רק 2:2 לבארסה נגד סוסיאדד, אתלטיקו חזרה לנצח

ליאו מסי
ליאו מסי | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

אלופת ספרד איבדה נקודות יקרות אצל הבאסקים ועשויה לאבד את הפסגה לפני המפגש נגד ריאל. אויארזאבל כבש, גריזמן וסוארס הפכו, אך איסאק ניצל טעות של טר שטגן. מוראטה וסאול כבשו לסימאונה בדרך למקום הרביעי

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 בליגה הספרדית שנפתח אתמול (שישי) המשיך היום עם ארבעה משחקים. במשחק המוקדם של היום לבאנטה רשמה ניצחון דרמטי 1:2 נגד גראנדה, אך הסיפור הגדול הגיע מאצטדיון ה"אנואטה" של ריאל סוסיאדד, אשר סיימה בתיקו עם ברצלונה. אתלטיקו מדריד חזרה לנצח לאחר שלושה משחקים כשגברה 0:2 על אוססונה. אתלטיק בילבאו סיימה בתיקו מאופס מאכזב נגד אייבר שקטעה את רצף ההפסדים. 

ריאל סוסיאדד – ברצלונה 2:2
לאחר הניצחון על אינטר בליגת האלופות, ברצלונה הגיעה איבדה הערב שתי נקודות ליגה יקרות במגרש בו היא מתקשה בדרך קבע בשנים האחרונות. זה התחיל כבר בדקה ה-12, כשסרחיו בוסקטס גרם לפנדל לאחר משיכה בחולצה של שחקן באסקי, ובכך אפשר למיקל אויארזבאל להעלות את המארחת ללוח התוצאות. בהמשך, בארסה הצליחה להשלים מהפך במשחק, תחילה זה היה אנטואן גריזמן, שקיבל כדור מלואיס סוארס בדקה ה-38 והקפיץ באלגנטיות מול קבוצת נעוריו.

לאחר מכן, סוארס בעצמו השלים את ה-1:2 עבור הקטלונים, לאחר פרגון אדיר מליאו מסי, שהיה יכול לסיים בעצמו אך בישל לחברו מאורוגוואי. בהמשך סוסיאדד מנעה שער נוסף של ברצלונה, כאשר נגיחה טובה של פיקה נעצרה על קו השער, ועשר דקות לאחר מכן הצליחה לאזן את התוצאה, כשאלכסנדר איסאק הצעיר ניצל טעות קשה של מארק אנדרה טר שטגן וקבע את תוצאת המשחק הדרמטית.


ארבעה ימים לפני הקלאסיקו, שחקני ברצלונה מבינים את חשיבות הנקודות שאיבדו הערב (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)

התיקו הערב היה קריטי ביותר עבור הבלאוגרנה, כאשר בעוד ארבעה ימים בלבד אלופת ספרד תחזור לקאמפ נואו ותארח את ריאל מדריד למשחק הקלאסיקו, בו היא הייתה יכולה להגיע מהמקום הראשון, אך עדיין מחכה למשחק של הבלאנקוס מחר נגד ולנסיה. 

אתלטיקו מדריד – אוססונה 0:2
הקבוצה של דייגו סימאונה שהצליחה להעפיל לשמינית גמר הצ'מפיונס רצתה לחזור לנצח בליגה לאחר שלושה מחזורים בלי שער זכות. זה היה קשה, אך שערים של אלברו מוראטה וסאול במחצית השנייה גאלא אותה מייסוריה בדרך למקום הרביעי. חואנפראן היה אורח הכבוד של המועדון והתקבל בכבוד של מלכים.


המחצית הראשונה הייתה מורטת עצבים. בדקה ה-23 שיתוף פעולה בין הצמד החלוצים כמעט הביא לשער ראשון לקולצ'ונרוס כאשר מוראטה מסר כדור עומק לז'ואאו פליקס אך הפורטוגלי סיים לא מספיק טוב והשוער הדף. סרחיו הררה המשיך לתסכל את אתלטיקו ורשם הצללות נפלאות עד לסיום המחצית הראשונה כשעצר גם את תומא למאר וסאול. בדקה ה-39 ז'ואאו פליקס נגח נגע בכדור בקצות האצבעות והדף למשקוף.



שחקני אתלטיקו חוגגים (Denis Doyle/Getty Images)

בדקה ה-48 היריבה הגיעה למצב ענק אבל צ'ימי אויאה בעט רע בתוך הרחבה. בדקה ה-55 מוראטה רשם החמצה ענקית לאחר מסירה של פליקס כשבעט באוויר. בדקה ה-67 הקהל היה יכול לנשום לרווחה. מוראטה כבש את שערו השישי העונה אחרי הגבהה של קיירן טריפייר בכדור חופשי. בדקה ה-75 הגיע ה-0:2, בסיום מהלך משולש עם מוראטה ואנחל קוראה, סאול חדר לרחבה והקפיץ בסטייל מעל השוער.

אתלטיק בילבאו – אייבר 0:0
הקבוצה מסן ממס, שעד היום ניצחה בשישה משמונת משחקי הבית שלה, ציפתה להשיג שלוש נקודות שיעזרו לה להתקרב למאבק על ליגת האלופות אך לא היטיבה לשחק ונאלצה להסתפק בתיקו מאופס נגד היריבה מהתחתית שקטעה רצף של ארבעה הפסדים רצופים.


המארחת החזיקה יותר בכדור אך לא ממש יצרה מצבים מסוכנים, עד שהמחליף יבאי גומס בעט חזק בדקה ה-66 אך נבלם על ידי השוער דמיטרוביץ'.
בדקה ה-72 האוהדים כבר חגגו שער יתרון אחרי שבלם אייבר כבש לשערו הוא במטרה למנוע את הכדור מראול גארסיה אלא שהשופט פסל את השער לאחר בדיקה ב-VAR  בשל נבדל.

גראנדה – לבאנטה 2:1קרב אמצע טבלה טיפוסי בספרד הסתיימה בדרמה גדולה עם שער ניצחון בדקה ה-89. גראנדה שחזרה לנצח במחזור האחרון לאחר רצף שחור קיוותה להשלים ניצחון שני ברציפות ולחזור למאבק על אירופה אלא שהיא נתקעה ביריבה נחושה שלא רצתה לראות עוד משחק בורח לה כפי שקרה במחזור הקודם.

 

לאחר מחצית מאופסת, רובן רוצ'ינה העלה את האורחת ליתרון בשער יפה (55)בבעיטה מחוץ לרחבה שלא הותירה שום סיכוי לשוער. גראנדה הייתה זקוקה לחמש דקות כדי להשוות: דרווין מאצ'יס המחליף, שבע דקות בלבד על כר הדשא, נגח נפלא לאחר הרמה של ויקטור דיאס בתום התקפה מסודרת. הדרמה הגדולה הגיעה בדקה ה-89: אניס בארדי שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, השוער רוי סילבה נגע בכדור אך לא הצליח לעצור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי