ואלוורדה: "לא נסכן את מסי", הקפטן יכלל בסגל לבילבאו?

ליונל מסי
ליונל מסי | JOSEP LAGO/AFP/Getty Images

הארגנטינאי המשיך להתאמן לבדו ולצד הדיווחים על שיפור במצבו, המאמן רמז שייתכן שאלופה, שלא הפסידה כבר עשור במחזור הפתיחה, תסתדר בלעדיו. גריזמן ודה יונג יערכו בכורה נגד "האריות" אותם לא ניצחו אשתקד

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
בצל סאגת ניימאר ואחרי קיץ שכלל רכש נוצץ בדמותם של אנטואן גריזמן ופרנקי דה יונג, ברצלונה מוכנה לפתיחת הליגה הספרדית מחר (שישי, 22:00) נגד אתלטיק בילבאו, בסאן ממס. מלבד הפסד אחד נגד צ'לסי, חניכיו של ארנסטו ואלוורדה ניצחו את כל משחקי הכנה שלהם ויקוו להתחיל את העונה ברגל ימין, למרות שהכוכב הגדול ליונל מסי לא יפתח בהרכב. הקטלונים לא הפסידו במחזור הפתיחה בעשר העונות האחרונות (8 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו) והם כמובן ירצו לצאת מהמגרש הקשה עם שלוש נקודות ראשונות.


על אף החדשות הטריות המעודדות שהגיעו מכיוונו של ליאו מסי, שלא השתתף למעשה בקדם העונה, עדיין לא ברור האם יכלל בסגל לקראת המשחק. לפי "אל מונדו דפורטיבו", סיכוי טוב שיישאר בבית וינוח. ואלוורדה אמר במסיבת העיתונאים: "לא נסכן שחקנים, על אחת כמה וכמה לא את מסי. הוא עדיין לא התאמן עם הקבוצה, הוא מתאושש".


בהיעדרו של מסי, מי שיצטרך לקחת אחריות הוא לואיס סוארס. האורוגוואי לא היה יעיל במיוחד במפגשי הליגה נגד הבאסקים בשנים האחרונות כשלא הבקיע בארבעת המשחקים האחרונים נגד "האריות". לפני הבצורת ההיא, כבש שלושער ענק בעונת 2015/16. חוץ מסוארס, גם אנטואן גריזמן (הופעת בכורה בקבוצה) ועוסמאן דמבלה יצטרכו למלא את החסר. החלוץ שהגיע מאתלטיקו יידרש להצדיק את 120 מיליון היורו ששולמו עליו כבר מהמשחק הראשון, בעוד הקיצוני עומד למבחן אחרי שתי עונות שבהן בילה בעיקר בחדר הטיפולים ולא הותיר חותם רציני, כשגם הגעה אפשרית של ניימאר עשויה לפגוע במעמדו. פרנקי דה יונג יפתח בקישור כמו גם הקשר סרג'י רוברטו.




ואלוורדה הוסיף: "זה מצב לא בריא שהליגה מתחילה כשחלון ההעברות עדיין פתוח ודברים יכולים להשתנות. ניימאר? אני מרוצה מהסגל שיש לי, הוא כרגע בפ.ס.ז', נראה מה יהיה בהמשך". על השנתיים האחרונות בהן הוליך את הקבוצה לשתי אליפויות: "לא רוצה להשוות אותנו לבארסה הגדולה בהיסטוריה. היו לנו ארבעה הפסדי ליגה בסה"כ.


מבחינת בילבאו, העונה האחרונה הייתה עונה לא פשוטה בכלל. הבאסקים התדרדרו עד לתחתית בחלק הראשון של העונה ולמרות שהצליחו לטפס עד למקום השמיני, זו תהיה השנה השנייה שבה הם נעדרים מהמפעלים האירופיים מאז 2013/14, אחרי שלא הופיעו שם גם בעונה הקודמת לאחר שזיימו במקום ה-16 ב-2017/18. עם זאת, ברצלונה לא הצליחה לנצח אותם אשתקד, כאשר המשחקים בין השתיים הסתיימו תיקו – 1:1 בקאמפ נואו -0:0 בסן מאמס. הבשורה הגדולה מבחינתם בקיץ הנוכחי הייתה הארכת החוזה של איניאקי וויליאמס, על רקע ההתעניינות של מנצ'סטר יונייטד בו. החלוץ הספרדי היה מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה עם 12 שערי ליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי