מוראטה: "הייתי מדוכא בלונדון, תודה לאל שהגעתי לאתלטיקו"

אלברו מוראטה
אלברו מוראטה | Gettyimages

החלוץ שובר שתיקה: "איבדתי את הביטחון, לא הרגשתי אהוב ומוערך בצ'לסי". המכה הכי קשה עבורו הייתה ההיעדרות מהמונדיאל: "חלמתי על זה מגיל עשר". הספרדי ביקש מקבוצתו הנוכחית לרכוש סופית את כרטיסו

(גודל טקסט)
אחד החלוצים היותר מושמצים, בוודאי לעונת 2018/2019, הוא אלברו מוראטה. הספרדי בן ה-26, מי שנרכש על ידי צ'לסי מריאל מדריד ב-2017 עבור 60 מיליון יורו, מעולם לא הצליח להטביע את חותמו בסטפורד ברידג' וכעבור שנה וחצי כבר הושאל לאתלטיקו מדריד, כחלק ממשחק הכיסאות שכלל את שאילת היגוואין על ידי צ'לסי ורכישת פיונטק על ידי מילאן.


היום (חמישי) העניק מוראטה ראיון חושפני במיוחד וסיפר על הימים הקשים שעבר בלונדון – הוא אמנם כבש 16 שערי פרמיירליג ובעונתו הראשונה זכה עם הבלוז בגביע, אבל תויג כאחד הפלופים הגדולים בעולם והתקשה לשחזר את יכולתו מהשנים ביובנטוס ואפילו מריאל מדריד, על ידה נרכש בחזרה בזכות סעיף בחוזהו בטורינו.


"איבדתי את הביטחון בעצמי, הייתי מדוכא ממה שאנשים באנגליה חשבו עליי", אמר מוראטה, לא הרגשתי אהוב או מוערך על ידי המועדון או האוהדים. דווקא התחלתי טוב בצ'לסי, אבל נפצעתי וזה עצר את ההתקדמות שלי. כמה שזה היה רע, עדיין הבקעתי שערים וזכיתי בגביע האנגלי, ובכל זאת נשארתי מחוץ לסגל ספרד למונדיאל וזה היה הדבר הכי קשה שיכול היה לקרות לי בחיים. חלמתי על המונדיאל מאז גיל 10 ובחרתי בצ'לסי כי חשבתי שזה המועדון הכי טוב עבורי בשביל שאוכל להגיע לשחק במונדיאל".



מוראטה בימיו הקשים בצ'לסי (Gettyimages)


במדי אתלטיקו מדריד הוא התאקלם נהדר. ב-15 הופעות בחצי העונה האחרונה הוא כבש שישה שערים, ממוצע של שער או בישול כל 182 דקות, ומה שמפתיע הוא שהקצב מאוד דומה לזה שרשם בצ'לסי – העונה במדי הבלוז הוא כבש שער אחד פחות במשחק אחד יותר בליגה, שער או בישול כל 189 דקות, אבל עדיין נחשב לשחקן לא רצוי על ידי המנג'ר מאוריציו סארי, אנשי המועדון והאוהדים.


"המעבר לאתלטיקו מדריד זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לי בחיים אחרי השנה הזו", ממשיך מוראטה, "היה לי רע בלונדון, בסוף גם התאמנתי לבד. שוחחתי עם סארי והוא אמר לי דברים שידעתי שהם לא באמת יקרו כמו שהוא אומר. הייתי מאוד עצבני, אשתי הייתה בשוק ממני. אשתי לא אוהבת כדורגל בכלל, אבל צפינו יחד במשחק של אתלטיקו לפני שחתמתי, כבר ידעתי שאעבור לשם, והיא נדהמה ממני: היא ראתה אותי מתרגש מלצפות בקבוצה עוד לפני שחתמתי".


מוראטה המשיך לספר על התקופה הקשה בצ'לסי: "הייתי בקצב הבקעות כמו של הארי קיין ומוחמד סלאח בתחילת העונה הראשונה, האוהדים כבר כתבו עליי שיר ולא יכולתי ללכת ברחובות לונדון! יום אחד התחילו לי כאבי גב, ירדתי ביכולת והתחילו לספר לי על כל הביקורות נגדי באנגליה. אתה אמור לכבד את האוהדים, אבל…אני חושב שזה היה הגורל שלי לעבור לאתלטיקו, סימאונה אמר לי שאהיה שחקן חשוב, קיבלו אותי בצורה מדהימה ואפילו במצב הקשה בו הגעתי הם הצליחו לשנות את חיי".




עוד אמר החלוץ: "אפשר לראות על הפנים של כולם שהם סומכים עליי. תודה לאל שהגעתי לאתלטיקו ואני מקווה שאשאר כאן, כי לפי החוזה צ'לסי יכולה להחזיר אותי אליה. המועדונים כבר יודעים מה אני רוצה ואני מקווה שהמו"מ יסתיים בהצלחה. אני ביקשתי מאתלטיקו לעשות ככל שביכולתם כדי לפתור את זה במהרה. אני פשוט רוצה לדעת שאני שייך לאתלטיקו מדריד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי