בזמן שצמתם, מסי חשף: "רציתי לעזוב את ברצלונה"

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

בראיון ל"RAC1" הפרעוש חשף כי בעקבות הבעיות המשפטיות תכנן לעזוב את ספרד ב-2014, אך הודה שהוא מקווה לסיים את הקריירה בברצלונה: "ברור לכולם שאני רוצה לפרוש כאן". סופית: דמבלה יחמיץ את הקלאסיקו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לאורך 15 שנים, המחשבה שליונל מסי עשוי לעזוב את ברצלונה הייתה בגדר בלתי אפשרית. אך הבוקר (רביעי) הפרעוש חשף בראיון ל"RAC1" בספרד שכמעט עזב את ברצלונה ב-2014, לאחר שהוא ואביו הואשמו בהונאת מס.

כזכור מסי הואשם בכך שפתח חברות קש בבליז ואורגוואי על מנת להעלים הכנסות, והונה את ממשל ספרד ב-4.1 מיליון יורו בין השנים 2007 ל-2009. בסופו של דבר הפרעוש נמצא אשם ונגזר ל-21 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 2 מיליון יורו, שהופחת לבסוף ל-252,000 יורו ביולי 2017. אביו זכה לגזר דין דומה (15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 1.5 מיליון יורו)

הפנומן הארגנטינאי חשף שתכנן לעזוב את ברצלונה וספרד לאחר המקרה, ואף ניהל שיחות עם מספר מועדונים, אך הצעה קונקרטית לא עמדה על הפרק: "בזמנו חשבתי לעזוב את ברצלונה ואת ספרד. הרגשתי שהתייחסו אליי בצורה לא הוגנת ולא רציתי להישאר. הדלת הייתה פתוחה עבורי בהרבה מועדונים, אך לא הגיעה הצעה ממשית כי כולם ידעו על האהבה שלי לברצלונה. התחושות האלה ניצחו הכל".

מסי.
מסי. "כולם ידעו על האהבה שלי לברצלונה" (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

"הייתי אז עייף ומותש בגלל הרבה סיבות, זה קורה, במיוחד בשנת 2013 ואילך, כשהתחילה הבעיה עם המס. היה לי ולמשפחתי קשה מאוד כי אנשים לא באמת יודעים מה קרה, שמעו הרבה דברים, העיתונות פגעה בנו. הייתי השחקן הגדול הראשון שבדקו כנראה וזה היה קשה. טוב שהילדים הקטנים היו מחוץ לזה".

מסי סיפר על הכינוי "דיוס" (אלוהים) שהוצמד לו: "זה לא מדאיג אותי, אבל אני לא אוהב את זה. כמובן שזה נחמד ומחמיא ואני יודע שהמטרה היא טובה אבל זה מוגזם, במיוחד כשהילדים שלי מקשיבים ושומעים את זה. הם לא ממש מבינים".

הקבוצה הנוכחית: "פתיחת העונה הייתה קשה אבל אנחנו יודעים שיש לנו קבוצה נהדרת עם שחקנים נהדרים, קבוצה שיכולה לנצח ולזכות בכל התארים, זה מה שכולנו רוצים. התארים היו בידיים שלנו אבל פישלנו נגד רומא וליברפול והכישלון הזה הוא האחריות שלנו".

עם חבריו לקבוצה.
עם חבריו לקבוצה. "יכולים לזכות בכל התארים" (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)

להמשיך בברצלונה: "ברור שזה הרעיון, זה תמיד היה ככה ולא ישתנה. אני חושב שלא מדברים כרגע על חוזה חדש ומשודרג, אין כרגע שום דבר עד כמה שידוע לי מצד אבי שמעדיף להשאיר אותי מחוץ לזה, אבל ברור לכולם שאני רוצה לפרוש כאן. אני מרגיש הרבה כלפי המועדון הזה ואני מאמין שאוכל להישאר בספרד לתמיד, עד סוף החיים אני רוצה שהילדים ימשיכו עם אותם החברים מהילדות".

מצבו הפיזי: "רציתי לחזור לשחק אבל אני עדיין לא ב-100%. המשחק נגד סביליה היה השני שלי בסה"כ. לאט לאט השתחררתי, זה קורה לאט".

השמועות על אנטואן גריזמן: "זה שקר שאני לא אוהב אותו, אמרתי את זה בשנה שעברה, זה אחד השחקנים הטובים בעולם וכל שחקן גדול מוזמן, מעולם לא הייתה לי בעיה איתו. זה לא קל לשחק בברצלונה עבור מי שלא חווה את הפילוסופיה והשיטה שלנו, לא משנה עד כמה הוא איכותי. הוא רגיל לשחק בצורה שונה אבל אין לנו ספק שהוא יסתגל משום שהוא אינטליגנט מאוד ושחקן גדול".

הפציעה.
הפציעה. "אני עדיין לא 100%" (AFP)

על ניימאר: "רציתי את ניימאר מאותה הסיבה, הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם ושום דבר לא השתנה. הוא נותן לך סיכוי טוב יותר לזכות בכל התארים. אני מבין שהסתכלו על דברים אחרים במקרה שלו – איך הוא עזב, הדעה של הקהל – אבל ברמת הכדורגל הייתי רוצה אותו. האמת, חשבתי שבסופו של דבר הוא יעבור לריאל מדריד כי הוא רצה לעזוב את פריז סן ז'רמן. אני בטוח שהוא מתחרט על כך שעזב את ברצלונה, הוא הבין שטעה".

על המאמן ארנסטו ואלוורדה: "המשחק נגד ליברפול לא הייתה אשמתו, זה אך ורק השחקנים, בטח אחרי הלקח שהיינו צריכים ללמוד מהמשחק נגד רומא. זה גם לא היה ענייני אם הוא ימשיך או לא. המועדון החליט שכן – והשחקנים שמחים. הוא מאמן שאנחנו אוהבים, הוא מכיר אותנו. תמכנו בכל המאמנים שהיו כאן. כולנו צריכים להיות מאוחדים".

מעט זכיות בליגת האלופות: "אני חושב שהחמצנו הרבה הזדמנויות, היו יכולים להיות לנו עוד גביעים, לא עשינו את זה ולא עמדנו בציפיות הרבה זמן".

ניימאר.
ניימאר. "רציתי אותו בקבוצה כי הוא שחקן גדול" (MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)

כדור הזהב: "אני לא יודע אם אזכה בו, זה יהיה נחמד, במיוחד עבור הילדים שלי, אבל אם לא – זו לא תהיה אכזבה, העדיפות היא תמיד לתארים קבוצתיים ולא לפרסים אישיים".

על צ'אבי ואינייסטה: "הם בלתי ניתנים להחלפה, זה ברור. היינו מחזיקים בכדור ב-90%, לא מאבדים אותו, והצלחנו לקחת אותו בחזרה ולחטוף מהיריבה תוך חמש שניות, כולם ידעו מה הולך לקרות. יש לנו קשרים נפלאים השנה אבל הם היו ייחודיים, בגלל זה הקבוצה עברה שינוי בסגנון המשחק, בזמנו הכל עבר דרכם".

סיום הקריירה: "אני בודק את עצמי בכל שנה ורואה האם אני בסדר ויכול להמשיך, בגיל שלי השאלות האלה כבר מתחילות לעלות. זה הגיוני. בינתיים אני מאושר וממשיך".

בסיום הראיון ענה מסי על שאלות קצרות ובחר את הרגעים הגדולים בקריירה. הרגע הגדול בקריירה היה בזמן ההצלחות עם גווארדיולה. השער? בנגיחה נגד מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות ב-2009. המשחק הגדול ביותר? נגד ריאל מדריד בחצי הגמר בברנבאו ב-2011 כשכבש צמד ענק. היריבה הקשה ביותר מבחינתו היא נבחרת ספרד אלופת העולם ב-2010, אותה פגש כמה חודשים לאחר מכן למשחק ידידות. המאמן הטוב ביותר: פפ גווארדיולה, ואחריו לואיס אנריקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי