Sport1 Banner

"שער הזהב לפני כדור הזהב". בספרד מהופנטים ממסי

ליאו מסי
ליאו מסי | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

הקפטן הוביל את ברצלונה לניצחון ענק ושבר שני שיאים חשובים רגע לפני הזכייה בפרס היוקרתי. "כולם יודעים שהוא יגיע אך אי אפשר לעצור אותו", נכנעו במדריד. ואלוורדה: "מרוצה מהכל". וגם: טר שטגן הפך ל"קדוש"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
 לא מעט ביקורת נמתחה על היכולת של ברצלונה במשחקי החוץ העונה, כשניצחה בשלושה בלבד מתוך שבעה בליגה, אלא שאלופת ספרד חזרה לעצמה בידיוק בזמן. בארסה השיגה אתמול (ראשון) 0:1 קטן-גדול על אתלטיקו מדריד בחוץ ושבה לפסגת הטבלה. את שער הניצחון כבש, כמובן, ליאו מסי, שצפוי לקבל היום (שני) את כדור הזהב השישי בקריירה. קפטן ברצלונה סימן וי על המגרש היחיד בספרד בו לא הבקיע, עם השער ה-30 שלו בקריירה נגד אתלטיקו. אף שחקן לא כבש נגדה יותר.


בספרד, כצפוי, כבר לא יודעים באיזה סופרלטיבים להשתמש, אפילו בתקשורת במדריד. "כדור הזהב", נכתב ב"מארקה", "שער הזהב, כולם יודעים שהוא יגיע אך אי אפשר לעצור אותו". "מסי מאתגר את ריאל מדריד", נכתב ב"אס". "מסי כובש את הוונדה (מטרופוליטנו)", נכתב ב"ספורט", "בארסה התגברה על התחלה לא טובה בזכות עוד מהלך מבריק של מסי, שחילץ את בארסה יותר מתמיד. השחקן הטוב בעולם יקבל את כדור הזהב. זה בכלל לא נושא לדיון", כשהכותרת בעיתון הייתה "שער הזהב". לואיס מסקרו כתב בטור דיעה: "סאן מסי (מסי הקדוש) וסאן טר שטגן". שניהם זכו לציון 8 בעיתון.


שניים שנותרו מתוסכלים הם איבן ראקיטיץ' שזכה למקום בהרכב והחמיץ מצב קורץ במחצית הראשונה אך התקשה בעיקר לשמור את התסכול ממה שעובר עליו מפתיחת העונה ("אני לא מבין את הסיטואציה כי אני רוצה לשחק, אשמח אם זה יהיה כאן"), וכן אנטואן גריזמן שזכה לקבלת פנים "חמה" מהקהל שקרא "גריזמן מת" כשהכרוז אמר את שמו, וכן לשלט נגדו. לואיס סוארס אמר: "גריזמן ידע מה עתיד לבוא, הייתה לו תקופה נפלאה באתלטיקו אבל מה שחשוב הוא שהוא מאושר מהניצחון". ג'רארד פיקה, אגב, הוחלף כאמצעי זהירות בשל פציעה וגם לאור העובדה שכבר היה עם כרטיס צהוב אך נראה שזה לא רציני.



כותרות העיתונים בספרד ("מארקה"| "ספורט")
 

על המשחק אמר סוארס: "אנחנו יודעים שהמשחקים נגד אתלטיקו מדריד הם תמיד קשים, גם כשהם מגיעים לקאמפ נואו. היה לא פשוט אבל יצרנו מצבים וידענו ששער אחד יכריע את המשחק. למרבה המזל אנחנו כבשנו ולקחנו שלוש נקודות חשובות מאוד". המגן סרג'י רוברטו אמר בפשטות: "במשחקים כאלה זוכים באליפויות".

השוער מארק אנדרה טר שטגן שהצטיין ושמר על שער נקי, אמר: "הניצחונות האלה גורמים לנו לצמוח כקבוצה ואני שמח מאוד, היה לנו משחק טוב. ידענו שזה מגרש קשה, זה הגיוני שהם הגיעו להזדמנויות מכיוון שיש להם איכות, אבל הצגנו הגנה חזקה. אני בסה"כ מנסה לעשות את העבודה שלי". על טר שטגן נכתב: "רשם שתי הצלות מדהימות כמו תמיד".


המאמן ארנסטו ואלוורדה שיכל לנשום לרווחה, סיכם: "אני שמח כי זה היה משחק קשה כמו שציפינו. תמיד סובלים נגד אתלטיקו. גם הגשם שירד לפני המשחק הוסיף לקשיים. אנחנו במקום הראשון אבל ריאל מדריד יחד איתנו. הנקודות חשובות, אנחנו צוברים עוד ביטחון לפני חג המולד. ניסינו לשחק את הכדורגל שלנו ולא להיות מופתעים מהתקפות הנגד. היה לנו קשה ב-20 הדקות הראשונות אבל אחר כך שלטנו. גם לנו היה הזדמנויות אבל כמובן שטר שטגן רשם הצלות גדולות. אהבתי את כל מה שראיתי בקבוצה שלי".



גריזמן, סוארס ומסי. ניצחון ענק לבארסה (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)


על מסי וטר שטגן: "בסופו של דבר מסי עשה את ההבדל כמו תמיד. במשחקים קשים וצמודים זה שיש לנו את מסי זה תמיד יתרון גדול. במגרש היו שני שוערים שעושים ניסים וסיפקו עצירות נהדרות. זה מה שטר שטגן צריך לעשות".

על גריזמן: "הוא שיחק טוב. זה היה משחק מסובך עבורו, לא רק יריבה חזקה אלא גם פן רגשי. הקהל הפריע לו. זה שלב שצריך לעבור, לחזור למגרש שהיית בו הרבה זמן ומאוד אהבו אותך ועכשיו כבר לא. הוא עבר את זה. הוא עזר לנו לשלוט בכדור".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי