מסלולים הפוכים: שנת השיא של בנזמה וההתדרדרות של בייל

קארים בנזמה
קארים בנזמה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

בספרד סיכמו את השנה שעברה על שניים מהשחקנים החשובים ביותר של ריאל מדריד. החלוץ שבר את שיאו האישי בשערים בשנה קלנדרית, בעוד הוולשי בעיקר הצליח להרגיז את אוהדי הבלאנקוס

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

שנת 2019 לא בדיוק האירה פנים לריאל מדריד. הבלאנקוס התקשו להתאושש מעזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס ונאלצו להיפרד משני מאמנים לפני שזינדין זידאן חזר לייצב את הקבוצה, ובעוד ארבעה ימים המועדון מבירת ספרד יסגור שנה ללא תואר לראשונה מאז 2013. היום (שישי) ניתחו ב"מארקה" את התהליך שעבר בשנה האחרונה על שניים מהשחקנים החשובים ביותר בקבוצה, קארים בנזמה וגארת' בייל.

בספרד תיארו את 2019 כשנה שבייל ירצה לשכוח, שכן מאזן השערים שהשיג בה הוא הגרוע ביותר שלו מאז שהגיע לריאל מדריד: שישה בלבד. גם ב-2017 הוא כבש כמות זהה, אבל ערך בה תשע הופעות פחות ונעדר מ-29 משחקים בסך הכל בעקבות פציעות שונות, כאשר תוך כדי, איסקו הדיח אותו מההרכב הראשון.

היחסים של בייל עם אוהדי הבלאנקוס הלכו מדחי אל דחי והשיא הגיע לפני כחודש, עם שריקות בוז צורמות מצד יושבי הסנטיאגו ברנבאו לעבר האיש שסומן בהתחלה כמי שאמור לתפוס את מקומו של רונאלדו ביום שהפורטוגלי כבר לא יככב במדריד. לא בכדי האוהדים זועמים על בייל, שסיים את השנה החולפת עם שער אחד בלבד באצטדיון הביתי של ריאל.

גארת' בייל. הוא לא ירצה לזכור את 2019 ( JAVIER SORIANO / Contributor)
גארת' בייל. הוא לא ירצה לזכור את 2019 (JAVIER SORIANO / Contributor)

מצד שני, סיכום 2019 חיובי במיוחד עבור קארים בנזמה, שהבקיע כמות שיא אישית של שערים לשנה קלנדרית – 35, ב-50 הופעות. רק לשם המחשת החשיבות של החלוץ עבור ריאל מדריד, בספרד ציינו כי סרחיו ראמוס, הכובש השני הכי פורה בקבוצה, הרשית 10 פעמים בלבד. 19 מתוך השערים של בנזמה בשנה החולפת הובקעו בברנבאו, המאזן הטוב ביותר של הצרפתי מאז 2011.

ועדיין, למרות שבנזמה לא כל כך מקבל סיוע מחבריו לחוליית ההתקפה בכל הנוגע לכיבוש שערים, ריאל מדריד הפסידה רק פעם אחת ב-18 מחזורים בליגה עד כה וכמו בכל עונה, היא לגמרי בתחרות בכל החזיתות בהן היא נלחמת. מעניין יהיה לראות האם הקבוצה תיפרד מבייל בחלון ההעברות שייפתח בשבוע הבא, אחרי שעוד בקיץ האחרון היה נראה שהוולשי בדרך החוצה. במקביל, הבלאנקוס יקוו שבנזמה ימשיך בכושר הלוהט ויצליח לעשות את מה שכריסטיאנו רונאלדו עשה טוב יותר מכולם במדים הלבנים – להוביל את הקבוצה לתארים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי