עשרת המשתכרים הבכירים בעולם: דה ליכט בפנים, רונאלדו רק שלישי

מתייס דה ליכט
מתייס דה ליכט | יובנטוס

לאחר שמעברו של בייל לסין נכשל, הרשימה ל-2019 נחשפה: הבלם ההולנדי וחברו דה יונג הדיחו את הזאר ועוד כוכבים נוספים, אינייסטה התברג גבוה מיפן ומיהו הנציג היחיד מהליגה הסינית?

(גודל טקסט)

היום (ראשון) דווח כי מעברו של גארת' בייל לליגה הסינית פוצץ, והוולשי לא יהפוך לשחקן הכדורגל המשתכר בעולם. לנוכח כישלון העסקה, פורסמה הרשימה המעודכנת של השחקנים המרוויחים בשנת 2019, ולאחר כמה החתמות יקרות מאוד ברחבי אירופה, מספר שמות גדולים נשארו בחוץ.

מקום 10: מתייס דה ליכט ופרנקי דה יונג – 16 מיליון יורו
צמד ההולנדים הצעירים הציגו עונת שיא אשתקד באייאקס, ונכנסו בזכות לרשימת המשתכרים. שחקני נבחרת הולנד מרוויחים בברצלונה ויובנטוס שכר זהה. בנוסף, הסכום אותו מרוויח הבלם באלופת איטליה עשוי לגדול משמעותית בעזרת מענקים שמינו ראיולה דאג להכניס בחוזהו. כניסתם לרשימה דחקה החוצה את בייל בעצמו, כמו גם את אדן הזאר מריאל מדריד ופיליפה קוטיניו מברצלונה.

מקום 9: לואיס סוארס – 16.7 מיליון יורו
החלוץ מאורוגוואי של ברצלונה כבר בן 33, ונראה כי הוא נכנס לישורת האחרונה ברמות הגבוהות. עונתו האחרונה הייתה ה"חלשה" ביותר בשנים האחרונות, כשרשם 25 שערים ב-49 משחקים. בעונה הקרובה נראה כי ימשיך לאייש את עמדת חלוץ ה-9 בקטלאניה, למרות הגעתו של אנטואן גריזמן, אך גם אם הוא מתקרב לעבר פרישה, נראה שלא תהיה לו בעיה כלכלית.

לואיס סוארס. מתחיל את הישורת האחרונה בטופ העולמי (AFP/GettyImages)
לואיס סוארס. מתחיל את הישורת האחרונה בטופ העולמי (AFP/GettyImages)

מקום 8: אנטואן גריזמן – 17 מיליון יורו
בזמן שהעברתו של החלוץ הצרפתי לברצלונה נמצאת עדיין בהליכים משפטיים מצידה של אתלטיקו מדריד, נראה כי המשכורת שלו בבראסה לא נמצאת בגדר שאלה. בשבוע שעבר הופיעה לראשונה במדי הבלאוגראנה, בהפסד 2:1 לצ'לסי. השתלבותו בחוליית ההתקפה עדיין מוטלת בספק, אך בשבועות הקרובים התקבלו כל התשובות מארנסטו ואלוורדה.

מקום 7: קיליאן אמבפה – 17.5 מיליון יורו
מה לא נאמר על כבר על ילד הפלא הצרפתי? השחקן הצעיר ביותר ברשימה לאחר דה ליכט, אלוף העולם המשיך ביכולת המוכרת בעונה שעברה, וכעת מרחפות מעליו מספר שמועות לגבי עתידו בפריז סן ז'רמן, כשריאל מדריד מקושרת להחתמת היהלום בן ה-21.

מקום 6: אסקיאל לאבצי – 23.1 מיליון יורו
הנציג היחד ברשימה שמשחק בליגה הסינית. החלוץ הארגנטינאי עזב את פ.ס.ז' לפני כשלוש וחצי שנים, ומאז כבש 33 שערים במדי הביי פורצ'ן. הקריירה הבינלאומית שלו נעצרה עם המעבר לאסיה, אך הוא הכניס לכיסו רווחים באיזור ה-60 מיליון דולר.

אמבפה. זינאדין זידאן מעוניין בצרפתי הצעיר (HARTMANN/AFP/GetyImages)
אמבפה. זינאדין זידאן מעוניין בצרפתי הצעיר (HARTMANN/AFP/GetyImages)

מקום 5: אנדרס אינייסטה – 27 מיליון יורו
הקשר בן ה-35 הפתיע את כולם בקיץ שעבר עם המעבר לויסל קובה היפנית, בה הוא משחק החברים דויד וייה וסרג'י סאמפר. אתמול הוא פגש את חבריו לשעבר מבארסה, למשחק ידידות בגביע ראקוטן, והראה מספר מהלכים שהזכירו כמה כישרון עדיין קיים בו.

מקום רביעי: אלכסיס סאנצ'ס – 28.8 מיליון יורו
אם מרחפים מעל חלק מהשחקנים ברשימה סימני שאלה, לגבי האם הם שווים את הסכום אותו הם מרוויחים, מעל סאנצ'ס מרחף הסימן הגדול ביותר. אם מסתכלים על תרומה מול רווחים, כנראה שהוא במקום האחרון בכל הזמנים. הנציג היחיד של הפרמיירליג ברשימה עבר למנצ'סטר יונייטד לפני כשנה וחצי, אבל לא הזכיר בקצת את השחקן שהיה בארסנל. עם חמישה שערים ב-45 משחקים באדום, נראה ייצטרך לספק עונה יוצאת דופן כדי להצדיק את המשכורת.

מקום שלישי: כריסטיאנו רונאלדו – 31 מיליון יורו
הגיע הזמן לכוכבים הגדולים ביותר. הפורטוגלי קיצץ מעט משכרו כשעבר ליובנטוס, אבל נראה שהפגיעה לא משמעותית. בקיץ האחרון הוא הוסיף לארון התארים שלו את גביע ליגת האומות, ונראה שבעונה הקרובה הוא ימשיך לאיים על כל התארים, אחרי שבעונה שעבר הלא הבקיע שער בשני רבעי הגמר נגד אייאקס של דה ליכט, חברו החדש בטורינו.

רונאלדו. לא נפגע בקיצוץ שכרו כשעבר לליגה האיטלקית (Thananuwat Srirasant/GettyImages)
רונאלדו. לא נפגע בקיצוץ שכרו כשעבר לליגה האיטלקית (Thananuwat Srirasant/GettyImages)

מקום שני: ניימאר – 36.8 מיליון יורו
ניימאר הוא אולי לא השחקן המאושר בעולם, אבל הוא ללא ספק מהמשתכרים המובילים בעולם. זה כבר לא סוד שהוא רוצה לעזוב את בירת צרפת, וסאגת חזרתו לברצלונה נראת רחוקה מסיום. אלופת צרפת לא מעוניינת לשחרר את הכוכב הברזילאי, בעיקר בגלל האובדן המשמעותי לפרוייקט שנבנה שם בשנים האחרונות, אך מכירתו של ניימאר בהחלט תפנה מקום רב בתקציב הקבוצה

מקום ראשון: ליאו מסי – 40 מיליון יורו
כיאה לשחקן הטוב בעולם, הפרעוש הוא גם המשתכר ביותר בעולם. הארגנטינאי חגג את יום הולדתו ה-32 לאחרונה, ונראה כי הוא מתכונן לעונת שיא נוספת בברצלונה. לא ניתן עדיין לנחש בכמה תארים יזכה בעונה הקרובה, אך תואר אחד הוא כבר הבטיח: המרוויח ביותר בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי