בספרד מהללים: "Made In Messi". סמדו ייעדר 5 שבועות

ליאו מסי
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מאז 2015/16, הארגנטינאי כבש ב-12.6% מהבעיטות החופשיות שלו. ואלוורדה אמר: "אצלו הכל אפשרי, אי אפשר שלא להיות תלויים בו", אם כי בתקשורת ביקרו: "זה רק הוא". המגן שנפצע בספק לקלאסיקו, ציון דרך לבוסקטס

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
במשך דקות רבות ברצלונה לא הבריקה אך היא נהנתה אתמול (שבת) מעוד יום ענק של ליאו מסי שכבש שלושער, הביסה 1:4 את סלטה ויגו ושמרה על פסגת הטבלה. הארגנטינאי הוא הראשון שכבש שלושער בלה-ליגה העונה. מסי המשיך לשפר את המספרים שלו בבעיטות החופשיות. הוא כבש 29 שערים בכדורים חופשיים בשמונה העונות האחרונות, לעומת 27 של יובנטוס ו-23 של ריאל מדריד. מאז עונת 2015/16, הוא כבש 22 שערים ב-174 ניסיונות – ממוצע של 12.6%. "מסי יותר נחוץ מאיי-פעם, "Made In Messi", "מסי, מסי, מסי ורק מסי", אלה רק חלק מהכותרות בספרד.


מנגד, חדשות רעות הגיעו מכיוון המגן נלסון סמדו שנאלץ להתחלף בגלל פציעה. סמדו ייעדר חמישה שבועות כשהוא בספק לקלאסיקו. הוא ייעדר ממשחקים חשובים כמו נגד בורוסיה דורטמונד ואינטר בליגת האלופות וכן נגד אתלטיקו מדריד בליגה.


עבור הקשר סרחיו בוסקטס היה מדובר בערב מוזר. מצד אחד הוא פתח על הספסל משחק ליגה שני ברציפות ונכנס לשחק רק בשל פציעתו של סמדו. מצד שני הוא כבש לראשונה מזה למעלה משנתיים (אז עשה זאת נגד לאס פלמאס באוקטובר 2017) ורשם ציון דרך ענק עם משחקו ה-550 במועדון. הספרדי חלף על פני מיגלי והוא מדורג חמישי בכל הזמנים במספר ההופעות במועדון כשרק קרלס פויול (593 משחקים), אנדרס אינייסטה (674), ליאו מסי (698) וצ'אבי (767) מקדימים אותו.




לאחר המשחק אמר בוסקטס: "עבר זמן רב מאז שהבקעתי אבל מה שחשוב זה שניצחנו ויצאנו לפגרה עם ראש שקט יותר. השתפרנו לאט לאט במהלך המשחק. זה שיש לנו את מסי זה יתרון גדול מאוד, הוא הטוב ביותר בעולם וטבעי שהוא סוחט יותר עבירות". על הביקורות: "אנחנו יודעים מה קורה ושאם אנחנו לא מנצחים מתעוררים ספקות וזה יקרה עד שלא נשחק בצורה הטובה ביותר. ככה זה בקבוצה הטובה בעולם".


הרבה לחץ השתחרר מהמאמן ארנסטו ואלוורדה שאמר: "אחרי ההפסד זה חשוב לנצח, בטח בקבוצה כמו שלנו. טבעי שהייתה אי ודאות. לא ציפינו שסלטה תשחק עם שלושה בלמים, אבל הבעייה הייתה הקצב במשחק".  בהמשך עבר המאמן לנתח שחקנים פרטנית: "אני לא מופתע מההשתלבות של פרנקי דה יונג, הוא מבין את המשחק ויש לו כוח פיזי חשוב. הוא יצטרך גם כן לנוח לפעמים וזה תלוי בנבחרת גם. החלטתי להמר על אנסו פאטי ולראות איך הוא צומח. הוא שחקן צעיר מאוד שצריך לשחק, משחקים טובים וגם לא טובים. יש לנו סבלנות עם אנטואן גריזמן. צריך לתמוך בשחקנים. הוא בהחלט יכול לשחק גם כ-'9'. הייתי רוצה להמשיך לשחק כדי להמשיך את התחושה הטובה".


על מסי: "אצלו הכל אפשרי. היריבה חוששת לעשות פאולים בגלל יכולת הבעיטה שלו. מעבר לשערים הוא מחויב למשחק, הוא באחריות שלו יורד לתפוס פיקוד אחורה. הוא יודע מתי אנחנו זקוקים לו. אי אפשר שלא להיות תלויים בו, מה כבר אפשר לומר, הוא מאיר הכל. השער השני שלו מאוד הרגיע אותנו, אבל הניצחון שייך לכולם". השוער מארק אנדרה טר-שטגן החמיא גם הוא: "מה שמסי עושה בבעיטות החופשיות זה לא נורמלי. הוא תמיד תחרותי וחד, גם באימונים הוא מבקיע המון". השוער הוסיף שגם ביום בו בארסה מנצחת היא חייבת לעשות ביקורת עצמית (בהתייחס לדבריו אחרי המשחק נגד סלביה פראג).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי