"מארקה": כבר בעונה הבאה תקום ליגה קטאלונית

ליונל מסי ולואיס סוארס
ליונל מסי ולואיס סוארס | Gettyiamges

העיתון ממדריד טוען שלמרות ההפסדים העצומים שצפויים לברצלונה ולליגה הספרדית עצמה, לא יהיה מנוס מפרידה בעקבות הצהרת העצמאות של החבל. ואלוורדה: "כרגע זה היפותטי, מחר (שבת) יש לנו משחק בבילבאו"

(גודל טקסט)
הכרזת העצמאות של קטאלוניה היום (שישי) עלולה לגרום לרעידת אדמה בספורט הספרדי. כרגע לא ברור מה תהיה התגובה הספרדית במישור המדיני והפוליטי והאם תקבל בסופו של דבר קטאלוניה את עצמאותה.


נכון לעכשיו לפחות בענפי הספורט הבכירים אין רצון להפריד בין הקבוצות בגלל שהליגות בכדורגל, כדורסל ואחרות יאבדו כסף גדול, אבל נראה כי בעתיד שלא תהיה ברירה. נכון לעכשיו לא נראה שהעונה יהיה שינוי כאשר גם בכדורגל מעוניינים שברצלונה תמשיך לשחק בליגה הספרדית וגם הבלאוגרנה מעוניינת. אם בארסה תפרוש מהליגה הספרדית היא תפסיד 20 אחוז מהרווחים והליגה עצמה תאבד עניין ויריבות אמיתית.




"מארקה" כתב כי כבר בעונה הבאה תקום התאחדות קטאלונית לכדורגל (שקיימת למעשה תחת אוטונומיה) והיא תשאף להקמת ליגה נפרדת כי לפי חוקי פיפ"א ואופ"א מדינות עצמאיות לא יכולות לשלוח קבוצות לליגות אחרות. מצד שני, אם רוב מדינות אירופה לא יכירו במדינה הקטאלונית גם פיפ"א ואופ"א לא יכירו בקיום הליגה הקטאלונית וברצלונה לא תוכל לשחק בליגת האלופות. הדבר יהווה מכת מוות כלכלית לקבוצה שתפסיד אוטומטית 20 מיליון יורו לשנה על השתתפות באלופות ושוב גם המפעל עצמו יינזק.



ואלוורדה. לו בכלל יש דרבי פרטי מול בילבאו על הראש (Getty)


ארנסטו ואלוורדה,  מאמן ברצלונה, התייחס לנושא במסע"ת לקראת המשחק מחר (21:45) מול האקסית שלו בילבאו: "הליגה הספרדית בלי ברצלונה? זה היפותטי. (ואלוורדה בעצמו באסקי, חבל ארץ נוסף שמעוניין בעצמאות). יש לי דעות משלי שלא הייתי רוצה לחשוף אותן, אבל כל חמש דקות הכל משתנה כאן. מדובר בפוליטיקה ואני לא רוצה להיכנס לזה. מחר יש לנו משחק בליגה הספרדית ולא בליגה אחרת".



Big celebrations in Barcelona right now #HolaRepúblicaCatalana#Catalonia#república@JulianAssangepic.twitter.com/4XCyrcXPpZ

— Cathy Loughran (@calogo) October 27, 2017


על המשחק עצמו אמר ואלוורדה: "זה יהיה משחק מיוחד עבורי. פעם ראשונה שאני מגיע כאורח לסאן מאמס ומתמודד נגד קבוצה בה אימנתי כמה שנים, אני מכיר שם את כולם והשגנו הרבה דברים ביחד, אבל מחר אני מגיע כיריב ואנסה לנצח. מיד כמוני יודע כמה מוטיביציה יש בבילבאו כשבארסה מגיעה ואם אני מגיע כעת כיריב שלהם המוטיבציה תהיה אפילו גדולה יותר כדי להראות ולהוכיח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי