סביליה עלתה למקום השלישי, ניצחון ראשון לאוסקר גרסיה

אבר באנגה
אבר באנגה | סביליה

ללא מואנס דאבור, האנדלוסים גברו 0:1 על ויאדוליד בזכות פנדל מדויק של באנגה (18). יאגו אספאס כיכב עם צמד ב-1:3 של סלטה ויגו על ויאריאל. בילבאו חמישית לאחר 1:2 על אוססונה

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 בספרד ננעל היום (ראשון) עם לא פחות מחמישה משחקים. במשחק המוקדם של היום, אספניול וחטאפה נפרדו בתיקו 1:1. אתלטיק בילבאו גברה 1:2 על אוססונה במשחק החוץ והעפילה למקום החמישי בטבלה אייבר השיגה 0:2 מאוחר אלאבס בקרב תחתית. יאגו אספאס סיים את רצף ההפסדים והעניק לאוסקר גרסיה ניצחון ראשון בסלטה ויגו אחרי 1:3 על ויאריאל. במשחק שנעל את הערב סביליה השיגה 0:1 קטן ויאדוליד ועלתה למקום השלישי.


ויאדוליד – סביליה 1:0
סביליה יצאה למשחק חוץ באצטדיון חוסה סוריאה בידיעה שניצחון יעלה אותה למקום השלישי בעקבות התיקו של אתטליקו מדריד. האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-18 לאחר פנדל מדויק של אבר באנגה ושמרה עליו עד הסיום. מואנס דאבור שוב לא קיבל דקות לאחר שלא נכלל בסגל של ז'ולן לופטגי.




אספניול – חטאפה 1:1
חאיימה מאטה כבש כבר בדקה השלישית בנגיחה נהדרת אחרי בישול של מתיאס אוליביירה, שערו החמישי העונה של החלוץ, אלא שזה לא הספיק לניצחון. הקבוצה מקטלוניה, שנראית נפלא באירופה אך נמצאת בצרות-צרורות בליגה, רצתה להימנע מהפסד רביעי ברציפות והשוותה בדיוק בזמן כאשר הסיני וו ליי השווה בדקה ה-45. צמד המאמנים ניסו לשנות את המצב. חוסה בורדלס העלה מהספסל את חורחה מולינה שתרם 16 שערים בעונה שעברה ומצד שני אסטבן גראנרו קיבל גם הוא הזדמנות אצל האורחת ברבע השעה האחרונה, אך ללא הועיל.


למרות שנאלצה להסתפק בתיקו, חטאפה קפצה עד למקום השישי בטבלה, בעוד הקבוצה מקטלוניה קטעה את רצף ההפסדים אמנם והשיגה נקודה ביתית ראשונה אך רחוקה כבר חמש נקודות מחוף מבטחים.


אספניול חוגגת נקודה ביתית ראשונה (Eric Alonso/Getty Images) 


ויאריאל – סלטה ויגו 3:1
הנה קבוצה שפגרת הנבחרות הטיבה עימה, סלטה ויגו של אוסקר גרסיה שהגיעה למשחק אחרי חמישה הפסדים רצופים הפתיעה את ויאריאל עם ניצחון חוץ שהעניק לה מעט אוויר לקראת קרבות התחתית. פיונה סיסטו כבש ראשון בדקה ה-54 ולא חלפו חמש דקות וסמואל צ'וקווזה כבש את השוויון. אך הכוכב הבלתי מעורער של התכולים יאגו אספאס תפס פיקוד וניצח לבדו את הצוללת הצהובה לאחר צמד אדיר שהתחיל בדקה ה-79 וננעל עם מבצע אישי אדיר בתוספת הזמן. למרות שלוש הנקודות ויגו נותרה במקום ה-18. ויאריאל לעומת זאת נותרה במקום ה-12 לאחר שספגה הפסד שני ברציפות.




אוססונה – אתלטיק בילבאו 2:1

האריות המשיכו את הכושר המצוין שלהם – עשר נקודות מארבעת המחזורים האחרונים והעפילו למקום החמישי בטבלה על חשבון היריבה העירונית על אף יכולת מאוד לא מרשימה. איניאקי וויליאמס כבש בדקה ה-21 כשקיבל מסירה מצוינת מקנאן קודרו ובעט בקלות לרשת. החלוץ, אגב, רשם ציון דרך עם משחק הליגה ה-133 שלו ברציפות – יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה של בילבאו. לפני סיום המחצית שוער בילבאו אונאי סימון עבד קשה ורשם שתי הצלות גדולות ושמר על היתרון.
 

המארחת הפעילה לחץ כבד גם בפתיחת המחצית השנייה אך לא הייתה מספיק מדויקת והמשחק דעך עד לרבע השעה האחרונה. צ'ימי אוויה השווה למארחת בדקה ה-76 כשקדים את שחקן ההגנה וכבש מהאוויר אחרי בישול של מארק קרדונה, אלא שהשער החזיק מעמד רק שלוש דקות. קינן קודרו שנכנס במחצית במקומו של ראול גארסיה, גילגל לרשת ולא חגג נגד האקסית. וויליאמס היה יכול להשלים צמד כשדהר לאחד על אחד ממש בדקה ה-90 אך בעט חלש לגופו של סרחיו הררה.
 



תוצאה נוספת
אייבר – אלאבס 2:0


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי