ואלוורדה על שערו ה-400 של מסי: "הוא שחקן מגלקסיה אחרת"

ליאו מסי עם ג'רארד פיקה
ליאו מסי עם ג'רארד פיקה | Gettyimages

ברצלונה אמנם ניצחה 0:3 את אייבר והוכתרה באופן רשמי ל"אלופת החורף", אך הפרעוש גנב את כל תשומת הלב כשהגיע למספר כיבושים היסטורי בליגה הספרדית. וגם: נקבע תאריך לאל-קלאסיקו נגד ריאל מדריד

(גודל טקסט)
ליאו מסי עשה אתמול היסטוריה אחרי שכבש את השער ה-400 שלו בליגה הספרדית כולם עם ברצלונה בניצחון 0:3 על אייבר, וכעת נשאלת השאלה מתי ואם בכלל יקום שחקן שיוכל לשבור את השיא הזה בספרד והפרעוש בנתיים לא הולך לשום מקום. הסופרלטיבים על יכולת של השחקן נגמרו מזמן. המספרים של מסי מדהימים, הוא הבקיע את שערו ה-575 בכל המסגרות. מול אייבר הוא כבש כבר 13 שערים בשבעה משחקים. שערו ה-400 נכבש תוך 435 משחקים. בקאמפ נואו כבש 231 שערים ב-218 משחקים. אגב, כריסטיאנו רונאלדו כבש 409 שערים ב-63 משחקים פחות, אבל לא באותה קבוצה ולא באותה ליגה כמו מסי. שניהם כמובן, מובילים בחמש הליגות הבכירות באירופה.


בעיתון "אס" פורסם את מפת הכיבוש של מסי נגד כל קבוצה בליגה ויש גם פירוט הדקות בהן כבש. הכי הרבה ברבע השעה האחרונה – 105 שערים. אגב בעיתון "מארקה" טענו שהספירה של השערים של מסי מוטעית ויש לו עדיין רק 399 מכווין ששער אחד שנחשב שלו מ-2012/13 במשחק בו ניצחה ברצלונה את בילבאו 1:5 היה עצמי.


Messi's 400 career goals in LaLiga #fcblive [as] pic.twitter.com/unyz1rQSH0

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) January 14, 2019


אגב, נשיא "לה ליגה" חאבייר טבאס התראיין ל"רדיו קאטלוניה" והצהיר שהקלאסיקו הבא בין ריאל מדריד לברצלונה בסנטיאגו ברנבאו, במסגרת המחזור ה-26, ייערך ב-2 במארס, יום שבת, ב-21:45 (שעון ישראל). במשחק הראשון הביסה ברצלונה את ריאל מדריד 1:5 וז'ולן לופטגי פוטר בעקבות התבוסה. לואיס סוארס כבש אז שלושער, פיליפה קוטיניו וארתורו וידאל הוסיפו ולריאל כבש מרסלו.


El 'Clásico' del Bernabéu se jugará el sábado 2 de marzo a las 20:45h https://t.co/1XXD7O18mP

— Tiempo de Juego (@tjcope) 14 בינואר 2019


ארנסטו ואלוורדה חזר אחרי המשחק על המחמאות שהיו לו למסי בעבר: "הוא פשוט שחקן מגלקסיה אחרת. המספרים שלו פשוט מדהימים וזה לא רק כיבוש שערים (הוא בישל 159 שערים ומוביל את הליגה גם בקטגוריה הזאת). האמת שאייבר שיחקה טוב וסגרה את המשחק נגדנו. הם עשו את זה מהדקה הראשונה עד האחרונה והם הקבוצה הכי טובה בליגה בשטח הזה. היה לנו קשה לקשר בין החלוצים שלנו. זה ניצחון חשוב, אבל עוד לא השגנו כלום. אין טעם לדבר על אליפות כי יש עוד חצי עונה. בטוח שכל הקבוצות יאבדו נקודות". המאמן עדיין מסרב לומר אם ימשיך בברצלונה: "יש לי חוזה בקבוצה עד סיום העונה ואכבד אותו. מה שמעבר אי אפשר לדעת כולם בכדורגל".


ואלוורדה רוצה עוד חלוץ מספר 9, אבל כפי שכתב ה"מארקה": "כל חלוץ שיגיע יישאר על הספסל אם סוארס ימשיך בכושר הזה". החלוץ מאורוגוואי שכבש צמד והגיע כבר 14 שערי מדורג שני אחרי מסי עם 17 בראש טבלת כובשי השערים של הליגה ספרדית. זה היה משחק שישי רצוף בו כבש נגד אייבר.



ארנסטו ואלוורדה מתמוגג מליאו מסי (Gettyimages)


השוער מארק אנדרה טר שטגן שיבח את יכולתו של הבלם קלמון לנגלה בסיום: "הוא נתן הרבה מאוד ביטחון להגנה. הוא שחקן מפתח עבורנו. הוא שחקן מאוד רגוע ונותן הרבה יציבות וחשוב לנו גם שסמואל אומטיטי יחזור בקרוב".


ג'ורדי אלבה התייחס לשאלת חידוש החוזה שלו: "שום דבר לא השתנה. נשארה לי שנה בחוזה ואני לא יודע מה המועדון חושב או מה הוא מתכנן לעשות. בסופו של דבר זו ההחלטה שלהם, אבל אני רגוע. הם צריכים להחליט אם לחדש את החוזה או לא. הרצון שלי הוא להישאר כאן עוד הרבה שנים".


רוצה להישאר בברצלונה. ג'ורדי אלבה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי