בספרד קוטלים: "פיקה נתן פנדל במתנה, גריזמן היה הכי גרוע"

שחקני ברצלונה כועסים
שחקני ברצלונה כועסים | ANDER GILLENEA/AFP/Getty Images

לראשונה מאז 2004, ברצלונה לא מנצחת בשני משחקי החוץ הראשונים ובתקשורת קוטלים. ואלוורדה: "אסור לנו לתת למשחק כזה לברוח, לא היינו טובים". וגם: למה ראקיטיץ' סופסל ועל ילד הפלא שזכה למחמאות גם במדריד

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
על אף הסגל החסר, בברצלונה ציפו לצאת לפגרת הנבחרות עם ניצחון במשחק החוץ נגד אוסאסונה, העולה החדשה, אלא שהתוכניות השתבשו והאלופה, שכבר הפגרה פיגור ליתרון עם שער בכורה של ארתור במועדון, נאלצה להסתפק בתיקו 2:2. שער השוויון האכזרי בדרה ה-81 קבע עובדה: לראשונה מזה 14 שנה, ברצלונה לא מנצחת בשני משחקי החוץ הראשונים. הופעת הליגה ה-200 של ג'ורדי אלבה במדי הקבוצה נדחקה לפינה.


סרג'י רוברטו אמר לאחר המשחק: "אנחנו עצבניים וכועסים מאוד. עשינו הכל קשה, כבר הצלחנו לבצע מהפך. לא הצלחנו לשלוט במשחק במחצית הראשונה, הם היו אגרסיביים מאוד, צמודים, היו בתנופה עם הקהל שלהם. ידענו שזה משחק אינטנסיבי שיסחוט מאיתנו הרבה ואם לא נהיה במיטבנו לא ננצח. אנחנו חייבים ללמוד את הלקח – לפתוח את המשחק טוב יותר ושאסור להרפות לרגע". על הפנדל אמר: לא ראיתי, אני לא יודע".


ב"אל מונדו דפורטיבו" נכתב: אוסאסונה מעירה את הקבוצה שלא יודעת לשמור על הניצחון שלה". כמו כן הקפטן ג'רארד פיקה ספג ביקורת קשה: "הוא בזבז את הידיים הטובות שלו בטורניר פוקר, יד רעה ומיותרת עלתה בפנדל". הבלם עצמו אמר לאחר המשחק: "מבחינתי זה לא פנדל, אנחנו חייבים להיות מאוחדים". ב"ספורט" המשיכו באותו הקו: "בארסה תקועה באמצע הדרך", נכתב, "הליגה התחילה כבר לפני שלושה מחזורים אבל נראה שבברצלונה לא מודעים לכך. מוסחת על ידי סאגת ניימאר, משוועת לחזרתו של ליאו מסי ועם הלשון בחוץ אחרי קיץ מעייף על המגרש ומחוצה לו". בדף ציוני המשחק נכתב שאנטואן גריזמן היה הגרוע ביותר. 





נקודת האור היחידה היה אנסו פאטי שבגיל 16 ו-304 ימים הפך לכובש הצעיר ביותר של ברצלונה בליגה. הוא עקף את בויאן קרקיץ'  (בירך אותו בטוויטר) שעשה זאת בגיל 17 ו-53 ימים בעוד ליאו מסי שלישי (גיל 17 ו-331 ימים). גם ב"מארקה" לא יכלו להישאר אדישים לפאטי. בעיתון שמזוהה עם ריאל מדריד נכתב: "ההשפעה שלו בלתי ניתנת להכחשה. כעת, כשניימאר נראה בלתי אפשרי – מופיע היהלום מהקבוצה הצעירה. הוא משחק בצורה בוגרת ונראה שהוא כאן כדי להישאר". אולם, במדריד כמו במדריד, עקצו: "אם אחרי השקעה של 200 מיליון יורו, ילד בן 16 מציל אותך – זה לא סימן טוב". 


המאמן ארנסטו ואלוורדה אמר לאחר המשחק: "לא היינו טובים, היה חסר לנו איזון. לא הגענו מספיק לרחבה. במחצית השנייה שלטנו יותר בכדור, הובלנו אבל אז הגיע הפנדל האבסורדי. אסור לנו לאפשר למשחק לברוח, עלינו להתמקם טוב יותר. אני מעדיף להסתכל יותר על המחצית השנייה מאשר על הראשונה. ידעתי איך אוססונה תשחק,  לא הצלחנו לצאת מהלחץ. הפנדל? השחקן לא היה יכול לעשות כלום, הוא הרים את היד ומייד הוריד אותה".


על המצב של איבן ראקיטיץ' שלא שותף: "מה אתם רוצים שאגיד לכם? במחזור הקודם עשינו משחק טוב מאוד ורציתי לשמור על הקישור. יש תחרות קשה על ההרכב. אני לא מתמקד בשוק, זו לא הסיבה. אני תמיד בודק מה ההרכב החזק ביותר שעומד לרשותי".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי