ואלוורדה: "אין לנו יתרון כמו בעונות קודמות, הליגה שוויונית יותר"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | LLUIS GENE / Contributor

לאחר שתי תוצאות תיקו וללא פאטי שנפצע בקלאסיקו, ברצלונה תתייצב למשחק בית נגד אלאבס: "ברור שיהיה קשה לעמוד במטרות, אנחנו צריכים לשמור על המיקום שלנו ולהשתפר". דאבור לא בסגל נגד מאיורקה

(גודל טקסט)

הקלאסיקו הגדול בין ברצלונה לריאל מדריד הסתיים ב-0:0 מאכזב בקאמפ נואו רק לפני יומיים, אבל כבר מחר (שבת) ייצא לדרך המחזור ה-18 בליגה הספרדית, האחרון לשנת 2019, ובמוקד משחקה הביתי של ברצלונה נגד אלאבס, כשעוד קודם לכן סביליה תתארח במאיורקה.

ברצלונה – אלאבס (17:00)
בסך הכל יומיים מאז הקלאסיקו המאכזב עבור ברצלונה, יתייצבו הקטלונים למשחק ביתי נוסף והפעם מול קבוצת התחתית המדורגת במקום ה-14. לברצלונה, כידוע, חמש נקודות יתרון בפסגה על פני סביליה השלישית והיא בשוויון נקודות עם ריאל מדריד, כך שהמאמן ארנסטו ואלוורדה מבין את חשיבות המפגש ושלקבוצה פשוט אסור להרשות לעצמה למעוד – בוודאי לאור העובדה שגם לפני הקלאסיקו היא איבדה שתי נקודות יקרות, ב-2:2 נגד סוסיאדד.

מהמשחק ייעדר אנסו פאטי הצעיר, שברצלונה הודיעה רשמית שהוא סובל מפגיעה קלה בעקבות תיקול שביצע דני קרבחאל בקלאסיקו והוא נותר מחוץ לסגל, אולם מעבר לכך תגיע הקבוצה בסגל מלא שיכלול את סרחיו בוסקטס שהוצא מההרכב רגע לפני הקלאסיקו. במסיבת העיתונאים אמר ואלוורדה: "אנחנו מאוד רוצים לסגור את 2019 עם שלוש נקודות, אבל נפגוש קבוצה שיודעת להגן היטב ויוצאת מצוין למתפרצות. נכון שהם לא בשיא היכולת כעת, אבל זו קבוצה שהתקשינו לנצח גם בשנים קודמות".



אירועי הקלאסיק
ו: "המחלוקות סביב ה-VAR לא ייעלמו. בכדורגל מאז ומתמיד היו אירועים מעוררי מחלוקת וגם ה-VAR לא ישנה את זה. זו מערכת שכאן כדי לעזור, אבל בסופו של דבר השופטים הם ששורקים ומחליטים. זה לא משהו שישתנה ב-2020, גם אז יהיו תלונות נגד המערכת. שכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה, הביקורות נגד זה לא עוזרות כי בכל שבוע תדבר קבוצה אחרת ובסוף הכל נתון להחלטת שופט".


"בסוף הכל נתון להחלטת שופט" (Eric Alonso/Getty Images)


כיצד הוא מסכם את 2019:
"אנחנו במצב טוב, אבל תמיד רוצים להשתפר. הדרישה מאיתנו היא תמיד לשאוף הכי גבוה. ברור שיהיה קשה לעמוד במטרות, זה גם נכון שהשנה אין לנו יתרון כמו שהיה לנו בשנים קודמות, אבל אנחנו בעמדה טובה ונצטרך לשמור על המיקום שלנו גם באביב. בעונה שעברה היריבות היו פחות חזקות והשנה המשחקים יותר שוויוניים. עלינו לקבל את הטעויות שלנו, להשתפר וליהנות ממה שהשגנו. זה ישרת אותנו".

לסיום, כשנשאל ואלוורדה על שינויים אפשריים בינואר, הבהיר שהוא לא רואה כעת אפשרות שהקבוצה תרכוש או תשחרר שחקנים: "אני סומך על מי שפה ולא מצפה לשינויים".


"השנה המשחקים יותר שוויוניים" (Alex Caparros/Getty Images)

מאיורקה – סביליה (14:00)
האנדלוסים איכזבו מאוד במשחקיהם האחרונים וגם הביקורות נגד ז'ולן לופטגי ובחירותיו בהתקפה היו בכותרות, כך שאחרי 2:1 לוויאריאל, 1:1 מול אוססונה ו-0:1 חלש בגביע על ברחנטינוס מהליגה השלישית, הם לא יכולים להרשות לעצמם שלא לחזור ממאיורקה עם שלוש נקודות ולצמק לפחות זמנית את הפער מהפסגה. בהגרלת הגביע שנערכה היום, אגב, סביליה את אסקובדו מהליגה הרביעית.

מואנס דאבור, שבשני משחקי הליגה האחרונים זכה לעלות מהספסל והיו אלה הופעות בכורה שלו ב"לה ליגה", גם השלים 90 דקות בגביע לא נכלל בסגל הרחב של סביליה.

משחקים נוספים בשבת
ויאריאל – חטאפה (19:30)
ויאדוליד – ולנסיה (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי