הכוח אצלו: הדרישות שהציב זידאן לריאל מדריד

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

שדרוג משמעותי לשכר, צירוף שלושה כוכבי על כמו ניימאר והזאר ושחרור צפוי של בייל: "זיזו" חזר לברנבאו ומיד הפך לאיש החזק במועדון. כעשרה חודשים לאחר שעזב, הנשיא פלורנטינו פרס נאלץ להיכנע לכל דרישותיו

(גודל טקסט)
החזרה של זינדין זידאן לריאל מדריד הרעידה את הכדורגל העולמי. לא זכור מתי מאמן בקליבר של "זיזו" עזב קבוצה וחזר אליה תוך מעט יותר מחצי עונה, בוודאי לאור העובדה שעזב כאלוף אירופה שלוש פעמים ברציפות.


כבר בקיץ נטען שהסיבה לעזיבת זידאן לא הייתה מיצוי, אלא לאחר שהבין שלא יזכה לקבל את דרישותיו באשר לשינויים בסגל מהנשיא פלורנטינו פרס – שהכישלון הצורב העונה, כנראה, הוביל לכך שפרס נאלץ לחזור בו וייתן כעת לזידאן מענה למרבית הדרישות. בעיתון "אס" דווח הבוקר (שלישי) כי המו"מ עם זיזו לא היה קל ואף הובהר שפרס נאלץ להיכנע לאורך כל הדרך ולקבל את דרישות הצרפתי כדי להחזיר אותו במטרה שיבנה את הבלאנקוס מחדש לעונה הבאה.


זה לא רק שינויים בסגל שזיזו יבצע, אלא דווח שמלבד שחקני רכש הוא גם דרש לחזק את הצוות המקצועי שיעבוד איתו וסמכות כמעט בלעדית על קבלת החלטות במועדון – למעשה ביקש לרכז את הכוח בידיו וקיבל את מבוקשו גם בנושא זה. בין השאר פרס הבטיח לזידאן להחתים שלושה "שחקני על", ברמת כריסטיאנו רונאלדו, קאקה או קארים בנזמה כדוגמא לגלאקטיקוס שצורפו בעבר בעסקאות שהיממו את אירופה. למעשה מעתה אף החלטה שתתקבל אצל פרס לא תעבור בלי אישור של הצרפתי, שהפך לאיש החזק במועדון.


#LaPortada Vuelve el héroe Zidane: "Vamos a cambiar cosas" pic.twitter.com/9wbTVBgPCF

— MARCA (@marca) March 11, 2019


מבחינת השמות הגדולים שאמורים להגיע לריאל אין שינוי. אדן הזאר מדורג ראשון ברשימה ונראה שחזרת זידאן תחזק את רצונו של הבלגי לעזוב את לונדון. מבחינת חלוץ לעמדה מספר 9 כבר הוזכרו לוקה יוביץ' מפרנקפורט, קשישטוף פיונטק ממילאן ושמות נוספים. פרס התלוצץ עם עיתונאים שכעת כשזידאן חזר אולי הוא ישכנע את קיליאן אמבפה להגיע, כי שניהם צרפתים. השבוע אמר אמבפה – עוד לפני שנודע על חזרת זידאן – שיישאר בפריז סן ז'רמן בעונה הבאה, אולם לא מן הנמנע שניימאר יהיה אחד מהגלאקטיקוס שריאל תנסה לצרף.



ניימאר והזאר. ישתפו פעולה בברנבאו בעונה הבאה? (AFP)


זידאן גם ביקש להימנע ממצבים כפי שקרו בשנה שעברה, אז השוער קפה אריסבלגה מאתלטיק בילבאו כבר עבר בדיקות רפואיות בריאל מדריד ללא ידיעתו, עסקה שבוטלה ברגע האחרון בעקבות עמידת זידאן על רגליו האחוריות בטענה שהוא לא זקוק לשוער מחליף לקיילור נבאס. כמו כן זידאן ביקש בעונה שעברה למכור את גארת' בייל ופרס התנגד, אולם נראה שחזרתו והכוח הגדול שבידיו יביאו לכך שבייל יימכר בוודאות עוד הקיץ, אלא אם לא תימצא קבוצה שתהיה מוכנה לשלם את הסכומים שיידרשו. בקשה נוספת של זידאן שאושרה היא הגדלת שכרו, כך שכעת – בניגוד לחוזהו הישן – יהיה בין 10 המאמנים עם המשכורת הגבוהה בעולם.


אחת השאלות הגדולות כעת היא מה יקרה עם איסקו. לפי "רדיו קדנה סר", הסכסוך בין איסקו לסנטיאגו סולארי החל כאשר איסקו סירב לעבור בדיקות שבועיות לגבי המשקל שלו. כל השחקנים עלו על המשקל בכל יום שני, חוץ מאיסקו שסירב. הדבר נתפס אצל סולארי כסוג של מרד נגד המאמן, אלא שאצל זידאן איסקו היה השחקן ה-12 ברשימת השחקנים בהם הוא השתמש וסביר להניח שהוא ייתן לו צ'אנס מחודש. שחקן אחר שסבל מיחסים רעועים עם סולארי הוא מרסלו שהפך לשחקן ספסל בזמן שהמגן הצעיר סרחיו רגילון שיחק במקומו. "אה בולה" הברזילאי פרסם שאחת הדרישות הראשונות של זידאן מפרס היה להשאיר את מרסלו בריאל מדריד. זידאן סומך עליו ואמור להחזירו להרכב במטרה שיציג את היכולת משנה שעברה.


עוד שחקן שעשוי לעזוב כעת הוא דני סבאיוס, שלא זכה להזדמנות מזידאן בשנה שעברה, כי היה הרכש של פרס. הקשר אמר בקיץ האחרון שאם זידאן היה נשאר במועדון הוא היה עוזב בוודאות. גם חאמס רודריגס לא צפוי לחזור, כי זידאן לא נתן לו קרדיט בריאל מדריד והיה ממקבלי ההחלטות להשאילו לבאיירן מינכן, שם מעוניינים שהקולומביאני ימשיך בקבוצה. מבין שאר השחקנים המושאלים של ריאל מדריד מי שצפויים לחזור הם אשרף חכימי מדורטמונד וחלוץ ראיו וייקאנו ראול דה תומאס, אותו אימן זידאן בריאל מדריד קסטיה.


שחקני ריאל מדריד אולי טענו בחלקם שהם ימותו על כר הדשא עבור סולארי, אבל כמעט אף אחד לא נפרד ממנו ברשתות החברתיות. הפרידה הבולטת הייתה של ויניסיוס ג'וניור, שקיבל ממנו הרבה קרדיט וסך הכל החזיר חזרה. הוא כתב לו: "תודה על כל העזרה מאז הגעתי למועדון. שאלוהים יברך אותך". גם סרחיו רגילון הצעיר כתב למאמן לשעבר מילים חמות.


¡Gracias por todo, mister! por ayudarme desde mi llegada, por la confianza y las oportunidades. Dios bendiga siempre y merece todo de mejor en su vida! pic.twitter.com/p8clikkAIQ

— Vinicius Jr ⚡️ (@vini11Oficial) 11 במרץ 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי