1:2 קשה לבארסה, רק 1:1 לאתלטיקו מדריד בגראנדה

לואיס סוארס, סמואל אומטיטי
לואיס סוארס, סמואל אומטיטי | Denis Doyle/Getty Images

האלופה עלתה בהרכב התקפי במיוחד והציגה משחק רע נגד האחרונה בטבלה אך הפכה פיגור לניצחון בזכות שער של וידאל המחליף (79). שער יתרון של לודי לא הספיק לסימאונ שרשם תיקו שביעי. 1:2 דרמטי לבטיס על ולנסיה

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 בספרד יצא לדרך כבר אתמול (שישי) ויימשך היום (שבת) עם לא פחות מארבעה משחקים. במשחק המוקדם של הערב ברצלונה הפכה פיגור בדרך לניצחון קשה 1:2 על לגאנס האחרונה בטבלה. בטיס השיגה 1:2 דרמטי על ולנסיה במשחק בו חואקין סאנצ'ס עשה היסטוריה. אתלטיקו מדריד שוב איכזבה עם 1:1 חלש נגד גראנדה – תוצאת התיקו השביעית שלה העונה. 


לגאנס – ברצלונה 2:1

אלופת ספרד יצאה לפגרת הנבחרות עם ניצחון 1:4 על סלטה ויגו אך ממש לא שכנעה. על הנייר משחק החזרה מהפגרה סיפק לה יריבה בהזמנה בדמות לגאנס האחרונה בטבלה, אלא שבארסה, על אף הניצחון, יכולה להיות מודאגת בשל היכולת החלשה רגע לפני המשחקים הקשים נגד בורוסיה דורטמונד ואתלטיקו מדריד. המאמן ארנסטו ואלוורדה הפתיע כשעלה במערך סופר-התקפי עם ארבעה שחקני התקפה. פרנקי דה יונג וסרחיו בוסקטס נותרו לבד במרכז השדה כאשר עוסמאן דמבלה, ליאו מסי אנטואן גריזמן ולואיס סוארס פתחו בחוד, אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. 


כאמור, עם כל הכבוד לחוד של ברצלונה – דווקא האורחת עלתה ליתרון. יוסף אן נסירי כבש שער ענק בדקה ה-12 כשסובב לחיבורים של מארק אנדרה טר שטגן, שער שסוללת הכוכבים ממול בהחלט היו יכולים להיות גאים בו. האורחת כמעט הכפילה את היתרון אך אוסקר רודריגס החמיץ. מאז, בארסה נכנסה למשחק והגיעה למעט הזדמנויות אך נתקלה ביום גדול של השוער איבן קוייאר.



שחקני לגאנס חוגגים יתרון שלא מספיק (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)


השוער יצא נפלא מול לואיס סוארס ומנע את השוויון בדקה ה-22 וכעבור שמונה דקות שוב היה זה החלוץ מאורוגוואי שנגח לאחר הרמה של דמבלה אך קוייאר שוב מתח איברים והדף לקרן. בדקה ה-32 הגיעו עוד בשורות רעות לבארסה כאשר בוסקטס קיבל כרטיס צהוב שיימנע ממנעו לשחק נגד אתלטיקו מדריד בשבוע הבא. האלופה סיימה את המחצית הראשונה עם 76% החזקת כדור אך ארבעה איומים לשער אל מול שישה של המארחת. 


בדקה ה-53 הגיע השוויון: מסי הרים כדור חופשי וסוארס נגח נפלא לרשת, 1:1. שתי דקות לאחר השער ביצע ואלוורדה חילוף כפול: ארתורו וידאל ואיבן ראקיטיץ' החליפו את בוסקטס וגריזמן. בארסה התקשתה לסכן את השער לאחר השוויון על אף ששלטה בכדור להוציא בעיטה של ראקיטיץ' שנבלמה על ידי אחד משחקני ההגנה. לגאנס כמובן התבצרה בהגנה, אך 11 דקות לסיום בארסה נהנתה מלא מעט מזל – בסיומו של כדור קרן הכדור פגע בשחקן הגנה והמחליף וידאל כבש מקרוב את ה-1:2. לפני הסיום דמבלה החמיץ ממצב קורץ אך האלופה שמרה על הנקודות וגם את המחזור הזה תסיים בפסגה.



לואיס סוארס.  האלופה תשמור על הפסגה (Denis Doyle/Getty Images)


בטיס – ולנסיה 1:2

הצופים שהגיעו לאצטדיון הבניטו ויאמרין לא ישכחו את המשחק הזה זמן רב. הם הרוויחו פעמיים – גם חזו בהיסטוריה וגם בניצחון דרמטי במיוחד של בטיס שזקוקה לנקודות כמו אוויר לנשימה. הפתיחה דווקא הייתה שייכת לקבוצה של אלברט סלאדס שהגיעה למשחק הזה בכושר טוב. מקסי גומס העלה את העטלפים ליתרון בדקה ה-32.
 

כעבור חמש דקות הגיע השוויון המרגש. חואקין סאנצ'ס, קשרה של בטיס, הבקיע לאחר בישול נהדר של אלכס מורנו והפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש בליגה הספרדית – בגיל 38 ו-125 שנים. כמה סמלי שהקשר הספרדי עשו זאת במגרשו הביתי ונגד הקבוצה בה בילה שנים. סרחיו קנאלס כבש את שער הניצחון בדקה ה-94.
 


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'El Curioso Caso de Joaquín Button': 3️⃣8️⃣ años y todavía marcando goles… • ‘The Curious Case of Joaquin Button': 3️⃣8️⃣ years old and still scoring goals…! • #Joaquin #RealBetis #RealBetisValencia #LaLigaSantander #LaLiga

A post shared by LaLiga (@laliga) on



גראנדה – אתלטיקו מדריד 1:1

הקבוצה של דייגו סימאונה פתחה רע מאוד את השבוע הקשה שלה שכולל קרב גדול נגד יובנטוס באמצע השבוע בליגת האלופות ומשחק חשוב נגד ברצלונה ביום ראשון. עם התיקו הזה (השביעי שלה העונה) היא החמיצה הזדמנות לעקוף זמנית לפחות את ריאל מדריד. מנגד, המארחת שעד לפני חודש הייתה בצמרת – קטעה את הרצף של שלושת ההפסדים הרצופים.
 

אלברו מוראטה שכבש בששת המשחקים האחרונים, נעצר הפעם כשרשם שתי החמצות גדולות, אחת בכל מחצית. מנגד, בדקה ה-30 יאן אובלק רשם הצלה גדולה. הישועה הגיעה ממקום לא צפוי. בדקה ה-60 המגן השמאלי רנאן לודי קיבל מסירת עומק נפלאה מהקטור הררה ובעט בין רגליו של השוער. שער בכורה למגן, 0:1 לאתלטיקו.
 

אלא היתרון החזיק מעמד שבע דקות בלבד. הבלם חרמן סאנצ'ס עלה גבוה מעל כולם ונגח מדויק לאחר כדור קרן, 1:1. רבע שעה לסיום צ'ולו שלח עוד כוח להתקפה כאשר ז'ואאו פליקס שחזר מפציעה החליף את מרקוס יורנטה. עשר דקות לסיום רשם מוראטה החמצת ענק אחרי שקיבל מסירה מעולה מלודי ובעט גבוה.


קוקה מאוכזב. עוד אכזבה לאתלטיקו (JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי