השפל של אתלטיקו מדריד: "משבר השערים הגדול באירופה"

אלברו מוראטה מאוכזב
אלברו מוראטה מאוכזב | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images

בספרד לא מרחמים על הקבוצה של דייגו סימאונה שהציגה את רקורד הכיבושים הדל ביותר שלה מאז 2003/04 - שבעה שערי ליגה בלבד בשמונה מחזורים. וגם: הקשיים של ז'ואאו פליקס

(גודל טקסט)
אתלטיקו מדריד יצאה לפגרת הנבחרות בטעם מר לאחר שסיימה בתיקו 0:0 מאכזב נגד ויאדוליד, דווקא במשחק הליגה הראשון בו שלושת שחקני ההתקפה הבכירים פותחים יחד ב-11 – ז'ואאו פליקס, דייגו קוסטה ואלברו מוראטה. בספרד כבר נכתבה ביקורת: "האם השלושה אכן יכולים לשחק יחד?" (השלושה תרמו רק ארבעה שערי ליגה) והבוקר (שלישי) הכותרות נחרצות אף יותר: "משבר השערים הגדול באירופה". 


לאחר שמונה מחזורי ליגה, אתלטיקו מדריד כבשה רק שבעה שערים, הנתון הגרוע ביותר שלה מאז עונת 2003/04. אלה היו ימים אחרים, כמובן, בהן אתלטיקו מדריד לא הייתה חלק מהצמרת (את אותה עונה סיימה במקום השביעי). בעונת האליפות (2013/14) וכן כעבור שנתיים, לשם השוואה, כבשה אתלטיקו 21 שערי ליגה בפרק הזמן הזה. לקבוצה של סימאונה יש את ההתקפה החמישית הגרועה בספרד כששלוש שהבקיעו פחות ממנה הן אלה שנועלות את הטבלה.


בספרד בדקו וגילו כי אתלטיקו צריכה לרדת עד למקום ה-61 מבין דירוג הקבוצות של אופ"א, כדי למצוא קבוצה עם ממוצא הבקעות גרוע ממנה – 0.857 שערים למשחק. לטוטנהאם שחווה משבר גדול העונה יש 1.75 שערים בממוצע למשחק – פי שניים. גם מנצ'סטר יונייטד החיוורת כבשה יותר שערים – 1.12 בממוצע למשחק.




עוד נכתב בספרד על כך שז'ואאו פליקס אף פעם לא מסיים 90 דקות. הוא פתח בהרכב עשר פעמים – בכל משחקי הקבוצה העונה, אך הוחלף בשמונה מקרים. הוא השלים משחק מלא רק נגד יובנטוס בליגת האלופות ובמחזור השני בליגה, במשחק נגד לגאנס. דייגו קוסטה, שתרם שער ליגה אחד, מסר יותר פעמים לשוער יאן אובלק מאשר לחבריו בחוד ההתקפה. אין ספק שחלוצי אתלטיקו נאלצים לשאת בתוצאות, שכן גם מוראטה וגם קוסטה לא נכללו בסגל נבחרת ספרד לקראת צמד המשחקים הקרובים. לאחר פגרת הנבחרות מצפה לחבורה של דייגו סימאונה משחק קשה כאשר יארחו את ולנסיה בוונדה מטרופוליטנו.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי