פליק לא עוצר באליפות גרמניה: "רוצים לזכות בליגת האלופות"

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | הטוויטר הרשמי של באיירן מינכן

מאמן באיירן מינכן שפע מחמאות מכל עבר אחרי ה-0:1 על ברמן והזכייה בתואר שרשום על שמו. לבנדובסקי: "מוזר לחגוג בלי הקהל", וגם: נקודת הציון יוצאת הדופן

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

זה אמנם היה אחד מהמשחקים הפחות מרשימים שלה מבחינת היכולת בחודשים האחרונים, אבל זה לא משנה. באיירן מינכן גברה אתמול (שלישי) 0:1 על ורדר ברמן במסגרת המחזור ה-32 של הליגה הגרמנית וזכתה רשמית בתואר האליפות השמיני שלה ברציפות וה-30 בתולדות המועדון. 

התואר הזה קבע נקודת ציון פשוט אדירה לאימפריה הבווארית: מאז שהבונדסליגה נוסדה ב-1963, האדומים זכו ב-29 תארי אליפות – יותר מכל שאר המועדונים ביחד, שהשיגו 28 תארי אליפות במצטבר. כך נראית עליונות.

המחמאות של כולם היו לאיש האחד – המאמן, האנזי פליק. הוא נכנס לתפקיד בתחילת נובמבר 2019 באופן זמני לאחר פיטוריו של ניקו קובאץ', ובעקבות הצלחתו הוא קיבל את המשרה באופן קבוע ואפילו חוזה חדש עד 2023. מאז שהוא יושב על הספסל באליאנץ ארנה – קבוצתו רשמה שני הפסדי ליגה בלבד. כמו כן, באיירן היא הקבוצה היחידה בגרמניה שלא הפסידה מאז תחילת 2020. 


האנזי פליק (Stuart Franklin/Getty Images)

"מגיעות לפליק מחמאות גדולות, הוא עושה עבודה נהדרת", הצהיר יו"ר באיירן, קרל היינץ רומינגה. אנחנו מאוד שמחים. זכייה קצת מוזרה ללא הקהל, אבל אנחנו מאוד מרוצים".

רוברט לבנדובסקי, שכבש את השער היחיד במשחק והעלה את מאזנו ל-31 שערי ליגה (שיא אישי), שיתף את תחושותיו: "לחגוג ללא האוהדים זה קצת מוזר. אנחנו מתגעגעים לתשוקה שלהם ולאווירה שהם נותנים, אבל אנחנו שמחים להיות אלופי גרמניה. זה היה קרב ארוך".

לפליק יש מערכת יחסים מיוחדת עם מאמן נבחרת גרמניה, יואכים לב. הוא שימש כעוזרו במדים הלאומיים מ-2006 ועד 2014, וגם לב לא נשאר אדיש ובירך: "מזל טוב לבאיירן ובמיוחד להאנזי פליק. אני שמח מאוד עבורו. הוא הטביע את חותמו בקבוצה הזו והראה בצורה מרשימה שהוא נכנס נהדר למועדון, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית. גם שחקני הנבחרת נהנים מכך. במשך תקופה ארוכה בתחילת העונה המצב בפסגה היה פתוח יותר ממה שאנשים התרגלו בשנים הקודמות, אבל בסופו של דבר היה מרשים לראות איך באיירן הפכה ליותר ויותר דומיננטית ככל שהעונה התקדמה".


רוברט לבנדובסקי חוגג (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)

ומה היה להגיד לאיש שכולם החמיאו לו? "המחמאות מגיעות לשחקנים", אמר האנזי פליק. "מה שהראנו בחודשים האחרונים היה סנסציוני. אין לי שום ביקורת על איך ששיחקנו אתמול, להפך, הדרך שהשחקנים ניצחו הייתה טובה ומראה שהקבוצה מאומנת. אנחנו טובים. זו באיירן מינכן, השאיפות כאן תמיד גבוהות. עכשיו השגנו את המטרה הגדולה הראשונה שלנו, והבאות הן הגביע הגרמני וליגת האלופות".

בתחילת חודש יולי ייערך גמר הגביע מול לברקוזן והבווארים ינסו להשלים דאבל שני ברציפות ו-12 בהיסטוריה. בחודש אוגוסט צפויה לשוב לפעילות גם ליגת האלופות, ועם איך שבאיירן נראתה בחודשים האחרונים – היא יכולה לחלום להיות גם אלופת אירופה.


יואכים לב עם האנזי פליק (Martin Rose/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי