תשעה ימים? בספרד כבר מתכוננים: "ריאל ובארסה יורות"

ליאו מסי, קארים בנזמה
ליאו מסי, קארים בנזמה | ספורט1

הקלאסיקו ייערך רק ברביעי הבא אך התקשורת בטירוף: "שתי הגדולות, עם ארבעה ניצחונות רצופים - פותחות את השערים". איך זידאן מתכוון לעצור את מסי, המאזן של הצרפתי בקאמפ נואו וגם: הגיבורים החדשים

(גודל טקסט)

 הקלאסיקו הגדול ייערך אמנם רק בעוד תשעה ימים וקודם לו מחזור ליגה, כמובן. ברצלונה תתארח באנואטה אצל ריאל סוסיאדד ואילו ריאל מדריד תפגוש את ולנסיה במאסטייה, כלומר דברים רבים עשויים להשתנות, אלא שבספרד כבר עוצרים נשימה וסופרים לאחור. "ריאל ובארסה יורות בכל הכוחות ופותחות את השערים" נכתב ב"מארקה". שתי הקבוצות ניצחו בארבעת מחזורי הליגה האחרונים והרשימו כל אחת בדרכה. לאחר התיקו של סביליה אתמול (ראשון), ובהתחשב בקריסה של אתלטיקו מדריד ובעובדה שיש להן (בארסה וריאל) משחק חסר, הרי שבספרד, על אף טבלה צמודה במשך רוב העונה, מרגישים שחזרו לימי קדם – ליגה של שתי קבוצות. 

הרבה דברים קרו מאז ה-26 באוקטובר, התאריך המקורי של המשחק. שתי הקבוצות נמצאות בכושר הטוב ביותר שלהן העונה. ליאו מסי כבש 13 שערים ב-11 המשחקים האחרונים והשתלט גם על טבלת הפיצ'יצ'י של הליגה הספרדית. מי שהחזיק בתואר חלק מהזמן היה קארים בנזמה שמציג עונת שיא בריאל מדריד, עם 15 שערים ב-19 משחקים בכל המסגרות. אם בעבר הקלאסיקו הוגדר כקרב ראש בראש בין מסי וכריסטיאנו רונאלדו, הרי שהפעם לבלאנקוס יש שחקן מפתח אחר. ואם כבר מסי, זידאן שובר את הראש. הוא שוקל לשים את פדה ואלוורדה בשמירה אישית על מסי, עם חיפוי של קאסמירו וגם עזרה מסרחיו ראמוס או רפאל וראן.

ויש גם את שחקני המשנה. איבן ראקיטיץ' חזר להיות שחקן חשוב בברצלונה, פתח בהרכב בשלושת המשחקים האחרונים (ליגה וצ'מפיונס). ומן הצד השני, טיבו קורטואה והחלק ההגנתי שלו השתפרו. מאז ההפסד למאיורקה, ריאל ספגה רק פעמיים בשישה משחקים. הבלאנקוס ספגו 11 שערים בלבד העונה – הנתון הטוב ביותר בספרד חוץ מאתלטיקו מדריד.

כמו כן, יש את האנשים על הקווים. זינדין זידאן חוזר למגרש בו לא הפסיד. הצרפתי ניצח את ברצלונה בקלאסיקו הבכורה שלו 1:2 בקאמפ נואו (בזכות שער של כריסטיאנו רונאלדו), סיים בתיקו דרמטי בעונת 2016/17 עם שער של סרחיו ראמוס בדקה האחרונה, ובעונתו האחרונה במועדון המשחק הסתיים ב-2:2. למעשה, זידאן ניצח פעמיים וסיים פעמיים בתיקו, אם מחשיבים את הניצחון בסופרקופה הספרדי בקיץ 2017. ארנסטו ואלוורדה הפסיד בצמד המשחקים האלה ובארסה הייתה אבודה, אך ההמשך היה שונה. ברצלונה הביסה את ריאל 3:0 בברנבאו, ואשתקד השלימה 'דאבל' ראשון על היריבה הגדולה מאז 2013/14. גם ללא מסי, האלופה ניצחה 1:5 בקאמפ נואו ובברנבאו הסתפקה בשער בודד של איבן ראקיטיץ'. בזכות התקופה האחרונה, מאמן בארסה החזיר קצת מהקרדיט, לאחר הביקורות הבלתי פוסקות.

כמובן שלמארחת יש יתרון בקלאסיקו, אך הסטטיסטיקה עשויה להפתיע. נכון שברצלונה השיגה ניצחונות גדולים, אך בעשור האחרון בקאמפ נואו מאזן הניצחונות עומד על 2:5 לטובתה, כששלושה משחקים הסתיימו בתיקו. אדן הזאר ועוסמאן דמבלה ייעדרו, אמנם, אך חדשות טובות הגיעו מכיוונם של גארת' בייל, נלסון סמדו וג'ורדי אלבה. זה עשוי להיות הקלאסיקו הראשון של רודריגו, וזה בוודאי יהיה הקלאסיקו הראשון של אנטואן גריזמן.

זינדין זידאן. מעולם לא הפסיד בקאמפ נואו (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי