סימאונה: "טבעי שנאלצנו לסגת". לופטגי שבר את הבצורת

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | Angel Martinez/Getty Images

אתלטיקו הצליחה לנצח במחזור הפתיחה לראשונה מזה שלוש עונות, פליקס קטף מחמאות: "כל מה שנאמר - זה לא מספיק". הארגנטינאי סירב להתייחס לרודריגו. מאמן סביליה ניצח במשחק הבכורה: "ניסינו לקבל תחושה של קבוצה"

(גודל טקסט)
לאחר שלוש עונות ברציפות בהן פתחה את העונה ברגל שמאל, אתלטיקו מדריד הצליחה אתמול (שבת) לנצח במחזור הפתיחה, כשהשיגה 0:1 קטן ולא פשוט מול חטאפה בזכות שער ניצחון של אלברו מוראטה. בתקשורת נכתב על קבוצה חדשה שהזכירה למעשה את הקבוצה הישנה של דייגו סימאונה – זו שרגילה לסבול. "אתלטיקו התחילה עם הרבה רצון טוב", נכתב בשער ה"מארקה" שם הזכירו את המהלך היוצא מן הכלל של ז'ואאו פליקס במשחק הבכורה שלו, כשסחט פנדל והפגין ניצוצות. ב"אס" נכתב שאתלטיקו פתחה טוב, אך לאט לאט ביקשה שהמשחק יסתיים כבר ועל פליקס נכתב: "מה שנאמר זה לא מספיק".


המאמן דייגו סימאונה אמר לאחר המשחק: "בעשרה שחקנים, אחרי שהחמצנו פנדל, זה היה טבעי לסגת. היינו צריכים לגעת יותר בכדור בדקות האחרונות, אבל זה בסדר. אני מצפה ממוראטה לעשות את מה שעשה היום וכמובן להבקיע את הפנדל. הוא נלחם בלי הפסקה למאר היה טוב, הטריד את ההגנה שלהם. לא קל לשחק נגד קבוצה כמו חטאפה, היא עבדה נהדר בהגנה וידענו שהיא תילחם עד הסוף".


על ז'ואאו פליקס: "הוא סבל מהתכווצות ולכן החלטנו להוציא אותו, אבל זה בסדר. היה טוב במחצית הראשונה. זה טוב שהוא שיחק נגד חטאפה שהיא קבוצה שעומדת טוב ברמה הטקטית. הוא השקיע הרבה בהגנה והראה בפעולה אחת את הכוח שיש לו והכישרון שלו. אנחנו רוצים לראות את זה יותר פעמים, בקביעות, ועליו להמשיך להשתפר". כשנשאל על רודריגו הוא סרב להתייחס בטענה שמדובר בשחקן של ולנסיה.


אלברו מוראטה (JAVIER SORIANO/Gettyimages)


אלברו מוראטה אמר לאחר המשחק שהחמצת הפנדל שלו גרמה לקבוצה לעבוד קשה יותר: "נכשלתי ולעתים זה קורה, זה הכדורגל. אני שמח שניצחנו. ברור שאם הייתי מבקיע המשחק היה שונה. השוער שלהם מכיר אותי עוד מהתקופה בה היינו צעירים". החלוץ הוסיף שדייגו קוסטה (נעדר מהמשחק) הוא הפנדליסט הקבוע ושיבח את ז'ואאו פליקס: "הוא ילד שיש לו כישרון מדהים, אם הכל יסתדר הוא יהיה אחד הטובים בעולם".


הסטטיסטיקה מספרת שחטאפה לא כבשה שער מול אתלטיקו מאז 2011, כלומר 16 משחקים ברצף. במחזור הבא היא תתארח אצל לגאנס ותיאלץ להסתדר ללא רנאן לודי המגן השמאלי שהורחק. 


קבוצה נוספת שפתחה את העונה עם ניצחון היא סביליה של ז'ולן לופטגי שגברה 0:2 על אספניול במשחק חוץ ללא מואנס דאבור שנותר מחוץ לסגל. סרחיו רגילון היה הגיבור עם שער בכורה בקבוצתו החדשה ודווקא נוליטו שהיה בדרך החוצה, כבש את השער השני. "סביליה הייתה מסודרת מאוד וניצחה ללא מאמץ. נוליטו שהיה נראה יותר בחוץ מאשר בפנים – כבש ובגדול", נכתב ב"מארקה". המגן השמאלי שהושאל מריאל מדריד קיבל מחמאות רבות על כך ששיחק כמו שחקן התקפה לכל דבר והיה נמרץ.
 





עבור המאמן מדובר בניצחון ליגה ראשון לאחר חמישה משחקי בצורת, זכר לתקופתו הרעה בריאל מדריד בשנה שעברה. לופטגי אמר לאחר המשחק: "המטרה הייתה ברורה – לנצח, נגד יריבה חזקה מאוד. אנחנו שמחים. נוליטו? הרבה דברים נאמרים בקיץ. הוא שחקן כדורגל טוב, הוא שלנו והוא ניצל את הרגעים שלו. רגילון ונבאס נתנו לנו ביטחון, הם צריכים לתקוף. בקיץ הגיעו הרבה שחקנים חדשים, ניסינו לקבל תחושה של קבוצה, עם הכדור ובלעדיו". כשנשאל לגבי התחזית שלו להמשך העונה אמר: "אין לי מושג, זה לא חשוב, אנחנו מתקדמים משחק אחר משחק". 


בספרד פרסמו וידאו קצר של המאמן לאחר המשחק בו הוא עובר שחקן-שחקן ולוחץ לכולם את היד ומדרבן אותם: "אנחנו ביחד בניצחונות ובהפסדים". במחזור הבא תשחק סביליה שוב בחוץ, הפעם נגד גרנאדה. דאבור יקווה להיכלל בסגל והשאלה היא האם היכולת הטובה של נוליטו תשפיע עליו לרעה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי