זידאן: "הבחירה לשחק עם הבן שלי לא מוזרה, העונה ארוכה"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

מאז שחזר לריאל מדריד, המאמן שיתף לא פחות מ-19 שחקנים וכשנשאל על כך הסביר: "הוא במועדון מגיל נוער ואני לא מאמין בלרוץ עם אותם 11, שחקנים צריכים לנוח". ב"מארקה" נכתב: "הניסיון כמעט הסתיים באסון"

(גודל טקסט)

ריאל מדריד ניצחה אתמול את הואסקה 2:3 בסנטיאגו ברנבאו עם שער דרמטי של קרים בנזמה. את מרבית תשומת הלב תפס ההרכב המוזר שהעמיד זינדין זידאן, שבשני משחקיו מאז שחזר למועדון השתמש כבר ב-19 שחקנים. אולי זידאן מנסה לעשות כעת ניסויים כשהעונה למעשה כבר נגמרה ובדרך גם השיג שני נצחונות כך שקשה לבוא אליו בטענות. קרים בנזמה נבחר למצטיין ב"אס" עם שלושה אסים. מרסלו, נאצ'ו וגארת' בייל גילו משחק חלש ולא קיבלו ציון., כשהוולשי שוב ספג שריקות בוז מהאוהדים. לוקה זידאן ששיחק בשער קיבל ציון 1. 
 

 

"מארקה" ציין שהניסיון של זיזו הסתיים כמעט באסון אחרי שקרים בנזמה הציל אותו עם שער ניצחון בדקה ה-89 ובשער נראה בנזמה תחת הכותרת: "הציל את היום". בעיתון נכתב בהרחבה: "לזידאן יש כח היום לעשות מה שהוא רוצה והוא מכין את ריאל מדרד ב' לעונה הבאה. בשני משחקים בלבד זידאן בחן 19 שחקנים מה שלא עשו ז'ולן לופטגי וסנטיאגו סולארי".


רק שישה שחקנים מהסגל הרחב של הבלנקוס לא שיחקו עדיין אצל זיזו והם טיבו קורטואה, דני קרבחאל ו-ויניסיוס ג'וניור (פצועים), קאסמירו (היה מורחק במשחק הראשון), סרחיו רגילון וחסוס ואייחו. הצרפתי רוצה לשחזר את העונה של 2017 בה שיחק פעמים רבות עם הרכב מישני במשחקים פחות לחוצים והשאיר בחוץ את כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל ואחרים. מול הואסקה בחר זידאן גם את בנו השוער לוקה זידאן. זה אולי נראה פחות טוב, אבל הוא היה יכול לעשות זאת כשקורטואה לא היה בסגל. גם מרקוס יורנטה ובראהים דיאס קיבלו צ'אנס וכן לוקאס ואסקס.


Marca's Cover | "Benzema saves the day." pic.twitter.com/axfCf7Oh8V

— Real Madrid Info (@RMadridInfo) 1 באפריל 2019


זידאן הסביר בסיום את הבחירות שלו: "אני שמח עבור הבן שלי כי הוא עשה את הבכורה בברנבאו. קורטואה פצוע ורציתי לתת לקיילור נבאס לנוח אחרי ששיחק בנבחרת. לוקה שיחק מהנוער בריאל מדריד כך שזה לא בחירה מוזרה". על המשחק: "ללא ספק משחק משוגע שהיה כיף לראות. אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב וזה ברור. היה מגיע להואסקה לפחות נקודה, אבל ניצחנו". מחמאות לקרים בנזמה: "הוא כבר עשר שנים במועדון, אבל נראה לי שזו השנה הכי טובה שלו. אני בונה עליו. הוא חלוץ ה-9 הכי טוב בעולם".


על הרוטציות הרחבות: "אחרי פגרת הנבחרות אני משתדל לתת מנוחה לכמה שחקנים ויש גם כאלה שנשארו במועדון והתאמנו 15 יום אז למה לא לתת להם לשחק? אני לא מאמין בפורמולה של 11 שיזכו באליפות וישחקו תמיד. כשיש 60 משחקים העונה זה בלתי אפשרי. אולי מישהו חושב שאני רוצה לרצות כל שחקן, אבל גם שחקן שאתן לו לשחק 50 משחקים ואחליף אותו יתעצבן". 
 

 

אם המוטיבציה נמוכה: "קבוצה כמו ריאל מדריד שיודעת כבר שלא תזכה באף תואר זה מזיק לכולם, אבל אנחנו מקצוענים ורוצים לסיים טוב את העונה. צריך לקבל גם את העובדה שבאים פחות צופים לברנבאו". על איסקו: "כולנו יודעים כמה הוא טוב. נתתי לו לשחק פעמיים והוא כבש". 

 

לוקה זידאן. בכורה בברנבאו (AFP)

 

דני סבאיוס שלא שיחק כמעט אצל זידאן שנה שעברה חגג שער בכורה בברנבאו והודה לבנזמה על הבישול. על היחסים עם המאמן אמר סבאיוס: "לא דיברתי איתו על מה שהיה בעבר. התחלנו דף חדש. המטרה שלי להצליח כאן". השער הראשון? "אתמול אמרתי למשפחתי שהגיעה למשחק שהגיע הזמן שלי לכבוש בברנבאו. בנזמה ענק השנה. הוא לקח את הקבוצה על הגב. השער שלו היה שער של אומן". 



בראהים דיאס
שנרכש ממנצ'סטר סיטי ולא קיבל כמעט צ'אנסים היה מרוצה ששיחק: "אני מרוצה מעצמי ועכשיו אני מקווה לשכנע את הבוס לתת לי יותר לשחק. אני עובד קשה באימונים וזה טוב שהמאמן נותן לך צ'אנס, אבל כל אחד יכול לשחק". 


 

אלברו אדריוסולה ניסה להסביר למה היה קשה לנצח את האחרונה: "זו הליגה הכי טובה בעולם. כל משחק קשה וכל קבוצה יודעת לשחק. מחצית ראשונה היינו גרועים, אבל בשנייה הרבה יותר טובים". 


 דני סבאיוס חוגג. מחלוקות העבר נותרו מאחור (Arroyo Moreno/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי