לבנדובסקי יפתח, פליק: "נצטרך להסתגל למצב החדש במהירות"

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

באיירן תחזור לשחק בראשון כשתתארח אצל העולה החדשה(18:50, ישיר בספורט1). החלוץ שנעדר משני המחזורים האחרונים ישוב ל-11. המארחת תחסר את המבקיע הבולט שלה, עוזר המאמן יעמוד על הקווים

(גודל טקסט)

הבונדסליגה תהיה הליגה הגדולה הראשונה בכדורגל העולמי שתחזור לפעילות כבר היום (שבת), עם שישה משחקים, אולם האלופה הנצחית באיירן מינכן, שמחפשת אחר התואר השמיני ברציפות – תעשה זאת רק מחר (ראשון), כשתפגוש במשחק חוץ את אוניון ברלין מהמקום ה-11. עוד קודם לכן תפגוש קלן את מיינץ.


אוניון ברלין – באיירן מינכן (ראשון, 18:50, שידור ישיר בספורט1)
מאז בואו של האנזי פליק, זו באיירן מינכן אחרת. הבווארים רשמו ריצה נהדרת כשניצחו בעשרה מ-11 מחזורי הליגה האחרונים ועל כן השתלטו מחדש על פסגת הטבלה, עליה ימשיכו לשמור בכל מקרה גם המחזור. ב-21 משחקים תחת המאמן פליק ניצחה באיירן ב-18 וכבשה 67 שערים. הבווארים קיבלו חדשות טובות כצפוי עם חזרתו לכשירות של החלוץ רוברט לבנדובסקי שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בשל פציעה. מלך שערי הליגה הבקיע עד עתה 25 שערים ב-23 מחזורים. מנגד, פיליפה קוטיניו ייעדר כאשר וכך גם קורנטן טוליסו וגם ניקלאס זולה. חאבי מארטינס יהיה בספק עד לרגע האחרון.

פליק אמר לקראת המשחק הקרוב: "אנחנו שמחים על כך שאפשר לחזור לשחק שוב. הדברים נעשו נכון בגרמניה. כל העולם צופה בגרמניה כדי לראות איך נעשה זאת, אנחנו משמשים דוגמא לכל הליגות. יש לנו תפקיד חשוב כמודל לחיקוי".

שחקני באיירן. רוצים להמשיך מהיכן שעצרו (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

על הכושר של קבוצתו והיריבה: "אוניון ברלין קבוצה אגרסיבית שיוצאת מהר למתפרצות. זו יריבה לא קלה. התאמנו קשה, העוצמה הייתה גבוה מאוד. אני מקווה שנוכל לשחזר את היכולת הרגילה שלנו במשחק הקרוב. אני חושב שהמנטאליות תהיה כאן יתרון, זה מה שאתה צריך בכדורגל. לא מספיק רק שיהיה לך כישרון בקבוצה ושתשחק כדורגל יפה".

משחק ללא קהל: "ברור שזה שונה, האוהדים והרגש הם הכדורגל. כולם רוצים לשחק מול קהל, אך התנאים האלה זהים לכולם. השאלה היא מי יתמודד עם המצב החדש בצורה הטובה ביותר. ישנם תשעה משחקים. אני מקווה שנסתגל למצב ונראה את האיכות שלנו. חשוב שהשחקנים ימצאו איך לדחוף את עצמם, אולי מהספסל".

על חמשת החילופים: "אני שמח מאוד על כך שיהיו לי שתי אופציות נוספות, במיוחד במצב הזה. אני מקווה שהעניין לא ישרת את המאמנים האחרים לבזבוז זמן. נשתמש בזה אך ורק כדי לוותר על שחקן עייף. זה מהלך נכון לקראת שבועות עם משחקים רבים".

פליק. מברך על חמשת החילופים (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

המארחת נהנית מכל רגע בעונת הבכורה ההיסטורית שלה בבונדסליגה. אוניון ברלין מדורגת במקום ה-11, רחוק מקרבות התחתית כשבאמתחתה 30 נקודות. במשחקי הבית מציגה מאזן חיובי של שישה ניצחונות מול חמישה הפסדים. בסיבוב הקודם היא נכנעה רק 2:1 לבאיירן. לצערה של אוניון, המאמן הראשי אורס פישר לא יעמוד על הקווים שכן עזב את מחנה האימונים לאור מותו של אחד מקרובי משפחתו. מרקוס הופמן, עוזרו, יעמוד על הקווים.  כמו כן, הבלם מרווין פרידריך ייעדר בשל השעייה וכך גם החלוץ סבסטיאן אנדרסון שכבש העונה 11 שערי ליגה, לא פחות.
 
 

במשחק נוסף תארח קלן את מיינץ (16:20, שידור ישיר בספורט1). המארחת שמדורגת במקום העשירי בטבלה, הייתה במומנטום טוב לפני היציאה לפגרה כשניצחה בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים. מיינץ מנגד קרובה-קרובה לקו האדום (מדורגת במקום ה-15). היא תחסר את החלוץ המושעה ז'אן פיליפ מאטטה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי