פאטי גנב את ההצגה בברצלונה: "מאיזו פלנטה הוא הגיע?"

אנסו פאטי
אנסו פאטי | PAU BARRENA/AFP/Getty Images

בגיל 16 בלבד הוא כבר זוכה להשוואות למסי, אחרי שכבש ובישל בנגיעותיו הראשונות בכדור ב-2:5 על ולנסיה: "זה לא נורמלי", החמיא ארנסטו ואלוורדה, גם מאמן נבחרת ספרד אישר: "רוצים אותו איתנו, ההתאחדות על זה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה עדיין ללא ליאו מסי ואנחנו ממש לא מנסים להשוות, אבל יש בקטלוניה כוכב חדש: אנסו פאטי בן ה-16 לא רק פתח אתמול (שבת) בהרכב של ארנסטו ואלוורדה, אלא גם מצא את הרשת כבר בדקה השנייה בדרך ל-2:5 מרשים של ברצלונה על ולנסיה. בשער העיתון "ספורט" הגדילו לעשות כשכתבו: "אנסו, מאיזו פלנטה הגעת?".

ואלוורדה היה מאוד מרוצה מיכולת השחקנים וטען: "חשוב מאוד שלא רק ניצחנו, אלא גם שעשינו זאת בנחישות וניסינו להבקיע עוד ועוד. לפעמים היינו חשופים מדי ונקלענו לסכנה, יש להם שחקנים מאוד מהירים, אבל לא הרפינו והיינו טובים מאוד במחצית השנייה".

המאמן לא יכול היה שלא להתייחס להופעתו המדהימה של פאטי: "אי אפשר להפוך לשחקן ברצלונה סתם ככה אלא אם אתה מפוקס וחד. זה לא נורמלי שהוא כבש בנגיעה הראשונה, בשנייה בישל ובשלישית כמעט הבקיע שוב. מי שראוי לשחק מקבל את ההזדמנות, זה תמיד היה ככה. אין אצלנו סודות, מה שאנו כמאמנים רוצים זה שחקנים עם אנרגיה שיעבדו ויתנו לנו יותר. ההשוואות למסי? אני לא מודאג מהן. הוא עוד צריך להתרגל למציאות הזו ואנחנו ניתן לו את הזמן".


שער העיתון "ספורט" לכבודו של פאטי בן ה-16 (צילום מסך)

לאחר המשחק גם מאמן נבחרת ספרד, רוברט מורנו, אישר שהגיל ממש לא מפריע לו ושפאטי אכן בתוכניות. נזכיר כי מדובר ביליד גינאה ביסאו, אולם הוא טרם רשם הופעה בנבחרת הבוגרת ולכן ספרד, כך לפי המאמן, מנסה להקדים את המאוחר ולאפשר לו לשחק עבורה: "אנשי ההתאחדות עובדים על זה, לא אני. בסופו של דבר זו תהיה החלטה שלו איזו נבחרת לייצג, אבל אנחנו כהתאחדות רוצים שישחקו בנבחרת השחקנים הכי טובים ונקווה שהוא ירצה בכך".

ואלוורדה גם החמיא לפרנקי דה יונג שכבש את שער הבכורה שלו בקבוצה והיה מהבולטים על המגרש וכובש נוסף שזכה למחמאות היה לואיס סוארס, שעלה מהספסל, מצא את הרשת פעמיים והוכיח שהוא כשיר למשחק ליגת האלופות באמצע השבוע נגד דורטמונד. סוארס, אגב, הקדיש את השערים לבתו של לואיס אנריקה שהלכה לעולמה בגיל 9 לאחר מאבק במחלה קשה, כאשר סימן "X" עם אצבעותיו לזכרה של צ'אנה – גם האוהדים בתגובה הריעו למי שהיה שחקן ומאמן הקבוצה בעבר. לזכות סוארס כעת 133 שערים במדי ברצלונה ב-165 משחקים.


סוארס חוגג עם פאטי. האורוגוואי מוכן לאלופות (PAU BARRENA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי