אתלטיקו חזרה לנצח, דאבור לא שותף בניצחון סביליה בדרבי

אלברו מוראטה, אנחל קוריאה
אלברו מוראטה, אנחל קוריאה | CURTO DE LA TORRE/AFP via Getty Images

שער ובישול של מוראטה הובילו את הקולצ'ונרוס למהפך ו-1:3 על אספניול. הישראלי ישב על הספסל ב-1:2 של בבניטו ויימרין. אוקמפוס ודה יונג כבשו לאורחת, לורן איזן זמנית

(גודל טקסט)
המחזור ה-13 בליגה הספרדית ננעל היום (ראשון) כשבמוקד הדרבי הלוהט בין סביליה לריאל בטיס באצטדיון "בניטו ויאמרין" של הירוקים-לבנים. חלוץ נבחרת ישראל מואנס דאבור, שכבש צמד ובישל שני שערים נוספים ביום חמישי האחרון נגד דודלאנז', קיבל את הזימון לסגל המורחב מצד המאמן ז'ולן לופטגי. אך ישב על הספסל במשך 90 דקות וראה את קבוצתו מצנחת 1:2 את בטיס בדרבי.


כבר במשחק הליגה האחרון של סביליה, הישראלי ישב לראשונה על הספסל ב-1:1 נגד אתלטיקו מדריד, זאת לאחר 11 משחקים רצופים בהם מאמנו בחר להשאירו בחוץ ולתת את ההזדמנות לשאר שחקני ההתקפה שלו. מאוחר יותר יתקבל האישור הסופי לגבי האם גם הפעם דאבור יוכל לקחת חלק במשחק, כשניפויים סופיים עתידים להתבצע.




כאמור, הדרבי של סביליה היה המשחק המרכזי וינעל את המחזור, אך יום המשחקים התחיל כבר בשעות בצהריים, כשמאיורקה גברה 1:3 בביתה על ויאריאל. לאחר מכן, אתלטיק בילבאו ניצחה 1:2 את לבאנטה ואתלטיקו מדריד עשתה מהפך בדרך לניצחון על אספניול מתחתית הטבלה. חטאפה ואוססונה נפרדו ב-0:0.



דאבור. יחכה להזדמנות במועד אחר (סביליה, רשמי)


בטיס – סביליה 2:1
סביליה עלתה ליתרון מהיר כבר בדקה ה-13 מרגליו של לוקאס אוקאמפוס, אך לורן מצא את שוויון של בטיס על סף שריקת המחצית, לאחר שאמרסון הוריד בראשו לחלוץ שהפציץ מקרוב. לוק דה יונג החזיר את היתרון לסביליה לאחר שקיבל כדור נהדר אבר באנגה וההולנדי סיים באלגנטיות בשמאל. לצערו של דאבור, ז'ולן לופטגי לא העלה אותו מהספסל והישראלי ימשיך להמתין בבכורה בליגה הספרדית.





אתלטיקו מדריד – אספניול 1:3
הרוחיבלאנקוס חזרו לנצח אחרי שלושה משחקים ובעקבות כך עלו למקום השלישי בטבלה. זה התחיל פחות טוב מבחינתם, כשסרג'י דארדר כבש בבעיטה יפה מקו ה-16 והעלה את האורחת ליתרון. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, מוראטה בישל בהגבהה מצד שמאל לקוריאה, שנגח פנימה את השוויון.


בדקה ה-58, ויטולו נתן מסירת עומק טובה למוראטה, שהבקיע משחק שישי ברציפות והשלים מהפך. בדקה ה-92, קוקה סיים התקפה ביתרון מספרי עם בעיטה פנימה וחתם את תוצאת המשחק. מבחינת אספניול זה היה הפסד הליגה השלישי ברציפות והתשיעי בסך הכל, מה שמשאיר אותה במקום הלפני אחרון בטבלה.



סימאונה חוגג. אתלטיקו חזרה לנצח (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)


מאיורקה – ויאריאל 1:3
לאחר שלושה משחקים ללא ניצחון, העולה החדשה הצליחה לשאוף מעט אוויר עם ניצחון חשוב נגד ויאריאל ובריחה קטנה מאיזור הקו האדום. טאקפוסה קובו היפני פתח בהרכב של ויסנטה מורנו, ובדקה ה-13 ביצע מהלך אישי נהדר, הוכשל ברחבה ואפשר ללאגו ג'וניור לכבוש שער יתרון קליל מהנקודה הלבנה. פנדל נוסף נשרק לטובת המארחת בדקה ה-23, ודניאל רודריגס הכפיל את התוצאה.


בפתיחת המחצית השנייה סנטי קסורלה הוותיק צימק ל-2:1, גם מהנקודה הלבנה, אך קובו דאג להחזיר את היתרון הכפול במשחק החשוב בדקה ה-53 עם שער בכורה מבריק, ולהבטיח שהצוללת הצהובה תטוס חזרה לביתה עם ידיים ריקות. במחזור הבא מאיורקה תתארח בלבאנטה, ויאריאל תפגוש את סלטה ויגו.


קובו. הבריק וכבש שער בכורה (Eric Alonso/Getty Images)
קובו. הבריק וכבש שער בכורה (Eric Alonso/Getty Images)


אתלטיק בילבאו – לבאנטה 1:2

"האריות" הצליחו למחוק פיגור ביתי בדרך למקום השישי והמאבק המחודש על אירופה. האורחת, שהגיעה למשחק לאחר הניצחון הענק 1:3 על ברצלונה, עלתה ליתרון בתזמון מושלם בתום שיתוף פעולה נהדר של שחקני ההגנה. לאחר כדור קרן, המגן הימני חורחה מירמון בישל בנגיחה לבלם סרחיו פוסטיגו שבעט מהאוויר (45+1), 0:1 בהפסקה.

לעיני הקהל הביתי, בילבאו לא הייתה יכולה לוותר על המשחק הזה. בדקה ה-58 אנדר קאפה דהר באגף ימין והרים כדור נפלא לרחבה ואיקר מוניאין נגח מכל הלב לרשת, בשערו הרביעי העונה 1:1. הבאסקים הפעילו לחץ על השער של לבאנטה אך היה נראה שייאלצו להסתפק בנקודה, אלא שבדקה ה-88 האיש שבישל הניף את הרגל מחוץ לרחבה וכבש את ה-1:2 מהאוויר.



שחקני בילבאו חוגגים. מהפך בסאן מאמס (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)


תוצאה נוספת
חטאפה – אוססונה 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי