פפ חושף את תחילת הדרך עם מסי, פאטי חוזר לשחק

פפ גווארדיולה, ליאו מסי
פפ גווארדיולה עם ליאו מסי. האיחוד? | David Ramos/Getty Images

המפגש הראשון בחנות נייק, הפעם הראשונה בה הארגנטינאי הרשים אותו וגם הסיבות לעזיבת ברצלונה. האלופה תארח הערב את ויאדוליד, "היום אתה משחק", נכתב על הספרדי שעשוי לפתוח בהרכב אחרי שלא שותף למעלה מחודש

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
מחזור אמצע השבוע בספרד יחל היום (שלישי) כשבמוקד תארח ברצלונה את ויאדוליד (22:15), כשעוד קודם לכן תתארח אלאבס נגד אתלטיקו מדריד. 23 ימים לא שיחקה האלופה באצטדיונה הביתי קאמפ נואו והקבוצה של ארנסטו ואלוורדה, שנחה היטב לאחר ביטול הקלאסיקו, מחפשת ניצחון שביעי ברציפות שיחזיר אותה לפסגת הטבלה.


הקשר הברזילאי ארתור מקבל מנוחה ונותר מחוץ לסגל וסמואל אומטיטי פצוע וכמוהו ייעדר עוסמאן דמבלה המושעה, אך בבארסה מתרכזים בעיקר בילד הפלא אנסו פאטי, שלא שיחק כבר למעלה מחודש. הוא שותף ל-12 דקות במהלך הניצחון על ויאריאל (24 בספטמבר) ומאז, לאור חזרת הכוכבים לפורמה – מעמדו דעך.


"אנסו, היום אתה משחק", נכתב בשער "ספורט" לקראת המשחק, שם גם העריכו שיפתח ב-11 על חשבונו של אנטואן גריזמן. "אנסו חוזר לחדר השינה", נכתב ב"אל מונדו". גם אם לא יפתח בהרכב, בספרד גורסים כי ישותף בוודאות, כשצריך לזכור שבארסה מצפה לשלושה משחקים תוך שבעה ימים. ב-231 דקות העונה, כבש פאטי שני שערים (נגד אוססונה ו-ולנסיה) והוסיף בישול.




עוד בברצלונה, פפ גווארדיולה היה האורח של סדרת הראיונות של העיתונאי הטורקי ריקרד טורקמדה בתוכנית "Parle de futbol" וחזר אחורה בזמן לתקופתו במועדון בה זכה בארבע עונות ב-14 מתוך 19 תארים. גווארדיולה סיפר על ליאו מסי כמובן. פפ אמר: "אמרו לי שיש ילד טוב במחצבה. הם אמרו לי שהוא קטן מאוד אבל הוא כובש שערים ומכדרר מעולה. לא הכרתי אותו אבל נתקלתי בו עם אביו בחנות נייק. היה קטן וביישן אז חשבתי לעצמי: 'הוא באמת כל כך טוב כמו שאומרים?' ערכנו את קדם העונה בסקוטלנד וניצחנו 0:5 ו-1:6 והוא כבש שלושה שערים. ואז הבנתי שאיתו נזכה בהכל".


העבודה בברצלונה
: "בין משחק למשחק לא היה הרבה זמן ליהנות מהקבוצה עצמה, כמאמן של ברצלונה יש לך אחריות כבדה מאוד ואתה כל הזמן חושב קדימה, אבל זו תקופה נהדרת. ביצענו שינויים והכל הצליח, הכימיה הייתה מדהימה. השחקנים היו חברים שיצאו לארוחות ערב משותפות וגם זה תרם".


כשנפרד מברצלונה בסיום עונת 2011/12 הצהיר כי "אני עוזב, כי אם לא – נפגע בעצמנו" (תהיה נסיגה). הספרדי הסביר שוב: "נתנו הרבה מאוד אחד לשני, עוד זכייה בליגת האלופות או גביע כזה או אחר לא הייתה משנה דבר. יש רגע, בתהליך טבעי של הזמן, שדברים נגמרים. שאתה מבין שאחר כך זה לא יהיה אותו הדבר, שתצטרך לתרץ".



אנסו פאטי. חוזר לשחק (PAU BARRENA / AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי