ואלוורדה: "מקווים לארח את ריאל בשבוע הבא בקאמפ נואו"

ליאו מסי, סרחיו ראמוס
ליאו מסי, סרחיו ראמוס | Gettyimages

בספרד דווח כי ועדת התחרויות צפויה לאשר את הזזת הקלאסיקו למועד חדש, במקביל נשיא לה ליגה הבהיר שאין אפשרות להעבירו ל-18 בדצמבר. מאמן ברצלונה במסיבת עיתונאים: "גם לפני שנתיים חששו ממהומות ולא היה כלום"

(גודל טקסט)
בדרך כלל בשלב הזה, תשעה ימים לקלאסיקו הגדול, בספרד כבר מתחילים לספור את הדקות, אלא שהפעם מדובר במצב שונה. ספרד סוערת לאור האירועים הפוליטיים בקטלוניה והחשש לאלימות ולא מן הנמנע שהקלאסיקו שמתוכנן ל-26 באוקטובר, יום שבת הבא – יידחה. בספרד אפילו צצו דיווחים על כך שוועדת התחרויות של הליגה הספרדית (RFEF) תודיע סופית כבר הערב על הזזת המשחק ל-18 בדצמבר, אלא שנשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, חושב אחרת.


טבאס הזכיר בראיון ל-Efe כי בדיוק באותו יום יוצא לדרך הסיבוב הראשון בגביע המלך בו משתתפות כל קבוצות הליגה הבכירה. טבאס אמר: "הקלאסיקו לא יוכל להיערך בתאריך הזה. אני לא חושב שהפדרציה יכולה לקבוע תאריך. יש נוהל אחר. אנחנו, אנשי הליגה הספרדית, התחלנו בהליך לשנות את לוח השנה. ב-18 בדצמבר ייערך גביע המלך ואסור לנטוש את המפעל הזה, זה יהיה אבסורד. נצטרך לשבת ולקבוע תאריך חדש".


זמן קצר לאחר מכן גם מאמן ברצלונה, ארנסטו ואלוורדה, התייצב למסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד אייבר בשבת ואמר: "אנחנו מקווים לארח את ריאל מדריד בקאמפ נואו. זה נכון שהציעו להחליף ביתיות, אבל לא רצינו כי יש לנו משחק בפראג לאחר מכן ורצינו לכבד את לוח המשחקים ואת האוהדים. יש עוד תשעה ימים ונכון שזה היה שבוע מוזר בברצלונה, אבל אנחנו מקווים לארח את המשחק".





עוד אמר ואלוורדה: "מדברים על הסוגיה הזו יותר מדי. גם לפני שנתיים, באוקטובר, שיחקנו נגד אתלטיקו מדריד וכולם ציפו למהומות ולדרמה ולא קרה שום דבר (קודם לכן אירחה ברצלונה את לאס פלמאס ללא קהל). אם המשחק היה מחר זה משהו אחר, אבל יש עוד תשעה ימים. זו הזדמנות גדולה עבור התושבים והאוהדים בברצלונה להראות שדברים יעברו בצורה חלקה".


כזכור, הליגה הספרדית הציעה לריאל מדריד וברצלונה להחליף ביניהן ביתיות אלא ששתי הקבוצות התנגדו להצעה הזו. אם אכן המשחק יידחה, זו תהיה הפעם החמישית בהיסטוריה שזה קורה, כשהפעם האחרונה הייתה ב-1989/90 כאשר הבלאנקוס גברו 2:3 על ברצלונה בביתם.


מי שעוד התייחס לעניין הוא לואיס פיגו, שחקן העבר ששיחק בשתי הקבוצות במשך עשר שנים ויודע דבר או שניים על משחקי הקלאסיקו. פיגו אמר בראיון: "אני לא חושב שידחו את התאריך, המשחק ייערך כרגיל. אמנם לא אידיאלי לשחק כך אבל יש משטרה שערוכה וכן את רשויות הספורט. השחקנים מוכנים לשחק. אני חושב שעושים מהמצב בספרד חמור ממה שהוא"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי