שבת בבונדסליגה: האברץ ולברקוזן יצליחו לעצור את באיירן מינכן?

קאי האברץ, טיאגו אלקנטרה
קאי האברץ, טיאגו אלקנטרה | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

האלופה מחפשת ניצחון תשיעי ברציפות (16:30, ישיר בספורט2) מול החמישית שמציגה את השחקן הלוהט בליגה. פליק: "אנחנו רעבים לעוד שערים וניצחונות". דאבור ימשיך בהרכב הופנהיים ומחפש שער ליגה ראשון

(גודל טקסט)

חמישה מחזורים לסיום העונה, והבונדסליגה כבר בשלבי ההכרעה, המחזור ה-30 שיחל הערב (שישי) במשחק בין פרייבורג לבורוסיה מנשנגלדבאך (21:30, שידור ישיר בספורט1) יימשך מחר (שבת) עם חמישה משחקים נוספים. בעוד נראה שמאבק האליפות נראה די סגור, המירוץ לליגת האלופות רותח וכך גם קרבות התחתית. במשחק המרכזי, באיירן מינכן המוליכה תחפש ניצחון נוסף כשתתארח אצל באייר לברקוזן החמישית. לייפציג ודורטמונד ימשיכו להיאבק על המקום השני. מואנס דאבור יחפש שער בכורה בבונדסליגה במשחקה של הופנהיים נגד פורטונה דיסלדורף.

באייר לברקוזן – באיירן מינכן (16:30, שידור ישיר בספורט2)
האלופה מחפשת ניצחון תשיעי ברציפות שאמנם לא יספיק לה כדי לחגוג אליפות שמינית ברציפות כבר המחזור אך בהחלט יקרב אותה משמעותית לכך. בשמונת משחקי הליגה האחרונים כבשו הבווארים 28 שערים והם בלתי ניתנים לעצירה, כאשר "הקורבן" האחרון הייתה פורטונה דיסלדורף שספגה חמישייה. כעת באיירן תרצה לנקום ביריבה שניצחה אותה פעמיים ברציפות והנחילה להאנזי פליק את הפסד הבכורה שלו העונה איי שם בחודש נובמבר.

ברמה המקצועית, טיאגו חזר לאימונים ואף עשוי לפתוח בהרכב אם כי האנזי פליק לא רצה להתחייב על כך. לוקאס הרננדז, שחקן הרכש היקר בתולדות המועדון שחווה עונה סופר-מאכזבת, עשוי להיעדר וכך ניקלאס זולה. פיליפה קוטיניו וקורנטן טוליסו הם הפצועים ארוכי הטווח. רוברט לבנדובסקי יחפש את שער הליגה ה-30 שלו העונה כשהוא עדיין מפנטז לשבור את שיאו של גרד מילר – 40 שערי בונדסליגה בעונה.

פליק אמר לקראת המשחק: "השחקנים התאמנו טוב מאוד, הם ממוקדים. הדרך בה אנחנו משחקים טובה מאוד. אנחנו מאוד רעבים לעוד ועוד שערים, ככה אנחנו רוצים לגשת גם למשחק הזה. אנחנו יודעים שלבאייר לברקוזן יש שחקנים מהירים מאוד וזו קבוצה מסוכנת. טיאגו? הוא תמיד אופציה, יכול לעזור לקבוצה, נחכה ונראה. אני לא רוצה לדבר יותר מדי על ה-11 שיפתחו".

עוד הוסיף: "אנחנו רוצים שתהיה לנו דינמיקה מסוימת במשחק שלנו, גם עם הכדור וגם בלעדיו. המחשבה הראשונה שלנו היא לתקוף כשהכדור אצלנו, ועם כמה שיותר שחקנים.
 
מנגד, הקבוצה של פטר בוס מדורגת במקום החמישי בטבלה, קרובה-קרובה לכרטיס החשוב לליגת האלופות (שתי נקודות בלבד). היא יכולה להיות מעודדת לא רק מהעונה הטובה שלה והמומנטום איתו מגיעה למשחק – ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, אלא גם מהרקורד נגד הבווארים במשחקים האחרונים. בשנה שעברה היא ניצחה 1:3 את באיירן במגרשה הביתי. באופן מפתיע, לברקוזן העונה מעט טובה יותר בחוץ מאשר במשחקי הבית.

האברץ (MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images)

לא מעט יונח על כתפיו של קאי הארבץ, אחד השחקנים הטובים העונה בבונדסליגה, שיפגוש את הקבוצה אליה עשוי לעבור. הקשר בן ה-22 רשם העונה כבר 15 שערים ושמונה בישולים בכל המסגרות. מנגד, החלוץ קווין וולאנד עדיין לא החלים מהפציעה בברכו. גם הקשר לארס בנדר ייעדר בשל פציעה.
 

פורטונה דיסלדורף – הופנהיים (16:30, שידור ישיר בספורט4)
מואנס דאבור (צפוי לפתוח בהרכב) מתקרב אך עדיין מחפש את שער הבכורה שלו בבונדסליגה. בשלושת המשחקים האחרונים מספר הדקות שלו עלה משמעותית – עלה כמחליף נגד פאדרבורן ורשם 27 דקות, בהמשך פתח בהרכב נגד קלן (58 דקות) ונגד מיינץ רשם 72 דקות.  הופנהיים, שנמצאת במומנטום טוב עם שבע נקודות משלושת המחזורים האחרונים, נמצאת בשוויון נקודות עם וולפסבורג השישית בטבלה כשרק הפרש שערים נחות משאיר אותה מחוץ לליגה האירופית. עד לתבוסה הקשה שספגה נגד האלופה לפני שבוע, דיסלדורף דווקא רשמה ריצה יפה של שישה משחקים ללא הפסד. היא עדיין מדורגת מתחת לקו האדום במרחק נקודה מחוף מבטחים.


דאבור חוגג עם חבריו. ממתין לשער ראשון (RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images)

לייפציג – פאדרבורן (16:30, שידור ישיר בספורט3)

לייפציג אמנם גברה 2:4 על קלן בזכות ארבעה כובשים שונים ושמרה על קשר עין על השנייה בורוסיה דורטמונד אך עברו עליה ימים לא קלים בצל הפרסומים על כך שטימו ורנר יגיע לצ'לסי בעונה הבאה. החלוץ שרשם העונה כבר 31 שערים, יהיה כמובן שחקן המפתח בזמן שקבוצתו מחפשת ניצחון ביתי ראשון מאז המחזור ה-22.
 הבלם דאיו אומפקאנו יחזור להרכב לאחר שריצה עונש השעייה וכך גם מרסל הלסטנברג, בזמן שיוסוף פולסן ימשיך להיעדר בשל פציעה, כך שפטריק שיק ימשיך בחוד. פאדרבורן, כך עושה רושם, הרימה ידיים. בשבוע האחרון הובסה 6:1 על ידי בורוסיה דורטמונד. האחרונה בטבלה לא ניצחה כבר עשרה מחזורים ורק נס ישאיר אותה בליגה.
 

בורוסיה דורטמונד – הרטה ברלין (19:30, שידור ישיר ספורט2)
הצהובים-שחורים נהנו מהצגה אדירה של ג'יידון סאנצ'ו במחזור האחרון בזמן שארלינג הולאנד היה פצוע, ורוצים להמשיך לנצח עד לסיום העונה כדי להבטיח את המקום השני. הולאנד כבר שב לאימונים וצפוי להמתין על הספסל. במשחקי הבית רשמה דורטמונד הפסד אחד בלבד – לאלופה בקלאסיקר, וכבשה 45 שערים. הבלם מאטס הומלס ייעדר בשל כרטיסים צהובים, ויוחלף באמרה צ'אן שיוצב במרכז ההגנה. גם מרקו רויס, מחמוד דאוד וניקו שולץ' לא ישחקו. הרטה, מנגד, מדורגת במקום התשיעי בטבלה ואם תמשיך בכושרה הנוכחי (שישה משחקים ללא הפסד), עוד תוכל להיאבק על מקום באירופה. במהלך ה-2:2 שסחטה מלייפציג הוכיחה שאסור לזלזל בה.

במשחק נוסף: איינטרכט פרנקפורט (מקום 11) שנמצאת במומנטום מצוין וברחה מהתחתית אחרי 0:3 בחוץ על ורדר ברמן, תפגוש את מיינץ שרחוקה רק נקודה אחת מהקו האדום

הולאנד. ישוב לסגל (FEDERICO GAMBARINI/POOL/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי