אכזבה בקטלוניה: "נראה היה שאף צד לא רצה לנצח בקלאסיקו"

שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים | Alex Caparros/Getty Images

ב"ספורט" סיכמו את ה-0:0 הראשון בין ברצלונה לריאל מדריד מזה 17 שנים: "המשחק לא הגיע ליעד. הכל אצל בארסה היה כמעט". ואלוורדה: "מאמין שהמירוץ יישאר צמוד עד הסוף"

(גודל טקסט)

לילה לא שקט עבר על בירת קטלוניה אחרי הקלאסיקו הגדול אמש (רביעי) בין ברצלונה לריאל מדריד, משחק שהיו בו הרבה דברים חוץ משערים והסתיים ב-0:0 הראשון מאז אותו משחק מפורסם ב-2002 בו הקהל בקאמפ נואו השליך חפצים על לואיס פיגו, ונראה כי פעם נוספת המחאות היו אלה שהשתלטו על הכדורגל.

לא פחות מ-21 אנשים נפצעו באזור האצטדיון אחרי שריקת הפתיחה, שישה מפגינים אף נעצרו על ידי כוחות המשטרה, שעמדו מול אלפי אנשים זועמים. כבישים נחסמו, רחובות נשרפו וזכוכיות רבות נופצו, בהיפוך גמור למה שהתרחש על כר הדשא, בעיקר מכיוונה של בארסה.

בעיתון "ספורט" הקטלוני תיארו את המופע המאכזב: "הקלאסיקו הגדול לא הגיע ליעד. לא מצא את החוף ונשאר בלב ים. בזמן ש'צונאמי' עשו את שלהם בחוץ, בארסה שטה על מי מנוחות. זה היה נראה כאילו אף צד לא רצה באמת לנצח במשחק".


שער עיתון ספורט הבוקר. "הרבה רעש, פחות קלאסיקו" (SPORT)

"היה נראה כאילו שתי הקבוצות פשוט משחקות בפארק, מסתכלות על הכדור, אך לאף אחד לא היה אומץ לתפוס אותו באמת. כל חלק במשחק של בארסה היה כמעט. מסי מצא את ג'ורדי אלבה והמגן כמעט כבש. סוארס כמעט הגיע למשחק. גריזמן כמעט הגיע למשחק. מסי כמעט הגיע למשחק".

"אחרי הרגיעה הקצרה בחדרי ההלבשה בתום 45 דקות ראשונות, נראה שריאל מדריד הייתה זו שגם עלתה יותר טוב אל הדשא בקאמפ נואו וזה לא בגלל שזינדין זידאן פיצח את הקוד והבין מה צריך לעשות, אלא בגלל שבארסה הייתה רדומה".

מאמן הבלאוגרנה ארנסטו ואלוורדה סיכם בתום המשחק: "ברור שהיינו רוצים לנצח. היה לנו יתרון ביתיות וגם הגענו ליותר מצבים מסוכנים מריאל, אבל צריך לציין שהם גם שיחקו טוב והקשו עלינו מאוד, כמו שהם עושים תמיד. אני צופה שנישאר צמודים איתם עד סוף העונה. נצטרך לחכות ולראות מי מהקבוצות תצליח לעמוד בעומס ובלחץ".


ואלוורדה מול זידאן. "אני צופה שנישאר צמודים עד סוף העונה איתם" (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

לגבי המהומות שהתרחשו בעיר: "היה להן באמת חלק קטן מההכנות שלנו. כמעט ולא השפיעו. למשחק מהסוג הזה יש חשיבות כל כך עליונה וברורה, שלא היה לנו זמן כמעט להיות בקשר עם העולם בחוץ. פשוט שיחקנו כמו שאנחנו משחקים בקלאסיקו, ללא תוספות מיוחדות".

כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה, ברצלונה עצמה הודיעה על שינוי בהרכב, במסגרתו סרחיו בוסקטס ירד לספסל ובמקומו פתח איבן ראקיטיץ', שאף השלים 90 דקות. בסיום, הקרואטי סיפר בסיום: "היה חסר לנו שקט נפשי במשחק. ידענו שמדריד תבוא ותלחץ אותנו, ולא היה לנו את הטאץ' האחרון בהתקפות שלנו. הגענו לכמה מצבי בעיטה טובים מאוד, בעיקר במהלך המחצית השנייה שבה היינו במשחק".


ג'ורדי אלבה אחרי ההחמצה הגדולה. "הכל במשחק של בארסה היה כמעט" (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי