פיקה: "עלינו להישאר ביחד, ואני לא מתכוון רק לשחקנים"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | OSCAR DEL POZO/AFP/Getty Images

ברצלונה השיגה 0:2 על חטאפה ורשמה את ניצחון החוץ הראשון שלה העונה בליגה, הבלם התייחס לכותרות על יחסים רעועים במועדון: "מנסים לא להתייחס למה שנכתב, אלא לנצח כמה שיותר". ואלוורדה החמיא לטר שטגן ולסוארס

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

"לואיס סוארס חזר!", הייתה הכותרת באינטרנט "ספורט" לאחר שהחלוץ כבש ב-0:2 של ברצלונה על חטאפה. ג'וניור פירפו הכפיל את היתרון עם שער בכורה במועדון ולמעשה חתם את תוצאת המשחק, אבל בהיעדר ליאו מסי הפצוע והתקווה הגדולה אנסו פאטי שגם כן לא היה בסגל עקב פציעה, בקטלוניה רצו מאוד לראות את האורוגוואי חוזר לעניינים.

אתמול סוארס כבש את השער הראשון במשחק בדרך לניצחון החוץ הראשון של ברצלונה העונה בליגה, רגע לפני סוף חודש ספטמבר, וזו בשורה חשובה לארנסטו ואלוורדה גם לקראת משחק ליגת האלופות ביום רביעי בקאמפ נואו נגד אינטר, אליו עדיין לא ברור אם יהיו כשירים מסי, פאטי וכעת גם עוסמאן דמבלה שלא עבר מבחן כשירות אתמול וטרם ברור כמה זמן ייעדר, עדיין סובל מכאבים ברגלו השמאלית שנפגעה לפני כחמישה שבועות במחזור פתיחת העונה..

ואלוורדה אמר בסיום המשחק: "אם אתה רוצה לזכות בליגה הספרדית, אתה חייב לנצח משחקי חוץ – אי אפשר לנצח רק בבית. היינו רגילים לעשות זאת, אבל העונה לא התחלנו טוב. שיחקנו טוב וניצחנו יריבה טובה, עכשיו יהיו לנו שלושה ימים להתכונן למשחק נגד אינטר". המאמן גם החמיא לשוער מארק אנדרה טר שטגן, שבישל לסוארס את השער הראשון במשחק והצליח לשמור על הרשת נקייה במשך 90 דקות למרות ניסיונות של המקומיים לכל הפחות לצמק את התוצאה.

על סוארס אמר ואלוורדה: "ככה זה חלוצים, לפעמים הם לא נמצאים בכושר כל כך טוב ורואים את זה ולפעמים הכל הולך. לואיס הוא שחקן מאוד נוכח במשחקו, הוא נלחם על להגיע לכדור ארוך והלך עם זה עד הסוף".

הבלם ג'רארד פיקה התייצב גם הוא בעמדת הראיונות ונשאל על מפגש השחקנים באמצע השבוע, לאחר המעידה נגד אוסאסונה בשבוע שעבר: "אני לא ארגנתי את ארוחת הערב, אבל זה היה מצוין. אמרתי את זה גם לשחקנים, עלינו להישאר ביחד – וכשאני אומר ביחד אני מתכוון לא רק אנחנו, הקבוצה, אלא גם האוהדים וההנהלה. כשאף אחד לא רוצה להתעצבן ולהתעמת, אז אין על מה ועם מי. אנחנו יודעים מה נכתב בתקשורת וגם מי כותב כל ידיעה, גם אם שם אחר חתום עליה, ופשוט מנסים לא להתייחס לכותרות ולהמשיך בדרך שלנו – לנצח כמה שיותר, להיות כמה שיותר תחרותיים ולזכות בתארים".

פיקה גם נשאל על יכולתו של הבלם הצעיר ז'אן-קלר טודיבו, שיחליף את קלמנט לנגלה שהורחק אמש במשחק הבא נגד סביליה: "אם המאמן יחשוב לנכון לשחק איתו, אז הוא יצטרך לעלות לדשא. אם הוא בסגל שלנו, הוא ברמה המתאימה. אני רואה אותו באימונים ומכיר אותו, הקבוצה סומכת עליו".


טודיבו. ישחק מול סביליה (Atsushi Tomura/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי