ואלוורדה: "פציעת מסי לא הוחמרה", גריזמן: "חיקיתי אותו"

ליאו מסי
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP/Getty Images

ברצלונה חגגה ניצחון ליגה ראשון ב-2:5 הביתי על בטיס, המאמן התייחס להיעדרות הכוכב, לספסולו של רקיטיץ' וליום הגדול של הצרפתי שכבש פעמיים ובישל. וגם: הבכורה ההיסטורית של פאטי בן ה-16 וההצעה שדחה מריאל

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
ההפסד במחזור הפתיחה בבילבאו עוד ירדוף את ברצלונה בתקופה הקרובה, אבל אמש (ראשון) הקטלונים הגיעו לראשונה העונה לקאמפ נואו ולמרות שנקלעו לפיגור מוקדם כבר אחרי רבע שעה, זה הסתיים בחמישייה נפלאה – ליאו מסי הפצוע שוב צפה בחבריו מהיציע, אבל הפעם אנטואן גריזמן הראה לכולם מדוע ברצלונה נלחמה עליו במשך שנתיים ועם צמד ובישול הוביל את האלופה ל-2:5 על ריאל בטיס.


מסי כאמור עדיין פצוע ולמרות ההערכות שישחק נותר לשבת ביציע עם ילדיו, וכך מצא את עצמו גריזמן בשלישייה ההתקפית עם קרלס פרס הצעיר וראפיניה, משמע שעליו היה לקחת את האחריות. גריזמן לא רק היה הראשון מבין שחקני ברצלונה להבקיע משני בישולים של סרג'י רוברטו, אלא גם בעצמו בישל לארתורו וידאל את השער החמישי והאחרון, כשבין לבין קרלס פרס וג'ורדי אלבה הצטרפו לחגיגת השערים ומחקו את הביצוע המוקדם של נביל פקיר ואת השער האחרון במשחק שירה לורן מורון לחיבורים של טר שטגן.


באשר לפציעתו של מסי הוסיף המאמן: "אנחנו לא חושבים שהפציעה של מסי הוחמרה בימים האחרונים, הוא פשוט חש אי נוחות קטנה ולא רצינו לכפות עליו לשחק, אלא לחכות ולמנוע סיכונים". ואלוורדה גם נשאל על ההיעדרות של איבן רקיטיץ' מה-11, במקביל לדיווחים על עזיבה אפשרית של הקרואטי: "יש לנו מספר שחקני מרכז שדה ומהם אני צריך לבחור". 


גריזמן, שכבש ובישל כאמור, אף סיפר אחרי המשחק כי שערו השני היה למעשה בהשראת "הפרעוש: "ראיתי אותו עושה את זה באימונים וניסיתי לעשות את אותו הדבר. הגענו למשחק אחרי ביקורות רבות השבוע וידענו שיש לנו עבודה לעשות. כשספגנו מוקדם, הבנו שעלינו להתעורר ושיחקנו טוב, יצרנו מצבים ונהנינו. מאוד רצינו לתת הופעה טובה אחרי ההפסד בבילבאו והצלחנו, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו".

שער העיתון "ספורט". "יום חשוב עבור גריזמן" (מסך)


המאמן ארנסטו ואלוורדה התפעל מכך ואמר על גריזמן: "זה היה יום חשוב עבורו, כי כולם חיפשו אותו והוא הגיב עם קבלות. ידענו שאם שחקני ההתקפה ייצרו מצבים, יהיו לנו סיכויים גבוהים לנצח וכך היה. בבילבאו היה משחק שונה, וגם בו היינו יכולים לנצח. גם היום ספגנו שער ולאט לאט חזרנו למשחק עד שהשגנו את היתרון".


מי שאולי לא כבש או בישל ב-2:5 אבל בהחלט זכה לכותרות גדולות היה אנסו פאטי בן ה-16 ו-9 חודשים, השחקן השני הכי צעיר ששותף בהיסטוריית ברצלונה בליגה והכי צעיר מאז עונת 1941/2! הקשר עלה מהספסל לדקות הסיום וזכה למחמאות מוואלורדה: "יש לו ביטחון עצמי, הוא מהיר, יודע לרוץ לשטחים והוא טוב מאוד ב-1 על 1. הוא ראוי להיות השחקן הכי צעיר ששיתפתי להופעת בכורה. לא צריך להסתכל על הגיל של שחקן, אלא על היכולות".



פאטי עושה היסטוריה (Alex Caparros/Getty Images)


פאטי הצעיר התקשה להסתיר את התרגשותו ואמר לערוץ הטלוויזיה של המועדון: "אם לומר את האמת, הייתי מאוד לחוץ ואני יכול רק להודות לכולם – לשחקנים, למאמן, למועדון ולאוהדים שקיבלו אותי בצורה כזו. הסתכלתי על ההורים והמשפחה ביציע, הם אלה שליוו אותי לפה וראו אותי ברגע שמגיע לי ליהנות ממנו. יש לי רק מילות תודה לכולם". לפי הדיווחים, ההורים אף התבקשו להגיע וללוות אותו בשל גילו הצעיר, כחלק מחוקי הליגה בעקבות העובדה שהמשחק החל בשעה מאוחרת, 21:00 שעון ספרד.


אביו של פאטי הצעיר דיבר עם "ספורט", היה נרגש לא פחות ואמר: "הייתה לנו הצעה מריאל מדריד בעבר עם המון כסף, אבל ברצלונה אמרו לנו שיש להם פרויקט עבורו. לא האמנו שכך זה ייראה. ראיתי אותו משחק בברצלונה, אני יכול למות עכשיו בשקט". גם ליאו מסי, הקפטן, דאג לרדת לחדרי ההלבשה ולברך את פאטי הצעיר על הבכורה הבלתי נשכחת עבורו ובאינסטגרם כתב: "שמח לראות שגדלים כאן שחקנים שמגשימים חלומות ומשחקים בקבוצה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gran partido de todos, 3 primeros puntos en @laliga y muy feliz por ver a los chicos de la casa cumpliendo sus sueños de llegar al primer equipo y de marcar en el Camp Nou en partido oficial.

A post shared by Leo Messi (@leomessi) on





מסי, הילדים וסוארס ביציע (Alex Caparros/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי