15 שנה לבכורה של מסי – אדידס עיצבה נעליים מיוחדות

ליאו מסי
ליאו מסי | CESAR RANGEL/AFP/Getty Images

ב-16 באוקטובר 2004 החלה האגדה של "הפרעוש" שעלה כמחליף נגד אספניול. הארגנטינאי ינעל זוג מיוחד במשחקים הקרובים נגד אייבר וסלאביה פראג: "זה מרגש, וזה לא הסוף". וגם: המאזן של האלופה לאחר פגרת הנבחרות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
הכל התחיל לפני 15 שנה. ה-16 באוקטובר 2004, ברצלונה של פרנק רייקארד התארחה במשחק חוץ אצל אספניול. בדקה ה-84 הילד הצעיר העונה לשם ליאו מסי נכנס לשחק עם החולצה מספר 30 על הגב. הוא היה בן 17 שנה ו-22 ימים והפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בבארסה. שיא שנשבר כמובן בהמשך על ידי אנסו פאטי. מאז, אפשר לומר: השאר היסטוריה. מסי זכה עם ברצלונה ב-34 תארים והפך לכובש המצטיין בתולדותיה (את שער הבכורה כבש באותה עונה נגד אלבסטה בחודש מאי, לאחר בישול של רונאלדיניו), והוא יוכל להיות גם שיאן ההופעות (רחוק 75 משחקים מצ'אבי).


לכבוד המאורע, חברת אדידס, לה מסי נותן חסות כבר שנים רבות, עיצבה עבורו נעליים חדשות בצבע אפור זהב עליהן כתוב: "MESSI 15 YEARS NEMEZIZ". קפטן ברצלונה ינעל אותן במהלך שני המשחקים הקרובים – בשבת הקרובה נגד אייבר וכן באמצע השבוע נגד סלאביה פראג בליגת האלופות. מסי עצמו הסתפק במשפט צנוע: "זה מרגש, וזה עדיין לא נגמר". קפטן ברצלונה קיבל היום את נעל הזהב השישית בקריירה שלו בטקס מיוחד.


ג'ורדי מאסיפ, שוערה של ויאדוליד ששיחק בעבר עם מסי לפרק זמן קצר, שפך אור על התנהלותו של הכוכב: "הוא מאוד תחרותי, הטוב ביותר שראיתי בחיי, היה לי העונג ליהנות ממנו באימונים. הוא התנהג יפה מאוד עם כל השחקנים הצעירים, זה לא נראה ככה כי הוא לא מדבר כל היום כמו ג'רארד פיקה, אבל הוא אדם שמצחיק אחרים בחדר ההלבשה".



ליאו מסי חוגג (Getty Images)


בינתיים אלופת ספרד מתחילה בהכנות לקראת המשחק הקרוב והסטטיסטיקה מעודדת. הפעם האחרונה בה בארסה הפסידה לאחר פגרת נבחרות הייתה ב-10 בספטמבר 2016, אז נכנעה 2:1 לאלאבס בקאמפ נואו. מאז עברו שלוש שנים ובפרק הזמן הזה ניצחה ברצלונה 8 משחקים וסיימה עוד 4 בתיקו. עם ארנסטו ואלוורדה עצמו, המאזן עומד על שישה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. לואיס סוארס (9 שערים) ומסי (7 שערים) בדרך כלל חוזרים היטב מהפגרה.
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי