דאבור לא שותף ב-1:1 בין סביליה ואתלטיקו, ריאל מעדה

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

החלוץ נכלל בסגל לראשונה בליגה אך לא זכה לדקות בתיקו מול הקולצ'ונרוס. ואסקס כבש, מוראטה השווה. הבלאנקוס סיימו ב-0:0 מאכזב נגד בטיס ופספסו את הפסגה. ולנסיה ביצעה מהפך נגד אספניול וניצחה 1:2

(גודל טקסט)
המחזור ה-12 בליגה הספרדית יצא לדרך היום (שבת) עם ארבעה משחקים. שכוללים הופעות של כל הקבוצות הגדולות. במשחק המוקדם, ולנסיה חזרה לנצח כשביצעה מהפך בדרך ל-1:2 בחוץ על אספניול. לאחר מכן, לבאנטה הקטנה חזרה מפיגור לניצחון מהמם על ברצלונה, שנהנתה בהמשך לראות שריאל מדריד לא ניצלה זאת וסיימה רק בתיקו מאופס נגד בטיס בסנטיאגו ברנבאו. במשחק המרכזי של המחזור, סביליה ואתלטיקו מדריד נפרדו בתיקו ומואנס דאבור לא זכה לדקות


סביליה – אתלטיקו מדריד 1:1
למרות שנכלל בסגל של ז'ולן לופטגי לראשונה בליגה, מואנס דאבור ראה מהצד את כל המשחק שבו הקבוצה שלו, וגם זו ממדריד, איבדו נקודות מחזור שני ברציפות והמשיכו לאבד גובה בטבלת הליגה הספרדית. פרנקו ואסקז העלה את האנדלוסים ליתרון בדקה ה-28, אחרי שהמשיך בנגיחה מדויקת את ההגבהה של אבר באנגה ממצב נייח.


בדקה ה-60, אלברו מוראטה איזן את התוצאה בנגיחה משלו, אחרי בישול של סנטיאגו אריאס שהצטרף יפה להתקפה באגף ימין. 12 דקות לאחר מכן דייגו קוסטה יכול היה להשלים מהפך, כאשר קוקה הוכשל ברחבה ונשרק פנדל לזכות אתלטיקו, אבל שוער סביליה תומאש ואצ'ליק סיפק הצלה כפולה כשעצר גם את הבעיטה של הברזילאי-ספרדי וגם את הריבאונד.


זה היה משחק הליגה השלישי ברציפות בין הקבוצות שמסתיים בתוצאה זו. מבחינת הקבוצה של דייגו סימאונה, מדובר במשחק החמישי מתוך ששת האחרונים שבו היא מאבדת נקודות. גם סביליה מסיימת בתיקו מחזור שני ברציפות והיא מחזיקה באותו מאזן נקודות כמו הקולצ'ונרוס.



מוראטה. שער שלו לא הספיק לאתלטיקו (Aitor Alcalde/Getty Images)


ריאל מדריד – בטיס 0:0

ריאל מדריד הגיעה למשחק לאחר חמישייה נגד לגאנס במחזור הקודם, כשהיא יכולה לנצל את ההפסד של ברצלונה ולטפס לפסגה אך איכזבה בגדול מול היריבה מהתחתית. זינדין זידאן נתן שוב אשראי ב-11 לרודריגו הצעיר כאשר לוקה מודריץ' פתח אף הוא ב-11.


הבלאנקוס פתחו את המשחק רעבים מאוד כשבדקה השביעית לוקה מודריץ' מסר מצוין לקארים בנזמה שבעט חלש אבל השוער הדף. כעבור דקה כבש אדן הזאר שער אופייני בדריבל נהדר כשחתך לאמצע מצד שמאל ובעט חזק, אך השער נפסל לאחר בדיקה של ה-VAR. מאותו רגע, ריאל התקשתה להגיע למצבים נוספים כשנביל פקיר היה השחקן הבולט בשורות הקבוצה מאנדלוסיה. בדקה ה-43 בנזמה הוריד כדור נפלא בחזה לסרחיו ראמוס שהצטרף להתקפה ובעט חזק אבל לא הצליח לכבוש. לורן ניסה להפתיע את טיבו קורטואה ממרחק והשוער הבלגי שלח יד ארוכה והדף לקרן.


בדקה ה-64 הגיע המצב הטוב במשחק כאשר פרלאן מנדי שפתח בהרכב במקומו של מרסלו, קיבל מסירת עומק נהדרת והגיע למצב של אחד על אחד אבל החמיץ את המסגרת. בחלוף דקה החליף ויניסיוס את רודריגו. האורחת הייתה יכולה לכבוש במתפרצת בדקה ה-82 אבל פקיר העדיף לנסות לכבוש לבד במקום לנצל את היתרון המספרי בהתקפה. כעבור דקה לוקה יוביץ' החליף את בנזמה אך גם זה לא עזר לבלאנקוס לאחר שויניסיוס רשם החמצת ענק בדקה ה-90.



קארים בנזמה. פספוס גדול של הבלאנקוס (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

 

אספניול – ולנסיה 2:1

שתי הקבוצות הגיעו למשחק לחוצות מאוד. המשבר של המארחת נמשך עם הפסד ביתי שישי העונה בעוד ולנסיה הצליחה לקטוע רצף עגום של שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון ולקפוץ זמנית עד למקום השמיני בזכות מהפך יפה. אספניול עלתה ליתרון בדקה ה-31 והחלה לפנטז כשהשיגה פנדל מוצדק לאחר נגיעת יד מטופשת ברחבה. הקשר מארק רוקה כבש בקלילות, 0:1 למארחת במחצית. ולנסיה שלטה בכדור אך לא יצרה מספיק מצבים, והפנדלים היו סיפור המשחק. בדקה ה-55 העטלפים דרשו פנדל לאחר שסרג'י דרדר הכשיל את הבלם מוקטאר דיקאמבי, אלא שהשופט בחן את המהלך ב-VAR והבלם נגע בידו קודם לכן ולכן הפנדל בוטל.

בדקה ה-64 מקסי גומס לא היה עירני מספיק ולא ניצל פס מעולה של דני פארחו אך העטלפים חיכו ארבע דקות בלבד והישועה הגיעה, תחילתו של המהפך. רודריגו שחזר להרכב נדחף ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה וקפטן פארחו בעט פצצה לרשת מכל הלב, 1:1. שערו השישי העונה.



פאבלו מצ'ין. אספניול בצרות (Eric Alonso/Getty Images)


ג'פרי קונדוגביה שלח בעיטה אדירה ליד הקורה (77) ובדקה ה-80 המהפך המושלם עם שיתוף פעולה מעולה בין צמד החלוצים. רודריגו הרים לרחבה ומקסי גומס התמקם נהדר ונגח לפינה הקרובה של דייגו לופס בדרך ל-1:2 עם שערו החמישי העונה. המארחת טובה יותר בהשוואה למשחקי פתיחת העונה אך שוב נותרה רק עם המחמאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי