לבנדובסקי דיבר על כדור הזהב. באיירן רוצה את חכימי

רוברט לבנדובסקי חוגג
רוברט לבנדובסקי חוגג | GUENTER SCHIFFMANN/AFP via Getty Images

החלוץ שרושם עונה גדולה ויוכל לזכות באליפות הערב אם ינצח את ברמן (21:25, ספורט4) כבר חולם על הפרס. הפולני דיבר גם על הקשיים בתחילת הקריירה ויכולת הכיבוש שלו. לפי "אס", המגן לא יחזור לריאל כמחליף

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן תתארח הערב (שלישי) במשחק חוץ נגד ורדר ברמן (21:25, שידור ישיר בספורט4) ואם תנצח תוכל לזכות באליפות שמינית ברציפות (ו-30 בתולדותיה). כמדי שנה, רוברט לבנדובסקי, שחוזר להרכב לאחר השעייה, היה אחד השחקנים הטובים ביותר שלה, אם כי נראה שזו עונת השיא שלו ובוודאי הטובה ביותר ברמה המספרית – 45 שערים ב-39 הופעות. החלוץ התראיין ל"פראנס פוטבול" וסיפר על הקשיים בתחילת הקריירה והרצון לזכות בכדור הזהב.

"הייתי בטקס הענקת הפרסים בדצמבר", פתח לבנדובסקי את דבריו בנוגע לכדור הזהב בו לא זכה מעולם. "נראה. אני תמיד מנסה לעשות את הטוב ביותר שלי, לזכות בתארים ולהבקיע שערים נוספים. הפרס הזה מגיע עם תארים קולקטיביים, זה מה שחשוב. הבלון ד'אור, לא ממש חשבתי על זה, אבל בחיי אני מאמין שהכל אפשרי". מה שעומד לו לרועץ זו העובדה שהחלוץ לא זכה עם הבווארים בליגת האלופות בתקופתו במועדון.

תחילת הקריירה: "הייתי ילד ביישן ונמוך, זמן רב שקלתי 20 קילו. אבל רציתי מאוד לשחק בכל זאת. הייתי בן שמונה ולא הייתה קטגוריית גילאים כזו בפולין ולכן שיחקתי עם בני עשר. בגילאים האלה שנתיים זה הבדל גדול, הייתי נחות פיזית ולקח לי זמן לצמוח, אבל למדתי הרבה".


רוברט לבנדובסקי. מועמד ראוי (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

הבקעת שערים: "במשחק קשה מאוד להבקיע, במיוחד כשאתה עייף. רמת הריכוז שלך קריטית, לכבוש שערים זה הרבה מאוד עבודה עם הראש. אסור שהחשיבה שלך תהיה איטית יותר. ברחבה יש לנו 0.1 שניות, אולי קצת יותר כדי לתקוף, לקבל את ההחלטה הנכונה ולקיים אינטרקציה עם הכדור, וכמובן שעלייך להתאמן – רגל ימין, רגל שמאל, נגיחות. עליך להיות מוכן בכל דרך".

שגרה ביום של משחק: "אני תמיד מברר זמן רב לפני נגד מי אנחנו משחקים ובאיזה שעה. אני לא אוכל בשר ביום של משחק, זה מכביד עליי. מי שאוכל אורז או פסטה לפני המשחק יקבל יתרון גדול של אנרגיה בטווח הקצר אבל לאחר מכן זה משתנה. חשוב מאוד להשלים אנרגיה לאחר המשחק. ההתנהלות שלך מאוד משמעותית".

בנושא אחר, בשער "אס" הספרדי נכתב בחגיגיות כי באיירן רוצה את אשרף חכימי והיא רצינית מאוד. המגן ממרוקו שהושאל לבורוסיה דורטמונד בשנתיים האחרונות כבר מודע לאינטרס הזה, כך דווח. חכימי עצמו חושש מהתחרות עם דני קרבחאל בריאל מדריד ולא מתכוון לשוב כשחקן מחליף. "הפיתרון הסביר ביותר הוא עזיבה נוספת", נכתב שכן זינדין זידאן מעדיף את המגן הספרדי.נטען כי באיירן מציעה לו משכורת גלאקטית.


אשרף שחקן מאוד מגוון היכול לשחק כמגן ימני וכמגן שמאלי וגם השתלב נהדר במערך של בורוסיה דורטמונד עם שלושת הבלמים. העונה לא החמיץ אף משחק ליגה ורשם תשעה שערים ועשרה בישולים ב-43 הופעות בכל המסגרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי