השישי של מסי? פורסמו 30 המועמדים לזכייה בכדור הזהב

כדור הזהב
כדור הזהב | Gettyimages

ב"פראנס פוטבול" הציגו את רשימת השחקנים שחולמים לזכות בפרס היוקרתי. קפטן ברצלונה, שזכה בנעל הזהב, יקווה להתנתק מרונאלדו, שגם לו חמש זכיות. ואן דייק נכלל גם הוא ברשימה

(גודל טקסט)
אתר "פראנס פוטבול" הצרפתי פרסם היום (שני) כמיטב המסורת את רשימת 30 המועמדים לזכייה בכדור הזהב היוקרתי. הפרס יחולק ביום שני ה-2 בדצמבר, בטקס מרהיב שיתפרס על פני לא פחות מחמש שעות, כאשר 180 עיתונאים יצביעו. הזוכה האחרון בתואר, לוקה מודריץ', שזכה עם ריאל מדריד בליגת האלופות (2017/18) והוליך את נבחרת קרואטיה עד לגמר המונדיאל – ייפרד מהפרס. כזכור, הקשר היה זה שקטע את רצף עשר השנים שבהן ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו התחלקו בתואר, מ-2008 ועד 2017.


בין המועמדים הבכירים נמצאים כמובן מסי, רונאלדו ו-וירג'יל ואן דייק. רבים חשבו שבלם ליברפול קופח כאשר פרס שחקן השנה של פיפ"א לא הוענק לו בחודש שעבר, אך ייתכן שהפעם ההולנדי מגיע עם סיכויים טובים יותר, שכן בהצבעות ל-The Best העיתונאים העדיפו אותו על פני מסי ובמקרה של כדור הזהב, רק אנשי תקשורת קובעים את זהות הזוכה, לעומת הפרס של פיפ"א שבו גם שחקנים ומאמנים משפיעים על ההכרעה.


האם מסי יזכה בתואר בפעם השישית בקריירה ויתנתק מרונאלדו, שגם לו חמש זכיות? ברחבי אירופה מעריכים כי קפטן ברצלונה, שזכה אשתקד באליפות ספרד וקיבל לפני מספר ימים את נעל הזהב (36 שערי ליגה ו-51 בכל המסגרות) – הוא המועמד הבכיר לתואר, גם על חשבונו של וירג'יל ואן דייק, בלם אלופת אירופה ליברפול. הארגנטינאי זכה בפרס ארבע שנים ברציפות בין 2009 ועד 2012 והוסיף זכייה נוספת ב-2015.


מודריץ' מציג את כדור הזהב (AFP)


בנוסף לכדור הזהב, בטקס יוענק גם הפרס לשוער הטוב בעולם על שם לב יאשין. בין המועמדים המובילים אפשר לציין את אליסון, שזכה עם ליברפול בליגת האלופות ואת יאן אובלאק, ששמר על רשת נקייה ביותר משחקים מכל שוער אחר בליגה הספרדית בעונה שעברה – 20.


רשימת המועמדים המלאה לכדור הזהב:













מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי