לופטגי: "בשום מצב לא הייתי מאמין שיפטרו אותי מהנבחרת"

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

המאמן התראיין בספרד וניתח את השנה הקשה שעברה עליו, שבה פוטר מה'לה רוחה' ("זה היה לא הוגן כלפיי וכלפי השחקנים"), וגם מריאל מדריד ("הדברים היו מתאזנים בסופו של דבר"). וגם: איפה הוא רוצה לאמן בעתיד?

(גודל טקסט)
ז'ולן לופטגי עדיין לא רגוע מהשנה הסוערת שעברה עליו. אקס ריאל מדריד, שפוטר בשנה האחרונה בנסיבות דרמטיות מהמועדון הלבן וגם מנבחרת ספרד, התראיין היום (רביעי) במדינתו ודיבר על הפרידה הקשה משתי הקבוצות ובנוסף הצהיר כי הוא מוכן לשוב לאמן.


"הקבוצה באה משלוש זכיות רצופות בליגת האלופות, אבל ללא כריסטיאנו היא נותרה הרחק מאחורי בארסה ואתלטיקו מדריד בליגה. היינו צריכים להשתפר מבחינה קולקטיבית", אמר לופטגי על הסיבות ליציאה שלו מריאל מדריד, "אמנם היינו שבע נקודות מאחוריהן בטבלה וגם היו לנו שלושה שבועות שלא הצלחנו לכבוש, אבל בדיעבד הדברים האלה היו מתאזנים".


הבאסקי טען שהוא לא קיבל מספיק זמן להשפיע: "היינו מרוצים מהמחויבות של השחקנים, הייתה לנו תחושה שהם מאמינים במטרה שלנו. במועדון כמו מדריד הדברים רצים מאוד מהר וניסינו להיות עקביים, אבל לא היה לנו זמן".


לא הצליח לעמוד בקצב של בארסה ואתלטיקו. לופטגי בריאל מדריד (AFP)
לא הצליח לעמוד בקצב של בארסה ואתלטיקו. לופטגי בריאל מדריד (AFP)


אחד השחקנים שמעמדם נפגע הכי הרבה אצל לופטגי היה איסקו, אך המאמן דווקא החמיא לו בראיון: "הוא אחד השחקנים שאני הכי מעריץ, הוא לא קורס תחת אחריות. הוא שחקן ברמה הכי גבוהה בעולם. אני לא אקטלג את העונה שלו, כשהקבוצה לא מתפקדת כקולקטיב, כך קורה גם ברמה האינדיבידואלית".


כזכור, לופטגי החזיק בחוזה כמאמן נבחרת ספרד, אך כחודש לפני המונדיאל הוא החליט לחתום בריאל מדריד ובהתאחדות הגיבו על כך בפיטורים מידיים. "אלה היו 24 שעות קשות שאי אפשר לשכוח", סיפר, "זה היה לא הוגן כלפיי וכלפי השחקנים שלי. זה נראה כאילו נטשתי, אבל אני לא כזה. לא הייתי זורק כזו אחריות, כזה חלום. זרקו אותי, לא עזבתי. אני זוכר שחזרתי בטיסה ממוסקבה עם הצוות שלי ולא החלפנו מילה. פשוט לא יכולנו להאמין לזה".




לטענתו, היה סעיף שחרור בחוזה שלו מול ההתאחדות: "זו הייתה הפעם הראשונה שהם הסכימו לדבר כזה, כי הם צפו שדבר כזה יכול לקרות. גם אני חיכיתי בקוצר רוח להזדמנות לאמן קבוצה. זו הייתה יוזמה של ההתאחדות".


לופטגי הסביר שהוא לא הצליח לשלוט בסיטואציה מכיוון שהדברים קרו מהר: "מה שרצינו היה להודיע על עתידי במסיבת עיתונאים, אבל זה לא התאפשר. הכל קרה מהר מאוד, הציעו לי לאמן את מדריד, הציעו לי לשמור את זה בסוד, אבל זה לא היה אפשרי". על התגובה מצד יו"ר ההתאחדות אמר: "קיבלתי את ההחלטה של רוביאלס ונאלצנו לוותר על אחד החלומות הגדולים שלנו. השחקנים היו נלהבים וראו את המהלך כטבעי, הם ידעו שזה לא ישפיע על הנבחרת. היינו מלאי תקווה, בשום מצב לא הייתי מאמין שיכולים לפטר אותי, אחרת לא הייתי מקריב את זה".


לופטגי בימיו בנבחרת ספרד (AFP)
לופטגי בימיו בנבחרת ספרד (AFP)


לסיום, המאמן המובטל דיבר על עתידו: "מאז שפוטרתי באוקטובר קיבלתי הצעות וסירבתי לכולן, לא הייתי במצב המתאים לזה. לא היו לי אנרגיות, הייתי צריך לעכל הרבה דברים. הייתי רוצה לעבוד במקום שבו ארגיש שאפשר לפתח פרויקט, לזכות בתארים. נראה מה קורה בימים הקרובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי