוויח מהפגרה, התמונה במאבק האליפות והאם ברמן תצליח להינצל? עושים סדר לקראת החזרה בשבת

(גודל טקסט)

אחרי הפסקה בת חודשיים ואם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, קבוצות הבונדסליגה ישובו אל כר הדשא בעוד שישה ימים (שבת) עם שישה משחקים שיועברו בשידור ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1. שני משחקים נוספים ייערכו למחרת (ראשון) והמחזור ה-26 יינעל עם משחק בודד שיתקיים ביום שני (לחצו כאן למועדי המחזור). אז מה היה לנו עד עכשיו, מי נעצרה בשיא, למי הפגרה באה בדיוק בזמן ומה המצב בתחתית? תמונת מצב.

מירוץ אליפות מורבע?
פגרת הקורונה עצרה את הרצף של באיירן מינכן על עשרה ניצחונות ב-11 משחקי ליגה, ריצה במהלכה הבווארים שבו אל מקומם הטבעי, פסגת הטבלה, לאחר שהחלו את העונה בצורה לא ממש משכנעת והספיקו לרשום לא פחות מארבעה הפסדים בחלק הראשון של העונה. בפן החיובי, הבווארים עשויים לקבל בחזרה את רוברט לבנדובסקי, מלך שערי הליגה, שנפצע אי שם בסוף חודש פברואר והרוויח זמן החלמה יקר.

גם בורוסיה דורטמונד השנייה, לה ארבע נקודות פחות מבאיירן, השתפרה ככל שהזמן חלף וניצחה בשבעה משמונת המשחקים האחרונים שלה. עם צירופו של ארלינג הולאנד שהתאקלם בצורה פנטסטית ואולי בעונה האחרונה של ג'יידון סנאצ'ו הנפלא, הפעם הצהובים שחורים ממש לא מתכוונים להסתפק בסגנות. אין דרך טובה יותר להצהיר כוונות מאשר דרבי לוהט מול שאלקה כבר במשחק החזרה. 

מי שעדיין חולמת על אליפות היסטורית היא לייפציג, לה נקודה פחות מדורטמונד וחמש מתחת לבאיירן, אולם היא איבדה גובה עם מאזן די עגום של שני ניצחונות בשבעת המחזורים האחרונים. כזכור, הקבוצה התוססת של יוליאן נגלסמן העפילה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר ליגת האלופות ויכול להיות שפגרת הקורונה סייעה לה במובן מסוים לחלק את העומס ולצבור כוחות מחודשים לקראת המשך המאבק.


ורנר מול אלאבה. לייפציג מסוגלת ללכת עד הסוף? (Gettyimages)

הצלע הרביעית במירוץ האליפות, טוב – לפחות על הנייר, היא בורוסיה מנשנגלדבאך, שהוליכה את הטבלה לאורך לא מעט מחזורים. כפי שרבים ציפו, למרות הפתיחה המסחררת, החבורה של מרקו רוזה התקשתה לשמור על יציבות ככל שהזמן חלף ולא הצליחה לייצר רצף בתקופה האחרונה. למעשה, הפעם האחרונה בה היא רשמה שני ניצחונות רצופים – אי שם באמצע דצמבר. למרות זאת, היא רחוקה בסך הכל שש נקודות מבאיירן מינכן והכל עוד פתוח גם מבחינתה.

ורדר ברמן בצרות

לא בכל עונה קבוצה עם 17 תארים עלולה לרדת ליגה. כן, קראתם נכון. ברמן, לה ארבע אליפויות לאורך ההיסטוריה ולא פחות משישה גביעי גרמניה, ניצבת מתחת לקו האדום כשבמאזנה רק 18 נקודות, אך גם משחק חסר. מתחתיה אפשר למצוא את פאדרבורן, נועלת הטבלה, עם שתי נקודות פחות. לפורטונה דיסלדורף, שניצבת במקום שמוביל למבחני הישארות, יש 22 נקודות. ב-11 משחקי הליגה האחרונים שלה, ברמן רשמה תשעה הפסדים וניצחון בודד, בעוד  דיסלדורף הפסידה פעם אחת בלבד בששת המחזורים האחרונים. 

וכמה נקודות מפרידות בין ברמן להישארות אוטומטית בליגה? לא פחות משמונה, כאשר נותרו בסך הכל עוד תשעה מחזורים עד לסיום העונה. במקום ה-15, שכאמור מוביל להישארות, ניצבת מיינץ, לה 26 נקודות. מעליה אפשר למצוא את אאוגסבורג (27 נקודות), הרטה ברלין (28), איינטרכט פרנקפורט (28) ואוניון ברלין (30), שנמצאות גם הן באזור המסוכן.

ההזדמנות של דאבור
בסוף חודש פברואר כולם סברו שמואנס דאבור סובל ממזל רע. אחרי שלא קיבל צ'אנס אמיתי להוכיח את עצמו במדי סביליה, החלוץ נרכש על ידי הופנהיים. לפני שהספיק להתאקלם, הוא נפצע בצורה קשה במהלך משחק מול גלדבאך ומאמנו לשעבר רוזה והיה חשש אמיתי כי סיים את העונה. אלא שבדומה ללבנדובסקי, גם חלוץ נבחרת ישראל הרוויח מפגרת הקורונה, שב לאחרונה לאימונים ואמור להיות כשיר למשחק הקרוב מול פאדרבורן, בו הוא יקווה להבקיע לראשונה במסגרת הבונדסליגה.

מבחינה קבוצתית, הופנהיים הפסידה בשלושה מחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה, כולל 6:0 צורם בבית מול באיירן מינכן. אולי הפגרה הארוכה שקיבלו השחקנים והעובדה שמשחק החזרה הוא מול נועלת הטבלה, יסייעו לאלפרד שרודר וחניכיו לצאת לדרך חדשה כשהכרטיס לליגה האירופית עדיין נמצא בהישג יד.

 
הקורונה העניקה לו הזדמנות נוספת להוכיח את עצמו העונה. מואנס דאבור (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי