"המשחק הגדול בעולם": בספרד מסרבים להירגע לקראת הקלאסיקו

כותרות העיתונים לפני הקלאסיקו
כותרות העיתונים לפני הקלאסיקו | מסך

עיתוני ה"לה ליגה" מתכוננים לקרב הענק בין שני מועדוני העל: "יותר מקלאסיקו", נטען. סרחיו ראמוס ומסי יעשו היסטוריה, ואלוורדה יכול להשוות את השיא של פפ. ג'וניור פירפו וארתור נעדרו מסגל המארחת

(גודל טקסט)

אחרי שנדחה, הוזז, שונה ונקבע, הקלאסיקו הראשון של העונה – והאחרון של העשור – יתקיים סוף סוף הערב (רביעי) בקאמפ נואו. ברצלונה תארח את ריאל מדריד לקרב על פסגת ה"לה ליגה" כשהמנצחת לא רק שתפתח פער של שלוש נקודות בצמרת, אלא גם תצהיר הצהרה לקראת המשך העונה והמאבק של שני מועדוני העל על כל התארים האפשריים.

ספרד כולה לובשת חג לקראת המשחק הענק, ולא במפתיע: שלושה שבועות חיכו לקלאסיקו, שנדחה מהתאריך המקורי בגלל הפגנות ענק בברצלונה. למרות ששתי הקבוצות לא משיגות כדורגל מבריק מתחילת העונה, הן עדיין מוליכות את הטבלה – צמודות עם 35 נק' – ואם יש משחק שאחריו אחת מהן יכולה להתחיל לחלום על אליפות, זה המשחק הזה. הכותרת של "מארקה" הכריזה בלי להתבייש: "זה רק משחק, אבל זה המשחק הגדול ביותר בעולם". ב"מונדו דפורטיבו" היו לא פחות עדינים: "יותר מקלאסיקו", נכתב באותיות ענק בשער.

לקלאסיקו הזה ישנה חשיבות גם מבחינת המספרים: גם לברצלונה וגם לריאל מדריד יש בדיוק 72 ניצחונות במפגשים בין השתיים בליגה, כך שהקבוצה שתנצח היום תטה את הסטטיקסטיקה לטובתה. אם בארסה תנצח, זה יהיה הקלאסיקו השביעי ברציפות ללא הפסד שלה – ובכך היא תשווה את השיא שקבעה תחת פפ גווארדיולה בין 2011 ל-2012.

מסי מול ראמוס. יהפכו לשיאני ההופעות במשחק הגדול (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)
מסי מול ראמוס. יהפכו לשיאני ההופעות במשחק הגדול (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

בשני הסגלים שפרסמו המאמנים לקראת המשחק לא היו הפתעות – מסי, שנעדר מהמשחק נגד אינטר בליגת האלופות בשבוע שעבר, יוביל את ה-11 של ואלוורדה על המגרש כשאנסו פאטי צפוי לפתוח על הספסל. גם קרלס פרס נכלל בין ה-18 הסופיים, כשהשמות הבולטים שנעדרו הם של ז'אן קלר טודיבו, ג'וניור פירפו, ארתור וכמובן עוסמאן דמבלה.

אצל זידאן, קארים בנזמה ינסה לשבור את הרצף הרע של שישה מפגשים ברציפות בהם לא כבש נגד היריבה המרה בכל המסגרות. לצידו צפויים לפתוח בייל, מודריץ' ופדריקו ואלוורדה, כשבמרכז המגרש סרחיו ראמוס יעשה היסטוריה עם ההופעה ה-43 שלו בקלאסיקו, אחת יותר מאשר צ'אבי, מנולו סאנצ'יס ופרנסיסקו חנטו. מסי, אגב, שיתווה לצ'אבי בתור שחקן ברצלונה עם הכי הרבה הופעות בקלאסיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי