נשיא סביליה: "ריאל מדריד הודיעה שתממש את זכות הראשונים על מריאנו"

מריאנו
מריאנו | AFP

החלוץ הספרדי-דומניקני היה קרוב לאנדלוסים, אך חוסה קסטרו הודיעה שלא יגיע מאחר שאלופת אירופה תשווה את ההצעה עליו. צפוי לעלות 22 מיליון יורו ולחזור לסנטיאגו ברנבאו, שם ישמש כמחליפו של בנזמה

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)
אחרי שניימאר וקיליאן אמבפה ירדו מהפרק, עושה רושם שריאל מדריד תצרף הקיץ בכל זאת שחקן התקפה. השם המדובר הוא החלוץ הספרדי-דומניקני מריאנו דיאס מליון, אליה נמכר בשנה שעברה מהבלאנקוס תמורת שמונה מיליון יורו, ומאז שותף ב-37 משחקי ליגה בהם כבש 18 שערים (21 שערים בכל המסגרות). נראה שהמעבר צפוי להיות רשמי בשעות הקרובות, ומחר לכל המאוחר.


מריאנו קושר בימים האחרונים דווקא לסביליה, ונראה היה שהמעבר היה רק עניין של זמן, אך בסופו של דבר ריאל מדריד החליטה לממש את זכות הראשונים שלה על השחקן. נשיא סביליה חוסה קסטרו אמר היום: "ריאל מדריד הודיעה לנו על רוצה לממש את זכות הראשונים ולרכוש את מריאנו. במהלך הקיץ לא היה לה כל רצון לרכוש אותו חזרה עד שסביליה התעניינה. אבל אנחנו לא כועסים על שום צד כולל ריאל מדריד כי זה הכדורגל".


ריאל מדריד עדיין מחזיקה ב-35 אחוזים מהזכויות על השחקן ולפי "מארקה" תשלם עליו 22 מיליון יורו. כבר אתמול בערב הופצו פרסומים בכלי תקשורת רבים על כך שאלופת אירופה שוקלת להחזיר לשורותיה את הבן האובד על ידי מימוש זכות הראשונים להשוות כל הצעה שתוגש עליו תוך 48 שעות. היום אף פורסם שמאמן הקבוצה התקשר למריאנו כדי לשכנע אותו לחזור לקבוצה ושיהיה חלק משמעותי ממנה, ויקבל את תשובתו החיובית של החלוץ שישמח לחזור לבירת ספרד. מי שעשוי לעשות את הדרך לאנדלוסיה הוא חלוץ הבלאנקוס בורחה מיוראל, שהגעת מריאנו תפוך אותו לחלוץ השלישי בקבוצה.


#LaPortada Mariano: el Madrid se lo piensa https://t.co/tZKq4jxLWj

— MARCA (@marca) August 28, 2018

שוק ההעברות בספרד ייסגר בעוד שלושה ימים, ב-1:00 בין שישי לשבת (שעון ישראל), כשעד אז הכל אפשרי מבחינת ריאל מדריד. הקבוצה עדיין מחכה להחלטת אופ"א לגבי הפיירפליי הפיננסי של פאריס סן ז'רמן, למרות שלפי מידע שהודלף ההחלטה לא תתקבל עד אז. עד כה הקבוצות ב"לה ליגה" השקיעו 864.5 מיליון יורו והכניסו 751.9 מיליון יורו.


מבחינה מקצועית, ריאל מדריד פתחה את העונה עם שני נצחונות ושש נקודות, כשמי שזוכה למחמאות הוא גארת' בייל שספג לא מעט מהתקשורת בשנים האחרונות. ב"אס" החמיאו לוולשי שכבש 9 שערים ב-9 משחקים אחרונים. ממוצע הכיבושים שלו עומד על שער בכל 2.5 בעיטות בעוד של כריסטיאנו רונאלדו היה שער בכל 4.7 בעיטות. בנוסף, המאזן הזה משווה אותו בממוצע הכיבושים לפורטוגלי, שכבש 1.02 שערים במשחק בתשע השנים שלו בבירת ספרד, בעוד כרגע בייל עם 1 למשחק. כמובן שמוקדם עוד לדעת, אבל ברור לכולם שאם הוא לא ייפצע, הוולשי עשוי בהחלט להיות היורש האולטימטיבי של רונאלדו בהתקפה הלבנה.



מריאנו. בדרך חזרה לסנטיאגו ברנבאו (Gettyimages)


בנוסף, רונאלדו היה כידוע מי שלקח על עצמו את המצבים הנייחים בקבוצה וכעת בהעדרו בועטי הפנדלים בריאל מדריד יהיה סרחיו ראמוס, קארים בנזמה וגארת' בייל. במהלך תשע העונות שלו בקבוצה, הבקיע הפורטוגלי 77 פנדלים מתוך 91 שבעט. לבנזמה יש 90.9 אחוזי הצלחה בפנדלים המועטים אותם בעט בעידן רונאלדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי