זידאן: "לא נחתים חלוץ בינואר", בספרד עקצו: "וירוס הגולים של ריאל"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הבלאנקוס מתוסכלים אחרי תיקו 0:0 שני לראשונה מ-2006 ורקורד הבקעה עלוב בשנה שתמה. "מארקה": "בלי גולים ובלי מזל". המאמן לא מודאג: "אין צורך בחיזוק. הכי חשוב זה ליצור מצבים, פגענו שלוש פעמים במשקוף"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד השתפרה בחודשים האחרונים, חיברה רצף ארוך של 13 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, נצמדה לברצלונה והאמינה שהיא יכולה לקחת אליפות, אלא שאם הקבוצה של זינדין זידאן לא תשפר את משחק ההתקפה – זה לא יקרה. הבלאנקוס יצאו לפגרת הנבחרות בטעם מר כשסיימו אתמול (ראשון) בתיקו 0:0 מול אתלטיק בילבאו בסנטיאגו ברנבאו ונותרו שתי נקודות אחרי ברצלונה. זה היה תיקו 0:0 שני ברציפות של ריאל – דבר שלא קרה לה מאז עונת 2005/06, כשהקבוצה קרובה לסיום הסיבוב עם 33 שערי זכות בלבד.

"בלי גול ובלי מזל", נכתב ב"מארקה" כשבסיקור המשחק הוסיפו: "הוירוס של ריאל מדריד – שוב מאבדת שתי נקודות אחרי שהיא כושלת לכבוש", בעוד ב"אס" ציינו את שלוש הפעמים בהן הכדור פגש את המשקוף ויחד עם משחק מילים נכתב: "תקועים". ב-54 משחקים ב-2019 כבשו הבלאנקוס 100 שערים בלבד.

זידאן נשאל האם הוא מתכוון לבקש להחתים חלוץ בינואר ואמר: "ממש לא, אני לא רואה צורך בהחתמת חלוץ". נזכיר כי לוקה יוביץ' שהגיע בקיץ בתמורה ל-60 מיליון יורו, עלה מהספסל אך מיעט לשחק העונה. למה הכדור לא נכנס: "אני לא חושב שזה מזל רע או קילריות, הדבר החשוב הוא ליצור מצבים, עשינו את זה ויצרנו כל כך הרבה. אם נמשיך ככה הכדור ייכנס. אני חושב שהשנה הייתה טובה. התוצאות האחרונות לא טובות אבל אנחנו רוצים להתחיל כבר את 2020. לקבוצה הייתה התחלת עונה קשה אבל אנחנו משתפרים בהגנה ונבקיע יותר בשנת 2020. אמרתי לשחקנים לאחר המשחק שהכי חשוב לתת את הכל, שמדובר בריצה. פגענו שלוש פעמים במשקוף, יש קבוצה איכותית ואנחנו יודעים שאם נהיה סבלניים – נשתפר".

על המשחק: "כמו תמיד, כשעושים משחק כמו שעשינו ולא הצלחנו לכבוש – אתה כועס ומאוכזב. בשלושת המשחקים האחרונים בקושי הבקענו למרות שהיו לנו הרבה מצבים. אני לא דואג, אחרים יכולים לדבר. מה שעשינו במשך ארבעה-חמישה חודשים הוא טוב. אני לא יכול להאשים את השחקנים שעבדו קשה, נתנו משחק נהדר, אני מתוסכל מכך שאנחנו לא במקום הראשון אבל אני מסתכל על החיובי".

הצרפתי רשם דווקא בערב כזה ציון דרך גדול כמאמן ריאל מדריד עם משחקו ה-184, כשהפך למאמן עם מספר ההופעות הרביעי הכי גבוה על הקווים ועקף את ההולנדי ליאו בינהקר. רק לאו בינהקר (197 משחקים) ויסנטה דל בוסקה (264 משחקים) ומיגל מוניוס (605 הופעות) עברו אותו. הבלאנקוס ינסו להתנחם בעובדה ששוב שמרו על שער נקי, בפעם התשיעית ב-18 מחזורי ליגה. ריאל ספגה 12 שערים בלבד – ההגנה הטובה בספרד חוץ מאתלטיקו, הרקורד הטוב ביותר שלה מזה למעלה מ-30 שנה (עונת 1987/88).

השוער טיבו קורטואה היה מתוסכל: "סבלנו משלושה משקופים וגם השוער שלהם היה טוב, נשארנו עם טעם מר כי הצגנו משחקים טובים נגד יריבות קשות והמזל לא ליווה אותנו. היו לנו משחקים שיכולנו לכבוש שלושה-ארבעה-חמישה שערים". כשנשאל על הבעיה בהתקפה אמר: "כריסטיאנו רונאלדו היה כובש 50 שערים בעונה אך הוא כבר שנה וחצי לא כאן. אני לא חושב שאנחנו זקוקים לחלוץ, אני רואה את בנזמה ויוביץ' טובים".


קארים בנזמה מחמיץ (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

הכעס על ה-VAR והשופטים: "אני בעדו, אך מהניסיון שלי בליגת האלופות ובמונדיאל – בספרד זה אחרת. אני מבין שהם רוצים לתת כוח ובולטות לשופט במגרש ולא רוצים לתקן את ההחלטות שלו לעתים תכופות, אבל זה היה מוזר מאוד (מלונן על כך שלא בדקו את הפנדלים על רפאל וראן בקלאסיקו). כמו כן אם יש קבוצה שלא רוצה לשחק ומבזבזת זמן אבל השחקנים לא מקבלים צהוב – זה משפיע". בנושא אחר, הקפטן סרחיו ראמוס שספג אתמול את הצהוב החמישי שלו בליגה – יחמיץ את המשחק הראשון בשנה החדשה כשריאל תתארח בחטאפה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי