זהירות, עטלפים בדרך: הקאמבק של ולנסיה לצמרת הספרדית

שחקני ולנסיה
שחקני ולנסיה | AFP

הבחירה במרסליניו, הוויתור על הוותיקים, ההימור על צעירים ומעל לכל הרנסאנס בראשות זאזה וגדש. לקראת המפגש הרותח מול ברצלונה ב-21:45, כל הסיבות לנסיקה של העטלפים. רק אל תזכירו את פאקו

(גודל טקסט)
אחרי שנים ארוכות של אכזבות, ולנסיה חזרה העונה לקדמת הבמה הספרדית זכות מרסלינו. העטלפים הם ללא ספק אחת ההפתעות הנעימות באירופה, והערב (ראשון, 21:45) הם יעמדו למבחן משמעותי ראשון כשהם יארחו את ברצלונה לקרב בין הראשונה לשנייה. בזמן שהקאטלונים יסבלו מהחיסורים של ג'רארד פיקה המושעה וחאבייר מסצ'ראנו הפצוע ויקוו לשמור על המאזן הנקי מהפסדים עם תומאס ורמאלן בהופעת בכורה, ולנסיה, ללא מרסליניו המורחק, נחושה לקזז את הפער מהמקום הראשון לנקודה. העובדה כי ברצלונה מגיעה לקרב בתור המוליכה אינה מפתיעה אף אחד, אך הפתיחה הסוחפת של העטלפים גרמה לנו לתהות: כיצד הם חזרו לקדמת הבמה? הסיבות המלאות לפניכם. 


1. הבחירה במרסליניו: אחרי שנים של חוסר יציבות בעמדת המאמן, שאפילו כללו מינוי הזוי של גארי נוויל וקאמבק של פאקו אייסטרן, הבחירה באקס ויאריאל וסביליה סומנה כהברקה. המאמן בן ה-52 זכה להערכה רבה על העבודה שלו אצל הצוללת הצהובה, אותה עזב בקיץ הקודם בשל חילוקי דעות עם הנהלת המועדון. הבחירה במרסליניו הובילה גם שינוי בקו של ולנסיה. לא עוד מאמנים שמשמשים בובות בתיאטרון של ז'ורז'ה מנדש, אלא דמות מקצועית שמסוגלת להוביל החלטות בצורה חד משמעית, וגם לספק לאותן החלטות נימוק מקצועי. 


2. ניקוי האורוות: הוויתור על דייגו אלבס, ז'ואאו קאנסלו ואנסו פרס סומן כבעייתי בתחילת הקיץ, אך דווקא העזיבה של השלושה, שנחשבו לבעייתים, סללה את הדרך לשינוי משמעותי בסגל. בזכות שחקני צעירים ובעלי אופי טוב כמו ז'ופרי קונדוגביה, אנדרס פריירה, נטו וגבריאל פאוליסטה. כל שחקני החיזוק שהגיע הקיץ קיבלו הזדמנות להציל את הקריירה, אחרי עונות פושרות. הרעב הזה, בשילוב עם השיקום של דני פארחו, שינוי לחלוטין את התחושות במועדון. 
 

 

המשוכה הקשה בליגה? מסי (AFP) 

 

3. חוזרים למקורות: דויד סילבה, פאקו אלקאסר, ויסנטה רודריגס, דויד אלבלדה, דויד וייה ואפילו ג'ורדי אלבה. המשותף לכולם: שחקנים שביצעו את קפיצת המדרגה דרך הקבוצות הצעירות של ולנסיה. העונה, נדמה כי העטלפים חזרו לטפח את שחקני הבית כאשר צעירים כמו קרלוס סולר (שכבר זוכה למעקב צמוד ממנצ'סטר יונייטד), טוני לאטו, נאצ'ו וידאל ונאצ'ו חיל כבר קיבלו הזדמנויות משמעותיות. 

4. אין אירופה, אין דאגות: בשל הכישלון בעונה הקודמת, הקבוצה לא משתתפת העונה בשום מפעל אירופי. בהיעדר לוח זמנים צפוף, מרסליניו מסוגל לנהל את הרוטציה בסגל ללא שום דאגות. בדיוק כמו שאנטוניו קונטה הצליח לשקם את צ'לסי בעונה הקודמת, בזמן שהמתחרות שלו על התואר סבלו בעקבות המפעלים האירופיים – נדמה כי העובדה שוולנסיה מרוכזת אך ורק בזירה המקומית מעניקה לה יתרון משמעותי לעומת ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד וסביליה. 




הוויתור עליו השתלם. דייגו אלבס (AFP) 
 

5.התקפה, התקפה ועוד התקפה: רבים היו בטוחים כי אחרי החמצת הפנדל ביורו 2016 במדי נבחרת איטליה, הקריירה של סימונה זאזה תהיה בכיוון הפוך. החלוץ הגשים את התסריט הפסימי עם אכזבה ביובנטוס וכישלון חרוץ במדי ווסטהאם. דווקא העונה, אחרי שיקום בחצי העונה הקודמת, האיטלקי חזר להגשים את הפוטנציאל שלו. זאזה כבר כבש תשעה שערים העונה ויחד עם הכישרון המתפרץ של גדש, יש לעטלפים על מי לסמוך בחלק הקדמי.


בזמן שזאזה משתקם, גונסאלו גדש גורם לראשי פאריס סן ז'רמן להתחרט. הקיצוני בן ה-20, שנרכש על ידי הענקית מעיר האורות לפני כשנה, הגיע לעיר התפוזים בשל העומס בסגל של אונאי אמרי. כעת, שהוא נחשב לאחד השחקנים הבטוחים ביותר בסגל של פורטוגל לקראת הגביע העולמי – נדמה כי גדש בעצמו יוותר על האפשרות לשמש כינור שני לניימאר. 



חזר לככב. זאזה (AFP)  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי