בכורה למואנס דאבור בליגה, סביליה סיימה רק ב-1:1 עם אוססונה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Aitor Alcalde Colomer / Contributor

אחרי כמעט 16 מחזורים, לופטגי נכנע: הישראלי עלה מהספסל בדקה ה-78 לדקות ראשונות ב"לה-ליגה", אך לא הצליח לעזור לקבוצתו לנצח. חואקין עשה היסטוריה ב-2:3 של בטיס על בילבאו, חטאפה במקום הרביעי

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בספרד שיצא לדרך ביום שישי נמשך גם היום (ראשון) עם לא פחות מחמישה משחקים. חואקין סאנצ'ס קפטן בטיס גנב את ההצגה עם שלושער ענק תוך 20 דקות, שהיה גם הראשון שלו בקריירה בגיל 38, כשבטיס ניצחה 2:3 את אתלטיק בילבאו. במשחק המוקדם של היום, חטאפה גברה 0:1 על אייבר וזינקה למקום הרביעי לפחות זמנית. לאחר מכן, ויאדוליד וריאל סוסיאדד נפרדו בתיקו מאופס ולגאנס גברה על סלטה ויגו בקרב התחתית. סביליה ומונאס דאבור סגרו את יום המשחקים נגד אוססונה, כאשר החלוץ הישראלי קיבל דקות ליגה ראשונות העונה ב-1:1 של קבוצתו

אוססונה – סביליה 1:1
עם מואנס דאבור על הספסל, סביליה חיפשה ניצחון ליגה רביעי ברציפות שיצמיד אותה לשתי הגדולות. 11 דקות בלבד לקח לה לעלות ליתרון, כשאבר באנגה שלח כדור עומק נפלא למוניר אל חדאדי שרץ כל הדרך וכבש בלי קושי. האנדלוסים ניסו לשמור על היתרון, אבל בתוספת הזמן של המחצית הגיע צ'ימי אווילה ולאחר בישול בעקב הכניע את תומאש ואצ'ליק וקבע 1:1.

במחצית השנייה נותרה אוססונה ב-10 שחקנים עם הרחקתו של אוייר בדקה ה-61, ו-12 דקות לסיום החליט לופטגי לשנות מעט את המערך – והעלה במקום אוליבר טורס, לדקות ראשונות אי פעם בליגה הספדרית, את מונאס דאבור. הישראלי היה דקה על המגרש וכמעט בישל לאל חדאדי, שלא הגיע לכדור שנשלח אליו. בדקה ה-88 הוא גם היה קרוב לכבוש שער בכורה דרמטי, אך הכדור הורחק ברגע האחרון על ידי ההגנה המקומית. אבל למרות הניסיונות בדקות הסיום, סביליה לא הצליחה לחדור את ההגנה העייפה של אוססונה והמשחק הסתיים ב-1:1.


בטיס – אתלטיק בילבאו 2:3

בורחה איגלסיאס ונביל פקיר לא משחקים? זה כלל לא משתנה. חואקין סאנצ'ס, הקפטן הבלתי נגמר, כבש שלושער ענק בגיל 38 תוך 20 דקות, שלושער ראשון בקריירה והוביל את קבוצתו לניצחון שלישי ברציפות כשהוא מכפיל את מספר שעריו העונה. משחקו הגדול בקריירה? בהחלט יכול להיות.

ההצגה החלה כבר בדקה השנייה כשחואקין עצר בחזה לאחר הרמה של אמרסון ובעט בקלילות לרשת. לאחר תשע דקות בעט בסיבוב הישר לפינה הרחוקה. בהמשך הוא הצטרף נהדר להתקפה, קיבל מסירה מצוינת מלורן מורנו ובעט כנגד הפינה של השוער.

אינייאקי וויליאמס כבש שער מצמק בפנדל והותיר תקווה לאריות (44) שעד הערב החזיקו באחת מההגנות החזקות בליגה. ואם כבר הגנה, בטיס עצמה רגילה לספוג בכל משחק. רבע שעה לסיום היא נכנסה ללחץ מיותר כשיורי כבש שער בבעיטה מ-32 מטרים כשהשוער יואל רובלס הגיב מאוחר. חואקין היה יכול לכבוש רביעייה (!) כשבתוספת הזמן קיבל מסירה נפלאה מבורחה איגלסיאס המחליף אבל החמיץ.


אייבר – חטאפה 1:0
שתי הקבוצות הגיעו למשחק במומנטום שונה לחלוטין אך זה לא הפריע למארחת לפתוח חזק. צ'ארלס בעט חזק מהאוויר אך היישר לידיו של השוער ובהמשך קיקה גרסיה נגח מעל השער ממצב נוח. עד לסיום המחצית הקצב דעך אך רגע לפני ההפסקה דווקא הבלם פאולו אוליביירה כמעט עקץ שער למארחת כשלאחר נגיחה מכדור קרן בעט מהאוויר ופגש את המשקוף. 

המשחק התעורר במחצית השנייה כשהשופט וה-VAR היו השחקנים המרכזיים בהצגה. בדקה ה-51 חאיימה מאטה, חלוצה של חטאפה, קיבל כדור עומק נהדר וסיים באלגנטיות לפינה הרחוקה ופנימה. השופט פסל את השער בהחלטה שנראית די גבולית. בכל מקרה, המהלך לא נבדק ב-VAR והמשחק נמשך. אייבר כבשה בזכות נגיחה נהדרת של קיקה גרסיה אלא שהשער נפסל לאחר צפייה במהלך שכן החלוץ נגע בידו ברחבה בתחילת המהלך. חטאפה השתפרה. מאטה המשיך לנסות ובדקה ה-61 נגח נפלא אבל מרקו דמיטרוביץ' הדף ורשם לאחר מכן הצלה נוספת.

אנחל עלה מהספסל בדקה ה-60 וכעבור שבע דקות החילוף התברר כמנצח. החלוץ קיבל מסירת עומק נהדרת, עקף את דמיטרוביץ' וכבש. 0:1 לחטאפה, שער שביעי העונה בליגה לחלוץ שבכל העונה שעברה הבקיע שמונה שערי ליגה. בדקה ה-89 נפסל שער של חטאפה לאחר התערבות ה-VAR בטענת נבדל. פביאן אוריאנה הורחק עמוק בתוספת הזמן (90+7). בעוד חטאפה קפצה למקום הרביעי, המארחת רושמת הפסד רביעי ברציפות.

תוצאות נוספות
ויאדוליד – ריאל סוסיאדד 0:0
לגאנס – סלטה ויגו 2:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי