רוצח בלבן: יוביץ' עונה על כל דרישותיה של ריאל מדריד

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ' | AFP

סומן ככוכב הבא של סרביה ונאלץ להתמודד עם איומים על חייו, העביר במכונית של אביו ימים כלילות, הסוכן הישראלי שמצא לו בית בקפריסין ל-24 שעות וההתפוצצות בפרנקפורט. הכירו את מכונת השערים החדשה בברנבאו

(גודל טקסט)

לוקה יוביץ' רק בן 21, אבל אחרי עונת שיא באיינטרכט פרנקפורט הוא מיצב את עצמו כמועמד כמעט לכל המועדונים הגדולים. העיטים מימשו את האופציה עליו מבנפיקה רק כדי למכור אותו עוד באותו הקיץ ובתום סאגה של כמה חודשים, ריאל מדריד שמה את ידה על הכישרון. אז למה דווקא ריאל?

זינדין זידאן חזר במרץ לקווים בברנבאו בתקווה להציל משהו מהעונה, אבל גם עין חסרת ניסיון הייתה יכולה להצביע שחסר לאלופת אירופה שחקן משמעותי בחלק ההתקפי. המבקיע המוביל בעונה החולפת של ריאל היה קארים בנזמה, שכבש 21 פעמים בליגה. חוץ מהצרפתי, אף שחקן לא הגיע לספרות כפולות. ההתקפה זועקת לחלוץ עם יכולת כיבוש שערים מובהקת, עם ה'קילר אינסטיקט' שנעלם (אמרנו כריסטיאנו רונאלדו?).

פה בדיוק נכנס יוביץ'. הנעליים של רונאלדו בהחלט לא קלות לאיוש, אבל אין צל של ספק שכרגע הוא הכי מתאים אליהן. 27 שערים ב-48 הופעות בכל המסגרות, אחרי שפתח את העונה כשחקן ספסל בפרנקפורט. הוא ידע היטב לנצל את ההזדמנויות שניתנו לו, כשבהופעה השלישית שלו כבר כבש חמישייה נגד פורטונה דיסלדורף והפך לשחקן הצעיר בתולדות הבונדסליגה שרושם הישג כזה.

"בעוד מספר שנים הוא יהיה אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם", החמיא לו כוכב סרבי לא פחות גדול, סאבו מילושביץ', מאמן פרטיזן בלגרד ובעברו אחד השחקנים הגדולים בתולדות סרביה ומהכובשים הגדולים בהיסטוריה שלה. "לוקה הוא שחקן מאוד מיוחד. היכולת שלו להבקיע שערים פשוט מדהימה. הוא יכול להבקיע מכל מצב", הוסיף מילושביץ'. זה לא עניין של מה בכך שאגדה בקנה מידה כזה מדבר כך על שחקן, ודאי אחד שמזוהה בעיקר עם היריבה העירונית המושבעת הכוכב האדום.


גם לאנשי פרטיזן לא נותרה ברירה אלא לפרגן (Gettyimages)

אם הזכרנו את הכוכב האדום, אז זה אולי הזמן גם לחזור מעט אחורה, כשיוביץ' היה צריך לעבוד קשה כדי להגיע למועדונים הגדולים בסרביה. יוביץ' הוא יליד העיירה ביילינה המרוחקת 280 קילומטרים מבלגרד, ואביו נאלץ בשל כך להסיע אותו לאימונים מדי יום. "היו הרבה לילות שהייתי ישן עם אבא שלי במכונית כי לא יכולנו לנסוע כל יום 280 קילומטרים הלוך-חזור ולא היה לנו כסף לשהות בבית מלון".

בעונת 2015/16, יוביץ' היה כבר בורג קבוע בהרכב של הכוכב האדום. בנובמבר של אותה עונה משפחתו קיבלה איום מגורם אנונימי, שאם לא ישלמו כופר, רגליו של לוקה ישברו. למזלה של המשפחה, הרשויות במדינה הצליחו לעצור את החשוד והאיום חלף. בחלוף הזמן החלוץ ביסס את מעמדו כאחד מכוכבי הקבוצה ועל החלוץ שם עין סוכן העל הישראלי, פיני זהבי, שלקח אותו לאפולון לימסול הקפריסאית, מועדון בו לסוכן מניות, אבל זו הייתה עסקה שהחזיקה מעמד 24 שעות בלבד.

יוביץ' כבר הפך לאחד הכוכבים הצעירים בסרביה וזהבי לא היה היחיד ששם עליו את עינו, אלא גם מועדוני פאר. למעשה, 24 שעות אחרי המעבר לקפריסין, הגיעה הצעה מבנפיקה על סך של 7 מיליון יורו. יוביץ' עבר וסומן כהבטחה גדולה, אבל בפועל, בבירת פורטוגל לא נתנו ליוביץ' הזדמנות אמיתית, הוא מופיע רק בשלושה משחקים בקבוצה הראשונה, אחרי הופעות טובות בקבוצת המילואים.


זכה להזדמנות רק בקבוצת המילואים בבנפיקה (Gettyimages)

ואז הגיעה עונת הפריצה. זה קרה במרכז גרמניה, כמושאל בפרנקפורט. "יש שחקנים שצריכים מעט מצבים כדי להבקיע", אמר עליו אדי הוטר, מאמנו באיינטרכט, "לדוגמא, יוביץ' מבקיע ארבע פעמים מתוך חמישה ניסיונות בגלל הרוצח שהוא. כשהוא בתוך הרחבה, הוא יודע בדיוק איפה השער נמצא".

זה בדיוק מה שריאל מדריד צריכה ומכאן גם רכישתו בסכום המוערך בכ-70 מיליון יורו. מכיוון שעושה רושם שהבלאנקוס לא יסתפקו רק ביוביץ' ובכוונתם להמשיך לחזק את החלק ההתקפי בכל מחיר, נותר רק לראות מי יהיה הכוכב הבא שילבש לבן.


בעונה הבאה הוא במדים הלבנים של ריאל מדריד. יוביץ' (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי