בעיית מגנים בברצלונה, ואלוורדה: "יש לנו שחקנים למקרה חירום"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | AFP

סמדו ואלבה פצועים, וסרג'י רוברטו מושעה מהמשחק נגד לגאנס בשבת, אבל המאמן אופטימי: "המחליפים הולכים ומשתלבים בסגל". פירפו ימשיך בסמול, גריזמן יפתח במקום דמבלה: "אנחנו רק בנובמבר, הוא יישתפר"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה תנסה מחר (שבת) לשמור על מקומה בפסגת הליגה הספרדית, כשתתארח אצל לגאנס במסגרת המחזור ה-14. הקטלונים יודעים שאסור להם לאבד נקודות, כיוון שריאל מדריד נושפת בעורפם עם כמות זהה (25 לכל אחת) וביום שלישי הקרוב דורטמונד תגיע לקאמפ נואו למשחק קריטי בליגת האלופות, שאליו בארסה ממש לא תרצה להגיע במומנטום שלילי. בעימות בין השתיים שלגאנס אירחה בעונה שעברה הקבוצה מפרברי מדריד ניצחה 1:2, אך בעונה הנוכחית היא השיגה ניצחון אחד בלבד ושקועה במקום האחרון בטבלה.


הבעיה הגדולה מבחינת אלופת ספרד היא היעדרותם של שלושת המגנים: ג'ורדי אלבה ונלסון סמדו הפצועים וסרג'י רוברטו המושעה, לכן מי שצפוי לפתוח בכנף ימין של ההגנה הוא מוסא וואגה הצעיר, כשג'וניור פירפו ימשיך באגף שמאל. איבן ראקיטיץ' ממשיך לסבול מבעיות בגיד אכילס, אך הקרואטי בכל מקרה לא ממש בתכניות של ארנסטו ואלוורדה בעונה הנוכחית.


אחרי שרק ביום שני האחרון התרוצצו על הדשא באצטדיון בלומפילד, ליאו מסי ולואיס סוארס חזרו למקומם הטבעי ויעלו כמובן בחוד, כשמי שצפוי לפתוח לצדם הוא אנטואן גריזמן, חרף כשירותו המלאה של עוסמאן דמבלה.


סרג'י רוברטו. עוד חלק חסר בחוליית ההגנה (AFP)
סרג'י רוברטו. עוד חלק חסר בחוליית ההגנה (AFP)


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, ואלוורדה התייחס לחיסורים בחוליית ההגנה: "יש לנו די והותר שחקנים לכל מקרה חירום, שהולכים ומשתלבים בסגל בגלל פציעות, בעיות עומס וכושר גופני ירוד. אראוחו כבר שיחק ומורר מתאמן איתנו".

ג'רארד פיקה נסע לעיתים תכופות למדריד בשבוע האחרון, בגלל שחברת "קוסמוס" שבבעלותו שותפה לארגון גביע דיוויס. ואלוורדה נשאל האם הדבר מוציא את הבלם מפוקוס: "השבוע דיברתי איתו על העיסוקים שלו מחוץ למגרש. אם אראה שהוא מרוכז ובמצב טוב, הוא ישחק".


על קשיי ההשתלבות של גריזמן אמר המאמן
: "למה כל השאלות עליו מתחילות ב'האם אתה מודאג'? אני בוחן את הקבוצה שלי, עוקב אחר שחקניי בנבחרות שלהם ואני רואה אותו במצב טוב. הוא הופך את המשחק לנקי ועוזר לנו להיות עקביים. אנחנו רק בנובמבר ומקווים שהוא ילך וישתפר".


פיקה.
פיקה. "אם הוא יהיה מרוכז, הוא ישחק" (BRYAN R. SMITH/AFP via Getty Images)


עתידו של ראקיטיץ'
: "את השיחות איתו אנחנו מנהלים בתוך המועדון. נכון שהקבוצה משנה את פניה במספר עמדות, בחלק מהן באופן מוצדק יותר, אבל אני לא מתעסק כרגע במה יקרה בינואר כי אנחנו לא בינואר. אני מרוכז במשימות שיש לנו עכשיו ומשתף את השחקנים בכושר הכי טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי