"לכדורגל יש רק אלוהים אחד" – בספרד חוגגים עם מסי

ליאו מסי
ליאו מסי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ברצלונה בטירוף אחרי שהקפטן עשה היסטוריה והקבוצה עברה את ריאל מדריד במספר הזכיות. "מגיע לו עשרה כדורי זהב יותר מכריסטיאנו", אמר המנהל חאבייר בורדס. פויול בירך: "תודה שגרמת לנו ליהנות מכדורגל"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
פסטיבל ליאו מסי נמשך. קפטן ברצלונה זכה אתמול (שני) בכדור הזהב השישי בקריירה שלו, יותר מכל אחד אחר, והראשון מאז 2015 (אשתקד דורג רק במקום החמישי בפער עצום מהמקום הראשון) מעבר לכך, גם לברצלונה יש שיא משלה שכן עם זכייתו של הארגנטינאי היא התנתקה מריאל מדריד ומחזיקה בשיא הזכיות בפרס היוקרתי – 12 זכיות של שחקניה לעומת 11 של הבלאנקוס. במקום השלישי מדורגות יובנטוס ומילאן עם 8 זכיות כל אחת ואחריהן באיירן מינכן עם 5 זכיות. לואיס סוארס הספרדי (1960), יוהאן קרויף (1974, 1973), חריסטו סטויצ'קוב (1994), ריבאלדו (1999), רונאלדיניו (2005) היו שחקני ברצלונה שזכו לפניו בתואר. סטויצ'קוב עצמו הצטרף אתמול ל'משלחת' של ברצלונה בערב הגאלה בצרפת כשהכוכב הארגנטינאי הגיע כמובן עם משפחתו.


בתקשורת הציגו שוב את המספרים של מסי בשנה הקאלנדרית 2019: מסי כבש 41 שערים ו-15 בישולים ב-44 משחקים ותרם חמישה שערים ושני בישולים לנבחרת ארגנטינה (עשר הופעות). כזכור הוא פתח את העונה הנוכחית פצוע ונפצע שוב אך הספיק לכבוש 11 שערים ולבשל עוד 8 וכל זה ב-14 הופעות בלבד. הוא יגיע בכושר נפלא לקלאסיקו הגדול בעוד 15 ימים. 



מסי כהרגלו נותר צנוע ופרסם תגובה קצרה ברשתות החברתיות עם תמונה משפחתית מהמטוס יחד עם כדור הזהב: "תודה לפראס פוטבול ולעיתונאים שהצביעו עבורי. לא הייתי יכול לזכות בפרס ללא עזרה מהחברים שלי, גם מברצלונה וגם מנבחרת ארגנטינה, הפרס הזה שייך לכולם. וכמובן גם למשפחתי, אני מקדיש לה את התואר הזה. היא זו שתומכת בי ועושה אותי מאושר כל יום".




בספרד, כמובן, עצרו הכל והצדיעו למסי. "לכדורגל יש רק אלוהים אחד", נכתב בשער "ספורט" החגיגי, בעוד ב"אל מונדו" נכתב במשחק מילים "'MesSIX" וציינו את השנה החלומית שעברה עליו – זכה בתואר "דה בסט", בנעל הזהב וגם בכדור הזהב. עוד עקצו כי מסי עקף את כריסטיאנו כמובן לו חמש זכיות בלבד, נכתב כי הפורטוגלי אפילו לא הגיע. "יש לו כבר שישה כדורי זהב, יותר מכל אחד אחר, קובע את שלטונו על חשבון רונאלדו. מעולם לא היה דבר כזה, כל כדור זהב נראה גדול יותר מקודמו". ב"ספורט" נכתב כי מסי ראוי להיות הזוכה הבלתי מעורער של כדור הזהב על חשבון כריסטיאנו. "אף אחד לא עשה את מה שמסי עשה כל כך הרבה זמן, 15 שנה באליטה. רונאלדו אולי הסקורר הטוב ביותר, מסי השחקן הטוב בהיסטוריה".

שחקני עבר רבים של ברצלונה כמו קרלס פויול ("מזל טוב ליאו, זכית כבר שש פעמים ואני בטוח שתזכה עוד, תודה שגרמת לנו ליהנות כל כך מכדורגל, אל תפסיק לחלום"), ניימאר, סמואל אטו, פטריק קלויברט וגם גארי לינקר ("המספרים שלו גם השנה היו יוצאי דופן, הוא תמיד עם הראש על הכתפיים, זכייה מוצדקת לחלוטין" מיהרו לברך ברשתות החברתיות.

בברצלונה נהנו מכל רגע בערב הגאלה אתמול וגם לא שכחו לעקוץ. המנהל חאבייר בורדס אמר: "למסי מגיע עשרה כדורי זהב יותר מכריסטיאנו". מריאנו רחוי שכיהן בעבר כראש ממשלת ספרד וידוע כאהדתו לריאל מדריד סיכם את הדיון: "העתיד של ריאל עובר דרך זה שמסי יחליט לשחק באוסטרליה. ריאל מדריד מקווה שזה יקרה". במועדון החמיאו ללוקה מודריץ' שבירך את מסי ונהג בג'נטלמניות וצייצו לכבודו ברשתות החברתיות.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gracias a @francefootball y a los periodistas que me votaron. Este premio no lo podría haber ganado sin la ayuda de mis compañeros, tanto del @fcbarcelona como de la @afaseleccion, por eso también es de todos ellos. Y por supuesto es de mi familia, a quienes también se lo dedico, y que tanto me apoyan cada día.

A post shared by Leo Messi (@leomessi) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי