דה יונג כבש שער בכורה והעניק לסביליה 0:1 יקר על לבאנטה

שחקני סביליה חוגגים
שחקני סביליה חוגגים | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

ההולנדי עלה מהספסל והבקיע שער מאוחר (86), שנתן לאנדלוסים שלוש נקודות והצמיד אותם למקום החמישי. דאבור שוב לא נכלל בסגל של לופטגי. ריאל סוסיאדד ניצחה 1:3 את בטיס, ויאריאל גברה 0:1 על אספניול

(גודל טקסט)
המחזור התשיעי בליגה הספרדית ננעל היום (ראשון) עם חמישה משחקים, כאשר במשחק המוקדם דפורטיבו אלאבס גברה 0:2 בביתה על סלטה ויגו. ריאל סוסיאדד העפילה למקום הרביעי לאחר ניצחון 1:3 על בטיס. המתדרדרת. ויאריאל ניצחה את אספניול 0:1 והעמיקה את המשבר שלה, ואילו סביליה חילצה ניצחון בזכות שער מאוחר עם 0:1 על לבאנטה


סביליה – לבאנטה 0:1
אף אחד בספרד כבר לא הופתע כשדאבור נותר שוב מחוץ לסגל, וכנראה לא כששוב סביליה לא כבשה, זה משחק שני ברציפות. החלוצים צ'יצ'ריטו, נוליטו ואוקמפוס מצאו את עצמם שוב ושוב במצבים קורצים מול השער, ובחרו להחמיץ ברשלנות פעם אחר פעם.


ולא שלבאנטה עשתה צרות להגנה האנדלוסית – למעשה, האורחת בקושי התקרבה לרחבה המקומית לאורך כל 90 הדקות. אבל חלוצי סביליה פשוט סירבו למצוא את המסגרת. לופטגי ניסה לשנות כיוון והעלה את לוק דה יונג, ששבר בצורת עם שער במדי נבחרת הולנד נגד צפון אירלנד, בתקווה שזה יביא לו את הניצחון. זה הגיע מאוחר, אבל זה הגיע: בדקה ה-86 הוא התרומם להגבהה של חסוס נבאס ונגח פנימה את שער הניצחון.


צ'יצ'ריטו. אינספור החמצות במשחק חלש שלו (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)
צ'יצ'ריטו. אינספור החמצות במשחק חלש שלו (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


סביליה תארח את דודלנג' בליגה האירופית ביום חמישי, ואז יצפו לה שלושה משחקים לא קלים בליגה נגד חטאפה, ולנסיה ואתלטיקו מדריד. עם היכולת הזו יהיה קשה ללופטגי להסתמך רק על דה יונג, אבל כמו שלמדנו לצפות ממנו – כלל לא בטוח שזה מה שיגרום לו להכניס את דאבור בפעם הבאה


ריאל סוסיאדד – בטיס 1:3
הקבוצה מחבל הבאסקים שרשמה שני הפסדים רצופים לפני הפגרה ואיבדה גובה – חזרה לעניינים ובגדול. סוסיאדד מחקה פיגור מוקדם של בטיס ועם שלוש הנקודות העפילה עד למקום הרביעי על חשבונה של אתלטיקו מדריד.


זה התחיל טוב מצד האורחת כאשר לורן מורון כבש את שערו השביעי העונה בליגה – יותר מכל אחד אחר, אלא שההמשך היה שייך לסוסיאדד. הקבוצה הביתית נהנתה משער עצמי של חאבי גארסיה בדקה ה-21 ועוד לפני המחצית (36) השלימה מהפך עם שער של החלוץ וויליאן חוסה שכבש בבעיטה יפה מהאוויר. פורטו חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-58 לאחר בישול יפה בעקב של מיקל אויארסאבל. בטיס, מנגד, מדורגת במקום ה-18 בטבלה כשהיא מציגה את ההגנה הגרועה בליגה.




אספניול – ויאריאל 1:0

האורחת רצתה לצאת לדרך חדשה במשחק הבכורה של המאמן פאבלו מצ'ין אלא שהיא נותרה עמוק בבוץ עם עוד הפסד. המשחק הוכרע כבר בדקה ה-17 כאשר התקפה מצוינת של האורחת מכנף ימין הסתיימה בשער קל של החלוץ טוקו אקמבי שהקדים את ההגנה וגילגל לשער החשוף. הצוללת הצהובה חזרה לנצח לאחר שהפסידה לפני פגרת הנבחרות והעפילה למקום השישי בעוד המארחת. הקבוצה מקטלוניה, שרושמת הפסד שלישי ברציפות, מדורגת במקום ה-19 עם חמש נקודות בלבד.



שחקני ויאריאל חוגגים (Eric Alonso/Getty Images)
 


אלאבס – סלטה ויגו 0:2
אחרי שחזרה למסלול הניצחונות במחזור שעבר נגד אתלטיק בילבאו, סלטה ויגו עלתה היום לכר הדשא של אצטדיון ה"מנדיזורוצה" של אלאבס במטרה לחבר ניצחון שני ברציפות. פראן אסקריבה העלה הרכב התקפי במיוחד, כשהציב את יאגו אספס לצידו של סנטי מינה, ביחד עם דניס סוארס וראפיניה. בפועל, האורחת מגליסיה לא הצליחה לשחזר את היכולת משבוע שעבר, והבאסקים ידעו לנצל זאת היטב.


בדקה ה-50 הבלם ליסנדרו מגז'אן מעלה גבוה לכדור קרן ומצא את הרשת של רובן בלאנקו בנגיחה עוצמתית. בדקה ה-82 מהלך מבריק של אלייש וידאל הכריע את ההתמודדות, כאשר חטף כדור להגנה ובישל ללואקס פרס שער יפהפה, שקבע את תוצאות המשחק. סלטה ויגו ירדה מתחת לקו האדום, ישירות למקום ה-18.




אתלטיק בילבאו – ויאדוליד 1:1
הבאסקים כבר היו בפסגה בפתיחת העונה, אך מאז הקבוצה מתקשה לנצח וגם הפעם סיימה בביתה בחלוקת נקודות מאכזבת. זה התחיל טוב עבור האורחת שכבשה אחרי 33 דקות, כאשר איניאקי וויליאמס כבש את אחד השערים היפים של השני לאחר שעבר את השוער ועוד שחקן הגנה. אבל גם הפעם היא לא הצליחה לשמור על היתרון עד הסיום ודווקא איניגו מרטינס כבש לשערו הוא. ביבלאו שהשלימו משחק רביעי ללא ניצחון נותרו במקום השביעי, ויאדוליד מנגד עלתה למקום ה-12.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי