הפרשה מסתעפת: רונאלדו נדרש לספר מי ייעץ לו בהעלמת המס

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

חברות הקש שהקים באיי הבתולה שלשלו 75 מיליון יורו מפרסומות בהשתתפות הכוכב הגדול. בספרד דורשים שיציב את יועציו במשפט. האם ההסתבכות תעלה לו ביוקר?

(גודל טקסט)
משפט העלמת המס של כריסטיאנו רונאלדו ממשיך לגרוף כותרות בספרד. על פי דייוחים ב"מונדו דפורטיבו" השופטת מוניקה גומס-פרר שבוחנת את התביעה הציבה אולטימטום של חמישה ימים להשיב מי היו היועצים שלו שייצגו אותו בפני הרשויות של המס כשהעלים מיסים בים השנים 2011 עד 2014.


החוקרים בפרשת העלמת המס אמורים היו באותו זמן להעמיד לרשות השופטת נתונים על ההכנסות של חברת הקש שהקים רונאלדו בשם "טולין אסוסיאשיין" בעיר רואד טאון באיי הבתולה בין השנים 2011 עד 2014.




על פי הדיווח החל מ-2009 רונאלדו הקים חברות קש ופתח חשבונות כדי להפקיד בהן את הרווחים שלו משימוש בשמו בפרסומות באיי הבתולה באיים הקאריביים שם יש פטור ממס. החברות האלה היו לא פעילות למעשה וללא עובדים. חברת "טולין אסוסיאשיין" הכניסה לקופתה מפרסומות בלבד בהן השתתף רונאלדו 74.8 מיליון יורו. חברות נוספות בשם "אדיפור פיננסים", וכן "ארנל סרביס" קנו את הזכויות של השימוש בשמו עד 2020 ב-75 מיליון יורו. הפעולות התבצעו על ידי חברה אחרת בשם "מינט קפיטל" הקשורה לפיטר לים איש העסקים הסינגפורי שרכש את ולנסיה. הכסף הופקד בחשבון של השחקן בשווייץ.


שלושה מאנשיו של רונאלדו ובהם סוכנו ז'ורז'ה מנדש נדרשים להעיד בפרשה ב-19 באוקטובר. מנדש העיד כבר בפרשה דומה של פלקאו. גם עורך דינו של הכדורגלן קרלוס אוסוריו אמור להעיד. החשש הוא שרונאלדו עלול להיכנס לכלא ל-15 שנה (לא נראה סביר כמובן). רונאלדו טען בפני השופטת: "מנדש לא מבין בכל העניינים של המס והוא כמוני. הוא הסנדק של הילדים שלי ואני בוטח בו במאה אחוז". 


Ultimátum de la jueza a Cristiano Ronaldo https://t.co/5uQbk9eZqkpic.twitter.com/9v4LP8tT7X

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) September 6, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי