בספרד מבקרים את זידאן: "עדיין מחפש את ההרכב שלו"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | GOKHAN KILICER/AFP via Getty Images

המאמן הצרפתי טרם חזר על אותם 11 בשני משחקים ברציפות ולא הצליח לחבר שלושה ניצחונות רצופים מאז שחזר לריאל. וגם: הבצורת הארוכה של בייל בברנבאו וההמלצה של ואלדאנו: מי צריך לרשת את הצרפתי

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)
ריאל מדריד זכתה למנוחה מאולצת השבוע לאחר דחיית הקלאסיקו נגד ברצלונה, והשחקנים יכלו להתאושש מפציעות. עבור קאסמירו, ששיחק העונה כבר 1383 דקות, היה מדובר בשבוע חשוב במיוחד. ובכל זאת, על אף הניצחון החשוב על גלאטסראיי בליגת האלופות ביום שלישי, הבלאנקוס יודעים שהם רחוקים מלעמוד בציפיות. "המשימה הבלתי אפשרית של זידאן", נכתב ב"מארקה" בתגובה לכך שמאז חזרתו לקווים של זינדין זידאן, ריאל טרם הצליחה לחבר שלושה ניצחונות רצופים. עד לפגרת הנבחרות תפגוש ריאל את לגאנס ובטיס, שתי קבוצות תחתית, וכן את גלאטסראיי ותהיה חייבת לנצח.


אחת הבעיות, ככל הנראה, היא הקושי של זידאן למצוא את ההרכב האופטימלי עבורו. "זידאן מחפש את ה-11 שלו" נכתב בשער "אס" הבוקר. ימי ה-"Once De Gala" – 11 הנבחרים – חלפו מזמן. המאמן לא חזר על אותו הרכב פעמיים העונה ב-12 משחקיה של ריאל, ובחר בשלוש שיטות שונות כולל שני חלוצים אך השילוב בין קארים בנזמה ולוקה יוביץ' לא עבד. כמובן שגם לגל הפציעות יש חלק בכך כששחקנים כמו אדן הזאר, גארת' בייל ולוקה מודריץ' לא היו כשירים, ונכללים גם שיקולי רוטצייה, אך ריאל מדריד בבעייה.


סימני השאלה הם לגבי הקשר בכנף ימין, השחקן השלישי במרכז השדה לצידם של טוני קרוס וקאסמירו בזמן שמודריץ' פצוע ונראתה הרחק משיאו (פדה ואלוורדה שפתח בהרכב לאחרונה היווה פיתרון זמני), עמדת המגן השמאלי כששחקן הרכש, פרלאן מנדי, מראה נטייה מדאיגה להיפצע, וגם עמדת הבלם השני לצידו של הקפטן סרחיו ראמוס. הזאר פתח העונה בהרכב שש פעמים בלבד, בייל פתח שבע פעמים (597 דקות) ומודריץ' פעמיים בלבד.




ואם כבר לגבי בייל, בספרד נכתב על הרקורד הגרוע של הוולשי בסנטיאגו ברנבאו. בייל לא כבש במשחק בית נגד ה-16 במרץ, אז במשחק החזרה של זידאן לקווים גברה ריאל 0:2 על סלטה ויגו. "אם יש משהו שבייל לא עשה זמן רב – זה להבקיע בברנבאו. מה שהיה אמור להיות רגיל עבור אוהדי ריאל – לא קרה כבר שבעה חודשים, 178 ימים", נכתב במארקה". בעונת 2015/16 לדוגמא הוא כבש 14 שערים בבית. נכתב שבייל החל את העונה טוב אך הצמד שלו היה נגד ויאריאל במשחק חוץ. השחקן חוזר לאימונים לאור הפציעה ממנה סבל במשחקי הנבחרת והוא יקווה לשבור את הבצורת נגד לגאנס. בעונה שעברה כבש שלושה שערי ליגה בלבד בברנבאו בניגוד ל-18 של בנזמה לדוגמא.

מעמדו של המאמן זידאן כרגע לא עומד על הפרק כמובן אבל אם תשאלו את חורחה ולדאנו – הוא יודע מי צריך לרשת את זידאן. בטורו ב"אל פאיס" הוא בחר בראול, מאמנה של קסטיליה. ואלדאנו כתב: "ראול יוכל להיות המאמן הבא של ריאל. אם המועדון יידע לטפל בו נכון, הוא יהיה הדמות שריאל זקוקה לה במשך שנים ארוכות במטרה להתגבר על הלחץ מהתקשורת, הקהל והציפיות המוגזמות שיש לעתים. הוא חלק מריאל מדריד ומיישם את כל מה שהיא צריכה. ריאל תמצא את המאמן הבא שלה מתוך הבית, הוא יכול להיות הגווארדיולה או הסימאונה שלה. עם ראול על הקווים, הברנבאו יהיה משהו אחר. כשאני מדבר על ראול כמאמן אומרים 'עדיין מוקדם'. זה בדיוק מה שאמרו גם לפני 25 כשהיה שחקן צעיר ונתתי לו לשחק". צריך לתת כבוד לזידאן אך אם מדברים על העתיד – אסור לשכוח את ראול".


ראול עצמו החל את דרכו רק הקיץ כמאמן קבוצת המילואים ודווקא אתמול ספג הפסד ביתי ראשון. ראול היה נרגש מהדברים ואמר: "היחסים שלי איתו תמיד היה מיוחדים, בטח כשבשבוע הבא יחלפו 25 שנה מאז הופעת הבכורה שלי בריאל מדריד. זוהי דעתו האישית וזה מרגש, אני מנסה להרוויח את האפשרות הזו בעתיד. הדבר היחיד שאני יכול לעשות הוא להמשיך לעבוד. אני שמח להיות בבית, במועדון שלי, ובעתיד נראה מה יהיה. אני ממוקד בקסטיליה ורוצה להחדיר את הערכים של ריאל מדריד בשחקנים האלה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי