שבת הבאה בחבילת הערוצים של ספורט1: דורטמונד מול שאלקה בדרבי של חבל הרוהר

בונדסליגה חוזרת
בונדסליגה חוזרת | בונדסליגה

ההתאחדות הגרמנית הכריזה: הבונדסליגה תשוב לפעילות בעוד תשעה ימים עם מחזור מלא. באיירן מינכן תתארח בברלין אצל אוניון (ראשון ב-19:00), לייפציג נגד פרייבורג (שבת ב-16:30)

(גודל טקסט)

תפתחו יומנים, כי עכשיו זה רשמי והמחזור יועבר בשידור ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1. לאחר שאתמול ניתן האור הירוק על ידי הממשלה, ההתאחדות הגרמנית הודיעה היום (חמישי) כי הבונדסליגה תשוב לפעילות בעוד תשעה ימים. כלומר ב-16 במאי, יום שבת. האצטדיונים אמנם יישארו ריקים מאדם, אך מדובר בצעד ראשון וחשוב להחזרת השגרה ולא מן הנמנע כי הגרמנים יפתחו את הדלת למדינות גדולות נוספות.

עוד נקבע כי שישה משחקים ייערכו ביום שבת, שניים בראשון ואחד בשני. בשבת ב-16:30: בורוסיה דורטמונד תארח את שאלקה לדרבי הלוהט של חבל הרוהר, הופנהיים של מואנס דאבור נגד הרטה ברלין, לייפציג מול פרייבורג, פורטונה דיסלדורף תפגוש את פאדרבורן ואאוגסבורג תשחק נגד וולפסבורג. ב-19:30: איינטרכט פרנקפורט תתמודד מול בורוסיה מנשנגדלבאך. ביום ראשון ייערכו כאמור שני משחקים: קלן תארח את מיינץ (16:30) והאלופה והמוליכה באיירן מינכן תצא למשחק חוץ מסקרן בברלין מול אוניון (19:00). המחזור ה-26 בבונדסליגה יינעל ביום שני עם המשחק בין ורדר ברמן לבאייר לברקוזן (21:30).

כחלק מהתוכנית שהגישו ראשי הבונדסליגה לממשלה, לכל משחק יהיה מותר לכ-300 אנשים בלבד להיכנס, כמובן שכולם אנשי המועדונים ו/או עובדים חיוניים בניהול האירוע, כ-20 אלף בדיקות נרכשו במטרה לבדוק את כל הגורמים המעורבים על בסיס שבועי ואפילו על בקבוקי המים יצטרך להיכתב שמו של כל שחקן, כדי למנוע סיכון הדבקה.

הבונדסליגה הופסקה לפני כחודשיים, בתום 25 מחזורים, כאשר באיירן מינכן המוליכה מובילה בארבע נקודות הפרש על פני דורטמונד, חמש על לייפציג, שש על גלדבאך ושמונה על לברקוזן. בתחתית, פאדרבורן ו-ורדמן ברמן רחוקות שש וארבע נקודות בהתאמה מדיסלדורף שניצבת במקום שמוליך למבחני ההישרדות. מעל הקו האדום אפשר למצוא את מיינץ, אאוגסבורג, הרטה ופרנקפורט שלא יכולות להגיש בטוחות.

"רק בזכות האנשים שהפגינו משמעת יוצאת דופן, אנחנו יכולים לחזור צעד אחר צעד לסוג אחר של נורמליות ולחזור לשחק", אמר המנהל המקצועי של בורוסיה דורטמונד, יואכים וואצקה. "עסקים רבים חוזרים לפעילות תחת כללים נוקשים וכך גם הכדורגל. אנחנו מודעים לאחריות שיש לקבוצה שלנו. זה אתגר עצום לשחק מאחורי דלתיים סגורות, בטח לקבוצה כמונו ששואבת הרבה כוחות מהקהל, אבל לא ניתן היה להשבית את הליגה עד שיהיה בטוח לשחק עם אוהדים".

קרל היינץ רומניגה, נשיא באיירן מינכן, בירך על כך שזהות האלופה ושאר ההכרעות יתרחשו על כר הדשא ולא במשרדים: "זו הזדמנות נהדרת לחזור לנורמליות. אני רוצה להודות לפוליטיקאים על ההחלטה וכמובן לרופאים ולמשרד הבריאות. חשוב לשמור על ההנחיות, זה הבסיס לחידוש המשחק. עלינו להתנהג למופת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי