מה שטוב לבאיירן, לא טוב לגרמניה: מולר לא ישוב לנבחרת

תומאס מולר
תומאס מולר | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

אחד מכוכבי האלופה ומוליכת הבונדסליגה שוב מזכיר את ימי השיא, אבל יואכים לב, שהפריש אותו מהמאנשפט לפני כשנה, לא מתכוון לחזור בו: "הוא קיבל החלטה ברורה", טען המנהל הטכני אוליבר בירהוף

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

לפני קצת יותר משנה, במרץ 2019, מאמן נבחרת גרמניה, יואכים לב, הסיק מסקנות מהכישלון של המאנשפט בגביע העולם ברוסיה ומקמפיין ליגת האומות שבסיומו שבו ירדה גרמניה לדרג ב', ויצא בהצהרה שהרעידה את עולם הכדורגל: תומאס מולר, ג'רום בואטנג ומאטס הומלס, שלושה מכוכבי גרמניה בעשור האחרון שגם היו שותפים לזכייה במונדיאל ב-2014, לא יוזמנו יותר לסגל.

לאב, בניסיון לרענן את המאנשפט, החליט להצעיר את הסגל והבהיר כי אין בכוונתו לזמן את השלושה למשחקי מוקדמות יורו 2020. מולר בן ה-30, שלמעשה הופרש אחרי 100 הופעות בינלאומיות ו-38 שערים, סיפר אז שנפגע מחוסר הכבוד והערכה מצד ההתאחדות הגרמנית שמיהרה להכריז על כך בהודעה רשמית וטען ששלושתם עוד יכולים לתרום רבות לגרמניה, שהסתדרה בלעדיהם ורשמה קמפיין מוקדמות יורו מוצלח כדי להבטיח את הפסגה בבית בו הייתה גם הולנד.

אז בעונה שעברה ולמעשה עד שבאיירן מינכן פיטרה את ניקו קובאץ' ומינתה במקומו את האנזי פליק, מולר אכן חווה ירידה ביכולתו, אבל בחודשים האחרונים מדובר בסיפור אחר לגמרי. למולר יש העונה שבעה שערי בונדסליגה ומספר מדהים של 18 בישולים ב-29 הופעות, כשגם בליגת האלופות בשישה משחקים הוא כבש פעמיים ובישל שני שערים, שוב נראה כמו המנהיג של באיירן מינכן בחלק הקדמי ומי שלא רק החזיר אותה למירוץ האליפות, אלא הוביל אותה לכבוש את הפסגה ולפתוח פער של שבע נקודות מדורטמונד שבמקום השני ועל כך גם זכה להאריך את חוזהו עד 2023.


היורו נדחה בשנה, אבל הוא עדיין מתוכנן לצפות בו מהבית. מולר (ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images)

למרות כל זאת, היום (שלישי), אחרי עוד תצוגת תכלית של באיירן מינכן בבונדסליגה, נרשמה התייחסות ראשונה מצד אנשי הנבחרת ליכולתו של מולר ולאפשרות שהוא בכל זאת ישוב לסגל המאנשפט לקראת משימותיה הבאות, בליגת האלופות וכמובן באליפות אירופה שנדחה לקיץ 2021. המנהל הטכני של נבחרת גרמניה, אוליבר בירהוף, החמיא למולר, אך הבהיר: "אני מאוד שמח לראות אותו משחק ביכולת כזו, אבל יוגי (לב) קיבל החלטה ברורה והוא ימשיך עם אותם שחקנים שניצחו ולקחו אותנו למקום שבו אנחנו היום. 

עוד אמר בירהוף: "אני חושב שאתם צריכים להבין את זה – הוא בחר לעשות חיתוך כואב כדי להביע את הביטחון והאמונה שלו בשחקנים הצעירים". הפעם האחרונה שיואכים לב התייחס לכך בעצמו הייתה בפברואר, רגע לפני פרוץ הקורונה והשבתת הכדורגל, ואז הוא אמר על הסיכוי שמולר, בואטנג והומלס ישובו לסגל: "לא סביר". 


מולר והומלס בקלאסיקר האחרון (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי