ריאל מדריד בלחץ גדול: "גמר בגיהנום באיסטנבול"

קארים בנזמה מאוכזב
קארים בנזמה מאוכזב | Alex Caparros/Getty Images

הבלאנקוס עם הגב אל הקיר לקראת גלאטסראיי בשלישי, בסיטואציה לא מוכרת להם, ב"אל מונדו" דווח: זידאן יפוטר אם יפסיד. בתקשורת מתחננים להזאר: "זה גמר, בשביל משחקים כאלה הביאו אותך"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

עד היום נאחזה ריאל מדריד במקום הראשון בטבלה והמאזן הנקי מהפסדים גם בזמן ששיחקה לא טוב אך לאחר ההפסד במאיורקה במחזור האחרון בספרד גם זה אבד לה. הבלאנקוס של זינדין זידאן יוצאים למשחק חוץ סופר-קריטי נגד גלאטסראיי בסיטואציה לה הם לא רגילים, גם בעונות החלשות שהיו להם – כשהם בסכנה אמיתית להדחה כבר בשלב הבתים בליגת האלופות, מה שלא קרה לקבוצה מעולם. ריאל אמנם ניצחה 1:6 את היריבה בעונת הדסימה (2013/14) אך אלה היו ימים אחרים. מעבר לכך, האוהדים פסימיים, ובסקר אוהדים ב"מארקה" בו הצביעו למעלה מ-40 אלף, כ-78% הניחו שריאל לא תזכה העונה בשום תואר.

דיווח שהגיע בשעת לילה מאוחרת ב"אל מונדו דפורטיבו" המזוהה עם ברצלונה, מסעיר את ספרד: בדיווח נכתב כי אם זידאן יפסיד מחר הוא עלול להיות מפוטר. "כסאו רועד", נכתב כאשר ז'וזה מוריניו ומאסימיליאנו אלגרי, מאמני על שללא קבוצה – מועמדים להחליפו.

בספרד, כאמור, החלו להתעסק באריכות במשחק. בשער ה"אס" בחרו בכותרת דרמטית במיוחד: "גמר בגיהנום" על רקע תמונה של הקהל הפנאט של גלאטסראיי. ב"מארקה" התמקדו באדן הזאר, הכוכב הבלגי ששב לסגל, ונכתב: "זה גמר, הזאר" יחד עם "בשביל משחקים כאלה ריאל מדריד הביאה אותך, מצפים לגרסה הטובה ביותר שלך". רק נזכיר כי הקשר כבש שער בכורה בשורות הבלאנקוס לפני היציאה לפגרת הנבחרות.

ב"מארקה" נכתב על עשרת סיבות לחוסר אופטימיות בקרב הקבוצה. הסיבה הראשונה היא היעדר השערים, ריאל כבשה 18 בלבד ב-11 משחקים. היא ניצחה רק בחמישה משחקים. גם השוער טיבו קורטואה לא משרה ביטחון ומתוך 24 בעיטות למסגרת הוא ספג 12 שערים – נתון נוראי נוסף. עוד דבר שמטריד את זידאן הוא היעדר האינטנסיביות, מונח מפתח עליו חזר שוב ושוב לאחר התבוסה נגד פריז סן ז'רמן בליגת האלופות, וכן בסיום המשחקים נגד ברוז' ו-ויאריאל. הקבוצה מתקשה להיכנס למשחק. גם מכת הפציעות שחווה הקבוצה מהבירה לא תורמת לה כשהקורבנות האחרונים הם לוקה מודריץ' וגארת' בייל שנפצעו במדי נבחרותיהם. מאז הקיץ סבלה ריאל מ-22 פציעות (16 שחקנים).


כותרות העיתונים "מארקה" ו"אס" הבוקר (צילום מסך)

מרכז המגרש סומן כנקודת תורפה נוספת. ריאל נמצאת עם סגל דליל וסובלת מתלות יתרה מקאסמירו שנשחק עוד ועוד ולא מקבל מנוחה. כמו כן, המועדון השקיע למעלה מ-300 מיליון יורו בקיץ אבל אף אחד לא עשה קפיצת מדרגה אמיתית. לא הזאר שעדיין מתאקלם, פרלאן מנדי פצוע יותר זמן מאשר משחק, לוקה יוביץ' שקיבל הזדמנות בשבת ואיכזב עדיין מחפש שער בכורה ואדר מיליטאו לא נראה כמי שיספסל את סרחיו ראמוס או רפאל וראן. עוד נכתב כי המאמן לא מצליח להביא לשינוי בחילופים שמבצע במהלך המשחקים. לסיום התייחסו לרקורד של ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו  – הבית כבר אינו מבצר, כל קבוצה מרגישה שהיא יכולה לנצח במדריד. ויאדוליד כפתה תיקו מאוחר, ברוז' כמעט ניצחה, ולבאנטה וגראנדה פיגרו 3:0 אבל כמעט הצליחו לחזור. "אתה מרגיש אי נוחות ביציעים", נכתב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי